[B4 1Z] Dziwny brak mocy
[B4 1Z] Dziwny brak mocy
Witam. 2 lata temu kupilem sobie ową B4 1Z. Przeplywka Bosch. Od poczatku wyczulem, ze brakuje jej mocy. Ale dopiero teraz sie za to biorę. Slabo przyspiesza, pracuje troche glosniej niz powinna. Sprawdzalem dzis turbine, pokazala 0,9bara wiec chyba dobrze. Bylem na Vagu niestety wydrukow nie mam. Diagnosta zapewnial mnie, ze jest wszystko ok, kąt ustawił bo był troche za pozny. Jestem mechanikiem i nie z jednym TDI walczylem, ale moje audi nie juz przerasta. Wymienilem dzis ten zawor co otwiera klapke do kolektora, nic nie dalo. Podlaczalem weze poza n75 (czerwony z niebieskim), rowniez nic nie dalo. Miałem jeszcze peknieta obudowe filtra powietrza wiec myslalem ze ssie powietrze poza przeplywka ale zalutowalem i tez to nic nie dalo. Wtryski sprawdzalem i wszystkie pylą jak trzeba. Tylko moje wtryski maja 220, a powinny chyba miec 190 prawda? Przy full obrotach jest delikatny czarny dym (dymi z tylu czyli kat czysty...) . Ogolnie jezdzi sie jak starym SDi, nie czuc turbiny przy tych 2-3 tys. Nie wiem co mam jeszcze sprawdzic. Koledzy pomozcie
Ostatnio zmieniony 03 lip 2009, 00:22 przez pablitto, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jeśli siedzą wtryski 220bar tylko z jakimi otworkami jak wieksze od standardowych jak w 1Z to dawka paliwa jak nikt nie ustawił po zmianie wtrysków na optymalną 14-18 wg vaga to teraz jest jak UKI_XX pisał bliska 30 a jak we wtryskach siedzą końcówki 0.205 /220bar to będzie dawka bliska 40 na vagu i będzie chodził i jeździł jak zwykły diesel a nie tdi trzeba sprawdzić dawkę i można by zobaczyć jak zalepiony jest kolektor ssący bo może wykałaczki nie da się tam cisnąć
powiedzmy że po zamianie powinno być ok chociaż może ktoś łapki wsadziła i ruszył w zła stronę nastawnikiem. proponuje vaga podłączyć i sprawdzić jeszcze raz kąt i dawkę.no to znow bedzie trzeba pod vaga sie podlaczyc. Nie wiem jakie koncowki siedza, na obudowach pisze 220 bar. A jak teraz bym podmienil na 190 to ta dawka ktora dla 220 powiedzmy wynosi te 40 to tylko po wlozeniu 190 bar zmieni sie na te 15? Bo 190 gdzies mialem
A od jakiego silnika i auta masz te wtryski 190 bar od jakiegoś lekko nowszego jak twoje i aby były od 1Z lub nowszych braci ale 90KM.
Można przedłużyć ten kabelek na wtrysku sterującym tylko proponuje nie pomieszać tych kabelków bo są oba białe jakoś trzeba je oznaczyć sobie a na wtyczce są numerki 1 2 najlepiej przedłużać pojedynczo po jednym kabelku choć powiem że gdyby się pomylić z tymi kabelkami to i tak będzie chodzić ale lepiej aby było jak w oryginale
Można przedłużyć ten kabelek na wtrysku sterującym tylko proponuje nie pomieszać tych kabelków bo są oba białe jakoś trzeba je oznaczyć sobie a na wtyczce są numerki 1 2 najlepiej przedłużać pojedynczo po jednym kabelku choć powiem że gdyby się pomylić z tymi kabelkami to i tak będzie chodzić ale lepiej aby było jak w oryginale
Wtryski od passata 1z będą pasowały.
Ja używam VAG-COM Release 311-2 i viakena najpierw trzeba zobaczyć kąt wtrysku w 01-Engine i Basic Settings-04 Group 000 po odczycie pojawi się na dole nad LOG i VAG-SCOPE i tdi timing patrzysz na 2 pozycję jest to kąt wtrysku i 4 pozycję dawka paliwa, kąt wtrysku najlepiej ustawiać na rozgrzanym do 90 stopni silniku ustawiam po naciśnięciu tdi timing po wybraniu audi 80 92-94 i regulujemy ruszając pompą po lekkim poluzowaniu 2 śrub przy kole rozrządu na pompie paliwowej i jednej z tyły pompy a ustawiamy by nasz wykres był pomiędzy górna a dolna linia wykresu a najlepiej jak najbliżej środkowej z reguły wychodzi między 56-62 wg vaga, jeśli dawka w 4 pozycji nie jest większą jak 25 ja ustawiam zawsze miedzy 14-17 a dawkę ustawia się przez lekkie poluzowanie 4 śrub na nastawniku i ruszenie nim naprawdę minimalne jak masz wg 4 pozycji wg vaga dawkę większa jak 25 by zejść do np 17 musisz lekko praktycznie nie zauważalnie przesunąć nastawnik w stronę skrzyni biegów- kabiny a jak masz np 9 to żeby zwiększyć tą pozycje do tych 17 przesuwasz nastawnik w stronę chłodnicy.
wspomniałeś że ustawiałeś ciśnienie przedwtrysku i może ustawiłeś OK a co z ciśnieniem wtrysku zasadniczego który powinien być 300bar może te ciśnienie nie trzyma normy trzeba by to sprawdzić najlepiej by było albo dokładnie sprawdzić u pompiarza wtryski pod względem tych dwóch ciśnień lub od kogoś podmienić dobre wtryski na próbę.
Powodzenia
Ja używam VAG-COM Release 311-2 i viakena najpierw trzeba zobaczyć kąt wtrysku w 01-Engine i Basic Settings-04 Group 000 po odczycie pojawi się na dole nad LOG i VAG-SCOPE i tdi timing patrzysz na 2 pozycję jest to kąt wtrysku i 4 pozycję dawka paliwa, kąt wtrysku najlepiej ustawiać na rozgrzanym do 90 stopni silniku ustawiam po naciśnięciu tdi timing po wybraniu audi 80 92-94 i regulujemy ruszając pompą po lekkim poluzowaniu 2 śrub przy kole rozrządu na pompie paliwowej i jednej z tyły pompy a ustawiamy by nasz wykres był pomiędzy górna a dolna linia wykresu a najlepiej jak najbliżej środkowej z reguły wychodzi między 56-62 wg vaga, jeśli dawka w 4 pozycji nie jest większą jak 25 ja ustawiam zawsze miedzy 14-17 a dawkę ustawia się przez lekkie poluzowanie 4 śrub na nastawniku i ruszenie nim naprawdę minimalne jak masz wg 4 pozycji wg vaga dawkę większa jak 25 by zejść do np 17 musisz lekko praktycznie nie zauważalnie przesunąć nastawnik w stronę skrzyni biegów- kabiny a jak masz np 9 to żeby zwiększyć tą pozycje do tych 17 przesuwasz nastawnik w stronę chłodnicy.
wspomniałeś że ustawiałeś ciśnienie przedwtrysku i może ustawiłeś OK a co z ciśnieniem wtrysku zasadniczego który powinien być 300bar może te ciśnienie nie trzyma normy trzeba by to sprawdzić najlepiej by było albo dokładnie sprawdzić u pompiarza wtryski pod względem tych dwóch ciśnień lub od kogoś podmienić dobre wtryski na próbę.
Powodzenia
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 22:53 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.