Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 94] falowanie mocy i niskie max obroty

nosmaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 lip 2009, 20:03

[B4 1Z 94] falowanie mocy i niskie max obroty

Post autor: nosmaster » 04 kwie 2010, 17:16

Witam, samochód w miarę dobrze się zbiera przebied 164tys pali elegancko wszystki śmiga idealnie ale... na obrotach kiedy turbo już pompuje mam straszne falowanie mocy to znaczy ciągnie, przestaje, ciagnie przestaje i tak w kółko powyżej 4tys w ogóle nie jedzie zero mocy na luzie kręci do 4500. Wyczytałem że falowanie mocy to zazwyczaj wina zaworu n75 a czym spowodowana jest ta utrata mocy powyżej 4 tys? na yt widziałem filmiki że te silniki kręcą normalnie do 5tys w serji i mają moc do końca, czy to też wina tego zaworu? mam też wrażenie że z pedałem w podłodze przyspiesza gożej niż na 90% ;|

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [B4 1Z 94] falowanie mocy i niskie max obroty

Post autor: UKI_XX » 04 kwie 2010, 17:33

nosmaster pisze: Wyczytałem że falowanie mocy to zazwyczaj wina zaworu n75 ....
dobrze wyczytałeś <ok>
nosmaster pisze: na yt widziałem filmiki że te silniki kręcą normalnie do 5tys w serji i mają moc do końca
jak dobre paliwo, czysty kolektor ssący i kanały w głowicy oraz świeży olej to tak, u mnie na postoju kiedyś się kręcił do 5000 potem już tylko 4800 a teraz po zmianie wtrysków na AFN też kręci do 5000 więc spróbuj jeszcze dolać dodatku do paliwa i zaślep EGR, a z tym czy mają moc do końca to nie jest tak ładnie, na 3 biegu jeszcze obrotomierz powinien iść do ok 4800, na kolejnych to już trzeba kawałek drogi

nosmaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 lip 2009, 20:03

Post autor: nosmaster » 08 kwie 2010, 14:59

tylko problem w tym że u mnie leci tylko do 4 tys i koniec moc gwałtownie spada a mimo to do 100km/h mam mniej niż w danych fabrycznych :O mimo że mam dołożone audio które jednak trochę waży i jechałem z pasażerem ogólnie najwięcej mocy ma u mnie w zakresie 2~3 tys później jakoś dziwnie słabnie i strasznie mnie to falowanie mocy denerwuje czasem wole wyprzedzać bez redukowania bo poprostu lepiej mi przyspiesza na 5 niż na 4 ;/ mam świeży olej, nowy filtr paliwa leję dobre paliwo i dalej nic nie daje silnik ma 160 tys przebiegu wygląda jak nówka w zimęzapalił po 2 nocach stania na mrozie przy ponad -20stopniach a jednak te obroty :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 kwie 2010, 15:39

UKI_XX pisze:nosmaster napisał/a:
Wyczytałem że falowanie mocy to zazwyczaj wina zaworu n75 ....
Wymień n75 ,albo połacz na krótko to się przekonasz czy to jego wina .Ale nawet jak wymienisz to nie spodziewaj się że dokręcisz silnik do 5tys obr ;-)

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 27 kwie 2010, 01:15

jak prawidłowo powinien być podłączony ten N75 w 1Z na pierburgu? Prosze o opis łopatologiczny

mam do 120 km jedzie a po to loteria - jakby go coś odcinało max 140 km i to po długim "mordowaniu"

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 27 kwie 2010, 10:20

Mam podobny problem,też kręci mi się do 4000,i Vmax to 160 i to z bólem,a wczesniej do 180 szedł równo a do 190 sie tak zastanawiał jak teraz do 160,i co dziwne stało się to z dnia na dzień po wymianie pompy wody filtrów i oleju.Vag błędów nie pokazuje.

A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 kwie 2010, 12:35

[ Dodano: 2010-04-27, 12:44 ]
hackthemilk pisze:jak prawidłowo powinien być podłączony ten N75 w 1Z na pierburgu? Prosze o opis łopatologiczny

mam do 120 km jedzie a po to loteria - jakby go coś odcinało max 140 km i to po długim "mordowaniu"
https://audi80.pl/19-tdi-1z-pytanie- ... htm...masz tam fotkę na której jest jak podłączyć przewody

[ Dodano: 2010-04-27, 12:47 ]
AB4 pisze:
A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
map sensor przycina obroty powyżej...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2010, 18:51

januszbin pisze:
AB4 pisze:
A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
map sensor przycina obroty powyżej...
map sensor jest od regulacji ciśnienia doładowania i nie ma nic wspólnego z obrotami :!:

obroty maksymalne są ograniczone w sofcie w sterowniku

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 28 kwie 2010, 09:34

nawet jeżeli jest tak jak mówisz kolego ...to nie wydaje Ci się że większe ciśnienie to większe obroty i odwrotnie....jeżeli tak to jednak map sensor ma coś wspólnego z obrotami .....pozatym do tej pory myslałem,że do regulacji ciśnienia doładowania służy zawór N 75...a map sensor jest czujnikiem w systemie sterowania pracą silnika informującym o obciążeniu silnika ,które to z kolei jest jedenym z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebnym sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu...

ale zawsze mogę się mylić i muszę pogodzić się z tym że są modrzejsi w tych kwestiach....dzięki kolego za pouczenie..

