[1.9TDI 1Z] Drgania auta na wolnych obrotach i podczas jazdy
Witam po przerwie!
Jajo77 dzieki za wskazowki, zabralem sie dzis za jedna z poduch i oto jak wyglada:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3a ... 1447a.html
mam nadzieje ze to bedzie przyczyna tych drgan, tylko teraz co polecacie zakup nowej firmowej (Lemforder lub Boge) czy poszukanie w miare dobrej (i tanszej) uzywki?
Autem zamierzam jezdzic az sie kompletnie rozleci, czyli bardzooo dlugo.
PS. Dziwne ze 2 mechaniorów wykluczylo poduszki juz na starcie
Jajo77 dzieki za wskazowki, zabralem sie dzis za jedna z poduch i oto jak wyglada:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3a ... 1447a.html
mam nadzieje ze to bedzie przyczyna tych drgan, tylko teraz co polecacie zakup nowej firmowej (Lemforder lub Boge) czy poszukanie w miare dobrej (i tanszej) uzywki?
Autem zamierzam jezdzic az sie kompletnie rozleci, czyli bardzooo dlugo.
PS. Dziwne ze 2 mechaniorów wykluczylo poduszki juz na starcie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam po przerwie.
wymiana poduchy duzo nie pomogla, dalem febi z hydropodstawą, cena 130zł......
Szukając dalej przyczyny sprawdzilem nastawnik i bingo, wczoraj po 6h walki udalo sie go wykrecic, rozkrecic, wycziscic, dac nowe uszczelki i poskładać no i efekt jak reka odjął ))
Mam te szczescie ze nastawnik jest indukcyjny!
Jezeli ktos z okolicy bedzie potrzebował pomocy to pisac, jak dam rade to pomoge....
jeszcze raz dzieki dla tych co pomogli !
wymiana poduchy duzo nie pomogla, dalem febi z hydropodstawą, cena 130zł......
Szukając dalej przyczyny sprawdzilem nastawnik i bingo, wczoraj po 6h walki udalo sie go wykrecic, rozkrecic, wycziscic, dac nowe uszczelki i poskładać no i efekt jak reka odjął ))
Mam te szczescie ze nastawnik jest indukcyjny!
Jezeli ktos z okolicy bedzie potrzebował pomocy to pisac, jak dam rade to pomoge....
jeszcze raz dzieki dla tych co pomogli !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
na jakim zakresie obrotów ? Ja mialem tak ze 3bieg do 40km/h drgał, powyzej juz nie, 4bieg do 60km/h drgał ....5bieg 80km/h i wygladalo to tak zeby jezdzic bez drgań to start a'la dres spod swiateł czyli do 80km/h pędzel, niestety na spalaniu to widac bo ponizej 6L nie udalo sie uzyskac.audico pisze:Reasumując: czyszczenie nastawnika = brak drgań podczas jazdy na 3,4 i 5 biegu. Dziwne bo ja po wyczyszczeniu mam drgania i nie wiem jak je usunąć.
A probowałes wyjac impulsator ze skrzyni i upewnic sie czy napewno nastawnik dobrze poczyszczony ?
grzehoo83, no to u mnie sytuacja trochę inaczej wygląda. Jak przyśpieszam na 3, 4 i 5 biegu w zakresie około 2 tyś obrotów +/- 400 (największy moment obrotowy) to drży i słychać takie buczenie w aucie. Buczenie to nasila się jeśli chcę bardziej dynamicznie przyśpieszyć, a jak jeżdżę po emerycku to objawy te prawie nie występują.
hmm to w takim razie nastawnik zostaw w spokoju, proponuje sprawdzic cały układ wydechowy ale nie tylko popatrzec czy jest pod autem tylko tak na powaznie, czy wszystko jest całe, uchwyty na tłumikach, gumy amortyzujace drgania jak sa stare i sparciałe to wymianka na nowe, ogolnie to cały tłumik musi sie lekko bujac na gumach nie ma mowy zeby był sztywno przytwierdzony do podwizia.
Jak kupilem swojego AVANTA to byl bardzo zaniedbany i mialem taki objaw, jak sie okazało to był uchwyt tłumika srodkowego a raczej jego brak
Jak kupilem swojego AVANTA to byl bardzo zaniedbany i mialem taki objaw, jak sie okazało to był uchwyt tłumika srodkowego a raczej jego brak
- Szydłowsky
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
- Lokalizacja: Kamionka Mała
Panowie pomocy ! Ojciec kupił B4 1Z na Pierburgu i drga podczas przyspieszania ,np gdy przymulę,i gaz,to w okolicach 1800-2100 tys. obr drga tak żę wą w głowie sie przewraca ;/przeważnie na 3,4 i 5 biegu najbardziej.Poduszki były topranowskie,.ale wymieniłem obie na oryginalne uzywki olejowe,ustało drganie we wnętrzu na wolnych,ale to podczas przyspieszania ani troszkę.. poduszka pod skrzynią 1 nowa,2 ok,wydech nie dotyka nigdzie...Juz brak mi pomysłów..Jeszcze taki fakt,że poprzedni właściciel mówił,że wymieniał skrzynię biegów,a tutaj ktos wcześniej pisał o łapie na odwrót zakręconej,można coś wiecej na ten temat? Dzięki z góry,podkreślam zę szukałem i nie znalazłem odp
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak brak pomysłów :?: :roll: Impulasator odpinałeś :?: wątpię :roll: a od tego zaczynamy ,w przypadku podejrzenia nastawnika ...opisujesz prawie książkowe objawy brudnego nastawnika ,i brak pomysłów :?: Coś słabo szukałeś ,albo nie tam gdzie trzeba ,bo opisane objawy ,to ani wina poduszek ,ani tym bardziej skrzyni a test z odpieciem impulasatora,jest 100% towy , w diagnozie nastawnika indukcyjnego ...przynajmniej w początkowej fazie jego fiksowania,gdzie jeszcze nie jest na tyle brudny ,że falują obroty na biegu jałowym .Co do przenoszenia drgań na budę ,to oczywiście wina zbyt twardych poduszek ,a raczej wyrobów "poduszkopodobnych" :roll: wystarczy zmienić jedną poduszkę na twardy nowy badziew ,i robi się w środku wibratorSzydłowsky pisze: Ojciec kupił B4 1Z na Pierburgu i drga podczas przyspieszania ,np gdy przymulę,i gaz,to w okolicach 1800-2100 tys. obr drga tak żę wą w głowie sie przewraca ;/przeważnie na 3,4 i 5 biegu najbardziej.Poduszki były topranowskie,.ale wymieniłem obie na oryginalne uzywki olejowe,ustało drganie we wnętrzu na wolnych,ale to podczas przyspieszania ani troszkę.. poduszka pod skrzynią 1 nowa,2 ok,wydech nie dotyka nigdzie...Juz brak mi pomysłów.