bo nie ma ani do tego ani do tego, map sensor służy jedynie do kontroli ciśnienia w dolocie w ten sposób aby trzymało się w określonym zakresie zależnym od kilku parametrów (m.in. wskazań czujnika temperatury w dolocie) i jeśli ciśnienie przekracza granicę zadanej wartości to ECU przejdzie w tryb awaryjny i wtedy teoretycznie można powiedzieć że map sensor "przyciął dawkę" chociaż w rzeczywistości jest to zupełnie nie prawdą bo map sensor wysłał jedynie informację o aktualnym stanie ciśnienia i ECU ma zapisane co z tym dalej zrobićjanuszbin pisze:Ty piszesz ,że map sensor nie ma nic do dawki ,kolega że do obrotów.....
...było zaczerpnięte z pracy naukowej i wydaje mi się bardziej wiarygodne.....
także mimo że ciśnienie nawet jak grubo przekroczy zadaną wartość to dawki nie przytnie tylko ECU próbuje doregulować ciśnienie i jak to się nie powiedzie to dopiero wtedy przechodzi w tryb awaryjny także to nie map przycina dawkę tylko ECU
a jeśli chodzi o prace naukowe to tam każdy może napisać wszystko co się mu podoba a i tak będzie dobrze, a najwięcej piszą ci co nie mają o tym żadnego pojęcia albo wolą zatrzymać wiedzę dla siebie