[B4 1Z 94] falowanie mocy i niskie max obroty
[B4 1Z 94] falowanie mocy i niskie max obroty
Witam, samochód w miarę dobrze się zbiera przebied 164tys pali elegancko wszystki śmiga idealnie ale... na obrotach kiedy turbo już pompuje mam straszne falowanie mocy to znaczy ciągnie, przestaje, ciagnie przestaje i tak w kółko powyżej 4tys w ogóle nie jedzie zero mocy na luzie kręci do 4500. Wyczytałem że falowanie mocy to zazwyczaj wina zaworu n75 a czym spowodowana jest ta utrata mocy powyżej 4 tys? na yt widziałem filmiki że te silniki kręcą normalnie do 5tys w serji i mają moc do końca, czy to też wina tego zaworu? mam też wrażenie że z pedałem w podłodze przyspiesza gożej niż na 90% ;|
Re: [B4 1Z 94] falowanie mocy i niskie max obroty
dobrze wyczytałeś <ok>nosmaster pisze: Wyczytałem że falowanie mocy to zazwyczaj wina zaworu n75 ....
jak dobre paliwo, czysty kolektor ssący i kanały w głowicy oraz świeży olej to tak, u mnie na postoju kiedyś się kręcił do 5000 potem już tylko 4800 a teraz po zmianie wtrysków na AFN też kręci do 5000 więc spróbuj jeszcze dolać dodatku do paliwa i zaślep EGR, a z tym czy mają moc do końca to nie jest tak ładnie, na 3 biegu jeszcze obrotomierz powinien iść do ok 4800, na kolejnych to już trzeba kawałek droginosmaster pisze: na yt widziałem filmiki że te silniki kręcą normalnie do 5tys w serji i mają moc do końca
tylko problem w tym że u mnie leci tylko do 4 tys i koniec moc gwałtownie spada a mimo to do 100km/h mam mniej niż w danych fabrycznych :O mimo że mam dołożone audio które jednak trochę waży i jechałem z pasażerem ogólnie najwięcej mocy ma u mnie w zakresie 2~3 tys później jakoś dziwnie słabnie i strasznie mnie to falowanie mocy denerwuje czasem wole wyprzedzać bez redukowania bo poprostu lepiej mi przyspiesza na 5 niż na 4 ;/ mam świeży olej, nowy filtr paliwa leję dobre paliwo i dalej nic nie daje silnik ma 160 tys przebiegu wygląda jak nówka w zimęzapalił po 2 nocach stania na mrozie przy ponad -20stopniach a jednak te obroty
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Mam podobny problem,też kręci mi się do 4000,i Vmax to 160 i to z bólem,a wczesniej do 180 szedł równo a do 190 sie tak zastanawiał jak teraz do 160,i co dziwne stało się to z dnia na dzień po wymianie pompy wody filtrów i oleju.Vag błędów nie pokazuje.
A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
[ Dodano: 2010-04-27, 12:44 ]
[ Dodano: 2010-04-27, 12:47 ]
https://audi80.pl/19-tdi-1z-pytanie- ... htm...masz tam fotkę na której jest jak podłączyć przewodyhackthemilk pisze:jak prawidłowo powinien być podłączony ten N75 w 1Z na pierburgu? Prosze o opis łopatologiczny
mam do 120 km jedzie a po to loteria - jakby go coś odcinało max 140 km i to po długim "mordowaniu"
[ Dodano: 2010-04-27, 12:47 ]
map sensor przycina obroty powyżej...AB4 pisze:
A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
map sensor jest od regulacji ciśnienia doładowania i nie ma nic wspólnego z obrotami :!:januszbin pisze:map sensor przycina obroty powyżej...AB4 pisze:
A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
obroty maksymalne są ograniczone w sofcie w sterowniku
nawet jeżeli jest tak jak mówisz kolego ...to nie wydaje Ci się że większe ciśnienie to większe obroty i odwrotnie....jeżeli tak to jednak map sensor ma coś wspólnego z obrotami .....pozatym do tej pory myslałem,że do regulacji ciśnienia doładowania służy zawór N 75...a map sensor jest czujnikiem w systemie sterowania pracą silnika informującym o obciążeniu silnika ,które to z kolei jest jedenym z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebnym sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu...
ale zawsze mogę się mylić i muszę pogodzić się z tym że są modrzejsi w tych kwestiach....dzięki kolego za pouczenie..
ale zawsze mogę się mylić i muszę pogodzić się z tym że są modrzejsi w tych kwestiach....dzięki kolego za pouczenie..
praktycznie niewiele ma wspólnego gdyż ciśnienie zależy od ilości spalin i stopnia otwarcia zaworu WG (lub kąta nastawienia kierownic w przypadku VNT) a ilość spalin nie zależy od obrotów natomiast zależy od ilości spalanej mieszanki paliwowo-powietrznej :!:januszbin pisze:nawet jeżeli jest tak jak mówisz kolego ...to nie wydaje Ci się że większe ciśnienie to większe obroty i odwrotnie....jeżeli tak to jednak map sensor ma coś wspólnego z obrotami .....
to obroty zależą od ilości spalanej mieszanki a nie na odwrót :!:
jest jeszcze jedno co obala Twoją teorię.. jadąc pod górkę obroty silnika spadają a ciśnienie rośnie czyli zupełnie na odwrót jak piszesz
dawka paliwa w TDI nie zależy od wskazań map sensora :!: tylko w TD dawka była zależna od ciśnienia doładowania i to jak ktoś miał Boost Pin w pompie :!: dawka ustalana jest jedynie na podstawie masy zasysanego powietrza (wskazanie przepływomierza) oraz kilku czujników temperatury, pozycji pedału gazu i obrotów silnikajanuszbin pisze:a map sensor jest czujnikiem w systemie sterowania pracą silnika informującym o obciążeniu silnika ,które to z kolei jest jedenym z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebnym sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu...
nie wierzysz :?: zdejmij wężyk z map sensora i sprawdź jaka będzie dawka zanim wywali błąd a potem załóż wężyk i wtedy porównaj dawkę i zobaczysz że przy wskazaniu ok 1000mbar wg map sensora dawka będzie nawet wyższa jak przy wskazaniu ok 1850mbar
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: No faktycznie trochę mało jak tylko do 5 tys się kręci :roll: Fabryka dała 4 tys obrotów to do ilu ma się kręcić.Jak brat zakupi sobie benzynkę to mu się bedzie więcej kręcić .AB4 pisze:A dodatkowe pytanie,czy w kompie jest ogranicznik obrotów? i na ile jest ustawiony,bo brat mi marudzi że jego zetor na 2 biegu przy 5000obr zaczyna przerywać :lol:
[ Dodano: 2010-04-28, 21:56 ]
januszbin Czytam większość postów UKI_XX, i nie zauważyłem żeby sobie przeczył , także bez urazy ale coś sobie uroiłeś .Podważasz to co pisze UKI_XX,a przecież podaje ci sposób jak się możesz o tym przekonać .Więc po prostu jak nie wierzysz że map sensor nie ma nic do dawki to sobie sprawdż i się przekonasz .januszbin pisze:próbowałem Ci tylko udowodnić że sam sobie zaprzeczasz...przeczytaj swoje posty a przekonasz się....!
Ty piszesz ,że map sensor nie ma nic do dawki ,kolega że do obrotów.....ale z tymi obrotami to też raz że wcale a później że nie wiele.... i stąd mój tekst ....nie wiem skąd Wy bierzecie te informacje bo to co ja napisałem ,żeby mi nikt nie zarzucił urojenia....było zaczerpnięte z pracy naukowej i wydaje mi się bardziej wiarygodne......ale to dla mnie nie ma większego znaczenia ,nie korzystam z pomocy forum,radzę sobie sam.....tylko przyko mi patrzeć jak niektórzy wprowadzają innych w błąd....to tyle,uważam temat za zamknięty...
[ Dodano: 2010-04-29, 08:56 ]
Apropos tych obrotów jeszcze....mój zetor kręci do 5200 ...na luzie oczywiście,przy 170/h ma nieco ponad 4000 z hakiem nie pamietam dokładnie...Twój kręci tylko do 4000 ? .....wyjaśnij proszę...
[ Dodano: 2010-04-29, 08:56 ]
Apropos tych obrotów jeszcze....mój zetor kręci do 5200 ...na luzie oczywiście,przy 170/h ma nieco ponad 4000 z hakiem nie pamietam dokładnie...Twój kręci tylko do 4000 ? .....wyjaśnij proszę...