Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Dziwny brak mocy

pablitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 23:17
Lokalizacja: Białystok

[B4 1Z] Dziwny brak mocy

Post autor: pablitto » 02 lip 2009, 23:52

Witam. 2 lata temu kupilem sobie ową B4 1Z. Przeplywka Bosch. Od poczatku wyczulem, ze brakuje jej mocy. Ale dopiero teraz sie za to biorę. Slabo przyspiesza, pracuje troche glosniej niz powinna. Sprawdzalem dzis turbine, pokazala 0,9bara wiec chyba dobrze. Bylem na Vagu niestety wydrukow nie mam. Diagnosta zapewnial mnie, ze jest wszystko ok, kąt ustawił bo był troche za pozny. Jestem mechanikiem i nie z jednym TDI walczylem, ale moje audi nie juz przerasta. Wymienilem dzis ten zawor co otwiera klapke do kolektora, nic nie dalo. Podlaczalem weze poza n75 (czerwony z niebieskim), rowniez nic nie dalo. Miałem jeszcze peknieta obudowe filtra powietrza wiec myslalem ze ssie powietrze poza przeplywka ale zalutowalem i tez to nic nie dalo. Wtryski sprawdzalem i wszystkie pylą jak trzeba. Tylko moje wtryski maja 220, a powinny chyba miec 190 prawda? Przy full obrotach jest delikatny czarny dym (dymi z tylu czyli kat czysty...) . Ogolnie jezdzi sie jak starym SDi, nie czuc turbiny przy tych 2-3 tys. Nie wiem co mam jeszcze sprawdzic. Koledzy pomozcie ;)
Ostatnio zmieniony 03 lip 2009, 00:22 przez pablitto, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 02 lip 2009, 23:57

popraw temat bo zaraz go ktos wyrzuci do smieci, np w ten sposob: [B4 1Z] Dziwny brak mocy
co do probelmu niestety nie umie pomoc

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lip 2009, 00:08

popraw temat bo zaraz go ktos wyrzuci do smieci, np w ten sposob: [B4 1Z] Dziwny brak mocy
co do probelmu niestety nie umie pomoc
Dobrze kolega radzi.

_uwaga

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 lip 2009, 11:58

A przepływomierz czasami nie jest już skończony???

pablitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 23:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pablitto » 03 lip 2009, 13:44

Po zdjęciu kostki idzie słabiej, czyli raczej nie. Dzis zmienilem wszystkie przewody od N75 ale nie to nie dalo, katalizator wybil juz ktos wczesniej. Koncza mi sie pomysly.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 lip 2009, 18:32

a jaką masz dawkę :?: może ustawił ktoś na 30 i jest słabo, jak zwiększysz na 15 to powinno być o wiele lepiej <ok>

ale ogólnie bosch bez modyfikacji nie idzie za tęgo ale przy 2000 powinno być czuć przyrost momentu ;-)

pablitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 23:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pablitto » 03 lip 2009, 22:49

dawke teraz sprawdze tylko vagiem tak?
UKI_XX pisze:le ogólnie bosch bez modyfikacji nie idzie za tęgo ale przy 2000 powinno być czuć przyrost momentu ;-)
a u mnie nic nie czuc, od 1000obr do konca idzie tak samo.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 03 lip 2009, 22:59

jeśli siedzą wtryski 220bar tylko z jakimi otworkami jak wieksze od standardowych jak w 1Z to dawka paliwa jak nikt nie ustawił po zmianie wtrysków na optymalną 14-18 wg vaga to teraz jest jak UKI_XX pisał bliska 30 a jak we wtryskach siedzą końcówki 0.205 /220bar to będzie dawka bliska 40 na vagu i będzie chodził i jeździł jak zwykły diesel a nie tdi trzeba sprawdzić dawkę i można by zobaczyć jak zalepiony jest kolektor ssący bo może wykałaczki nie da się tam cisnąć :-D

pablitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 23:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pablitto » 03 lip 2009, 23:07

no to znow bedzie trzeba pod vaga sie podlaczyc. Nie wiem jakie koncowki siedza, na obudowach pisze 220 bar. A jak teraz bym podmienil na 190 to ta dawka ktora dla 220 powiedzmy wynosi te 40 to tylko po wlozeniu 190 bar zmieni sie na te 15? Bo 190 gdzies mialem :P