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2010, 12:49

januszbin pisze:nawet jeżeli jest tak jak mówisz kolego ...to nie wydaje Ci się że większe ciśnienie to większe obroty i odwrotnie....jeżeli tak to jednak map sensor ma coś wspólnego z obrotami .....
praktycznie niewiele ma wspólnego gdyż ciśnienie zależy od ilości spalin i stopnia otwarcia zaworu WG (lub kąta nastawienia kierownic w przypadku VNT) a ilość spalin nie zależy od obrotów natomiast zależy od ilości spalanej mieszanki paliwowo-powietrznej :!:
to obroty zależą od ilości spalanej mieszanki a nie na odwrót :!:

jest jeszcze jedno co obala Twoją teorię.. jadąc pod górkę obroty silnika spadają a ciśnienie rośnie czyli zupełnie na odwrót jak piszesz ;-)
januszbin pisze:a map sensor jest czujnikiem w systemie sterowania pracą silnika informującym o obciążeniu silnika ,które to z kolei jest jedenym z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebnym sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu...
dawka paliwa w TDI nie zależy od wskazań map sensora :!: tylko w TD dawka była zależna od ciśnienia doładowania i to jak ktoś miał Boost Pin w pompie :!: dawka ustalana jest jedynie na podstawie masy zasysanego powietrza (wskazanie przepływomierza) oraz kilku czujników temperatury, pozycji pedału gazu i obrotów silnika

nie wierzysz :?: zdejmij wężyk z map sensora i sprawdź jaka będzie dawka zanim wywali błąd a potem załóż wężyk i wtedy porównaj dawkę i zobaczysz że przy wskazaniu ok 1000mbar wg map sensora dawka będzie nawet wyższa jak przy wskazaniu ok 1850mbar

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 28 kwie 2010, 13:27

próbowałem Ci tylko udowodnić że sam sobie zaprzeczasz...przeczytaj swoje posty a przekonasz się....!

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2010, 14:43

nic sobie nie zaprzeczam, czytaj wszystko uważnie <ok>

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 28 kwie 2010, 20:52

większości brakuje odwagi aby przyznać się do popełnionych błędów,nie jesteś inny,przyzwyczaiłem się do tego,szkoda gadać :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 kwie 2010, 21:35

AB4 pisze:A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
:shock: No faktycznie trochę mało jak tylko do 5 tys się kręci :roll: Fabryka dała 4 tys obrotów to do ilu ma się kręcić.Jak brat zakupi sobie benzynkę to mu się bedzie więcej kręcić . ;-)

[ Dodano: 2010-04-28, 21:56 ]
januszbin pisze:próbowałem Ci tylko udowodnić że sam sobie zaprzeczasz...przeczytaj swoje posty a przekonasz się....!
januszbin Czytam większość postów UKI_XX, i nie zauważyłem żeby sobie przeczył , także bez urazy ale coś sobie uroiłeś .Podważasz to co pisze UKI_XX,a przecież podaje ci sposób jak się możesz o tym przekonać .Więc po prostu jak nie wierzysz że map sensor nie ma nic do dawki to sobie sprawdż i się przekonasz .

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 29 kwie 2010, 08:49

Ty piszesz ,że map sensor nie ma nic do dawki ,kolega że do obrotów.....ale z tymi obrotami to też raz że wcale a później że nie wiele.... i stąd mój tekst ....nie wiem skąd Wy bierzecie te informacje bo to co ja napisałem ,żeby mi nikt nie zarzucił urojenia....było zaczerpnięte z pracy naukowej i wydaje mi się bardziej wiarygodne......ale to dla mnie nie ma większego znaczenia ,nie korzystam z pomocy forum,radzę sobie sam.....tylko przyko mi patrzeć jak niektórzy wprowadzają innych w błąd....to tyle,uważam temat za zamknięty...

[ Dodano: 2010-04-29, 08:56 ]
Apropos tych obrotów jeszcze....mój zetor kręci do 5200 ...na luzie oczywiście,przy 170/h ma nieco ponad 4000 z hakiem nie pamietam dokładnie...Twój kręci tylko do 4000 ? .....wyjaśnij proszę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl