[b4 1z] docisk paska
[b4 1z] docisk paska
Czy zdarzyło się komuś wymieniać docisk paska co 4 miesiące? (zblokował się 2 razy) bo coś mi się wydaje, że chyba jakoś za często to mi się zdarza... :-x
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 21:58 przez ITakDaley, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Grzegorz o który napinacz paska pytasz: rozrzadu (ten pod plastikowa obudowa) :?:
czy ten kóry jest obok alternatora(napinacz paska wieloklinowego) :?:
W jednym i drugim przypadku nie jest to normalne(4 miechy i kaputt) :idea:
Przypuszczam ze masz na mysli napinacz paska (wieloklinowego) i wymieniales taki czarny napinacz który znajduje sie z tyłu dzwigni do której przykrecona jest rolka :idea:
wiec jesli ona Ci sie zacina,to najprawdopodobniej trzeba ja zapuscic czyms do smarowania(WD40),ale jesli zobaczysz ze ma luz ,i beda widoczne slady wytarcia tej dzwigni to niestety trzeba ja wymienic(w raz z tulejkami w których ta dzwignia pracuje),i problem zacinania sie zniknie.
Jezeli nie masz klimatyzacji to praca łatwa i przyjemna,wykrecisz sobie cala podstawe alternatora,i w tedy nowa dzwignia około 100zł,dwie tulejki po chyba 6zł i po problemie.Dasz napewno rade sam to zrobic,
Pozdrawiam swojego imiennika :mrgreen:
czy ten kóry jest obok alternatora(napinacz paska wieloklinowego) :?:
W jednym i drugim przypadku nie jest to normalne(4 miechy i kaputt) :idea:
Przypuszczam ze masz na mysli napinacz paska (wieloklinowego) i wymieniales taki czarny napinacz który znajduje sie z tyłu dzwigni do której przykrecona jest rolka :idea:
wiec jesli ona Ci sie zacina,to najprawdopodobniej trzeba ja zapuscic czyms do smarowania(WD40),ale jesli zobaczysz ze ma luz ,i beda widoczne slady wytarcia tej dzwigni to niestety trzeba ja wymienic(w raz z tulejkami w których ta dzwignia pracuje),i problem zacinania sie zniknie.
Jezeli nie masz klimatyzacji to praca łatwa i przyjemna,wykrecisz sobie cala podstawe alternatora,i w tedy nowa dzwignia około 100zł,dwie tulejki po chyba 6zł i po problemie.Dasz napewno rade sam to zrobic,
Pozdrawiam swojego imiennika :mrgreen:
Powód jest prosty zamienniki rolki napinajacej mają dużo mniejsze łożysko niż oryginalne jedynie z tego co sie zorientowałem to tylko ruvilla ma normalne łożysko. Ja miałem to samo ze co 10 tyś rolka siadła. A właśnie spowodowane to było złą rolką i zbyt mocno naciagnietym paskiem wieloklinowym. Ja mam bez klimy i u mnie długość jest jak dobrze pamiętam 890 to zawsze zakładam 900. Nie ma takiego problemu z założeniem i łożyska na alternatorze i na rolce wytrzymują bardzo długo.