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 03 lip 2009, 23:23

no to znow bedzie trzeba pod vaga sie podlaczyc. Nie wiem jakie koncowki siedza, na obudowach pisze 220 bar. A jak teraz bym podmienil na 190 to ta dawka ktora dla 220 powiedzmy wynosi te 40 to tylko po wlozeniu 190 bar zmieni sie na te 15? Bo 190 gdzies mialem :P
powiedzmy że po zamianie powinno być ok chociaż może ktoś łapki wsadziła i ruszył w zła stronę nastawnikiem. proponuje vaga podłączyć i sprawdzić jeszcze raz kąt i dawkę.

pablitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 23:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pablitto » 03 lip 2009, 23:32

Spróbuję wsadzić 190 i jak chociaż ciut się polepszy to będę w końcu wiedział co go boli i się skoczy na vag. Jeszcze jedno pytanie: w moim wtrysku kierunkowym kabel jest dluugi, w 190 mam krotki i nie siegnie do wtyczki. Mozna dosztukowac kawalek zeby siegnal?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 04 lip 2009, 00:01

A od jakiego silnika i auta masz te wtryski 190 bar od jakiegoś lekko nowszego jak twoje i aby były od 1Z lub nowszych braci ale 90KM.

Można przedłużyć ten kabelek na wtrysku sterującym tylko proponuje nie pomieszać tych kabelków bo są oba białe jakoś trzeba je oznaczyć sobie a na wtyczce są numerki 1 2 najlepiej przedłużać pojedynczo po jednym kabelku choć powiem że gdyby się pomylić z tymi kabelkami to i tak będzie chodzić ale lepiej aby było jak w oryginale

pablitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 23:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pablitto » 04 lip 2009, 00:14

Wtryski z passata 1z wiec bedzie pasowalo. No to jutro zobacze co wyjdzie, a wieczorem tu napisze.

No i tak. Wtryskow 190bar nie znalazlem, ale przerobilem je sam z 220 na 190. Nic nie dalo. Jak byscie mogli to podajcie mi jeszcze jaka powinna byc dawka i jaki kąt ustawiony.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 05 lip 2009, 12:26

Wtryski od passata 1z będą pasowały.
Ja używam VAG-COM Release 311-2 i viakena najpierw trzeba zobaczyć kąt wtrysku w 01-Engine i Basic Settings-04 Group 000 po odczycie pojawi się na dole nad LOG i VAG-SCOPE i tdi timing patrzysz na 2 pozycję jest to kąt wtrysku i 4 pozycję dawka paliwa, kąt wtrysku najlepiej ustawiać na rozgrzanym do 90 stopni silniku ustawiam po naciśnięciu tdi timing po wybraniu audi 80 92-94 i regulujemy ruszając pompą po lekkim poluzowaniu 2 śrub przy kole rozrządu na pompie paliwowej i jednej z tyły pompy a ustawiamy by nasz wykres był pomiędzy górna a dolna linia wykresu a najlepiej jak najbliżej środkowej z reguły wychodzi między 56-62 wg vaga, jeśli dawka w 4 pozycji nie jest większą jak 25 ja ustawiam zawsze miedzy 14-17 a dawkę ustawia się przez lekkie poluzowanie 4 śrub na nastawniku i ruszenie nim naprawdę minimalne jak masz wg 4 pozycji wg vaga dawkę większa jak 25 by zejść do np 17 musisz lekko praktycznie nie zauważalnie przesunąć nastawnik w stronę skrzyni biegów- kabiny a jak masz np 9 to żeby zwiększyć tą pozycje do tych 17 przesuwasz nastawnik w stronę chłodnicy.
wspomniałeś że ustawiałeś ciśnienie przedwtrysku i może ustawiłeś OK a co z ciśnieniem wtrysku zasadniczego który powinien być 300bar może te ciśnienie nie trzyma normy trzeba by to sprawdzić najlepiej by było albo dokładnie sprawdzić u pompiarza wtryski pod względem tych dwóch ciśnień lub od kogoś podmienić dobre wtryski na próbę.

Powodzenia
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 22:53 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

pablitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 23:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pablitto » 05 lip 2009, 13:07

hmm ok. A ktore pozycje logow mam tu podac w razie dawka i kąt nie pomoże?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl