Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] hydropopychacze ? zawór ? stukaa...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 cze 2013, 21:08

Są adekwatne przyciski od tego :-P

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 cze 2013, 23:51

maati76_45 pisze:Wielkie dzięki za zaangażowanie , okazało sie że hydropopychacze ,kupiłem dzisiaj cały owy kpl. całe 20zł za sztukę , zalałem zetorka mobilem , i chodzi jak powinien ;)

Pozdrawiam <piwo>
A sprawdzałeś ustawienie rozrządu przed wymianą szklanek :?:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 cze 2013, 19:52

UKI_XX pisze:
maati76_45 pisze:Wielkie dzięki za zaangażowanie , okazało sie że hydropopychacze ,kupiłem dzisiaj cały owy kpl. całe 20zł za sztukę , zalałem zetorka mobilem , i chodzi jak powinien ;)

Pozdrawiam <piwo>
A sprawdzałeś ustawienie rozrządu przed wymianą szklanek :?:
Skoro ucichło i dalej ma problemy z zapalaniem do kontroli również kąt i dawka.
Jaki to osprzęt? Bosch czy Pierburg?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 cze 2013, 22:17

A gdzie wyczytałeś, że dalej ma problemy z odpalaniem :?: Skoro napisał, że wszystko ok.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 cze 2013, 23:40

Wiesz. w pierwszym poście jest napisane o problemach z odpalaniem.

W sumie to nie jest napisane że po wymianie szklanek odpalanie uległo zmianie, chyba, że podczas pracy zdejmowane było też koło zębate z wałka rozrządu i "przypadkiem" <ok> został on właściwie ustawiony. Bo same szklanki jako tako nie za bardzo mają wpływ na odpalanie. Autor napisał że ok. Ale niezbyt konkretnie czy chodziło o dźwięk czy też i o odpalanie.

Jednakże w miarę fachowe podejście do naszych serduszek wymaga by po każdej ingerencji w pasek rozrządu skontrolować kąt wtrysku.

Reasumując skoro odpalanie teraz ok to rozrząd również był przestawiony i teraz został właściwie ustawiony. Zresztą jak kąt w lecie ok to w zimie może dać znać o sobie i dla własnego świętego spokoju można go dopieścić. Warto go teraz ustawić jak należy i się cieszyć ze spokojnej jazdy.

Teraz co do przeskakiwania:

Robiłem rozrząd u siebie. Nie wyobrażam sobie by pasek przeskoczył na kole które ma najwięcej zębów (największa przyczepność dla paska). Na pompie zębatka chodzi luźno więc nie ma opcji by na niej coś przeskoczyło. Najmniejszy kontakt ma pasek z kołem wału korbowego. I kiedyś "udało" mi się źle ustawić pasek przy montażu rozrządu (po prostu podczas składania na małym kółku wału korbowego pasek nie wszedł jak trzeba). Efekt? Silnik w ogóle nie odpalił. Jeden ząb dla pompy powoduje taki przeskok kąta, że silnika nie da się odpalić.

Aby silnik dało się w ogóle odpalić pasek musiałby przeskoczyć tylko na kole wałka rozrządu (korelacja wał korbowy i pompa muszą zostać nienaruszone).

Nie mam po prostu zamiaru nikogo podważać. Nigdy też nie doświadczyłem owego przeskoku. Można go uniknąć właściwie naciągając pasek. No chyba, że notoryczne odpalanie na zaciąg...

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 05 lip 2013, 20:50

Miałem na myśli że wszystko wróciło do normy , ucichło i odpalanie OK


po wymianie szklanek zalałem silnik nowym olejem , 10w40 , na blacie ma przejechane około 290tys , nie bierze grama oleju. zrobiłem tym autem około 800km. i :| w korku usłyszałem lekki klekot. dojechałem do domu klekot coraz bardziej słyszalny. Rano (auto zimne) problem z odpaleniem , po długim kręceniu odpaliło , lecz zanim odpaliło puściło znaczną chmurę białego dymu. Nie wiem co nie tak ;/ , rozrząd nowy pasek , rolki , napięty ok tak że nie powinien przeskoczyć. wcześniej jak zaczęło stukać czy klekotać też był problem z odpaleniem , po wymianie hydropopychaczy ręką odjął.

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 06 lip 2013, 11:39

maati76_45 pisze:Miałem na myśli że wszystko wróciło do normy , ucichło i odpalanie OK


po wymianie szklanek zalałem silnik nowym olejem , 10w40 , na blacie ma przejechane około 290tys , nie bierze grama oleju. zrobiłem tym autem około 800km. i :| w korku usłyszałem lekki klekot. dojechałem do domu klekot coraz bardziej słyszalny. Rano (auto zimne) problem z odpaleniem , po długim kręceniu odpaliło , lecz zanim odpaliło puściło znaczną chmurę białego dymu. Nie wiem co nie tak ;/ , rozrząd nowy pasek , rolki , napięty ok tak że nie powinien przeskoczyć. wcześniej jak zaczęło stukać czy klekotać też był problem z odpaleniem , po wymianie hydropopychaczy ręką odjął.
Mateusz, Ja już się całkiem pogubiłem :-/ Czyli co ? Po wymianie dalej jest ten sam problem :?:

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 06 lip 2013, 19:35

Dokładnie tak ;/ poprzednio wymieniłem hydropopychacze , nowy olej , i zrobiłem około 800km i znów hydropopychacze się odezwały. i znów problem z paleniem itp. Na mój rozum złe palenie może być spowodowane hydropychaczami z tego względu że nie napełnia albo nie opróżnia cylindrów odpowiednio.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lip 2013, 21:00

Nie może być wina popychaczy bo jak są nowe to na pewno dobrze chodzą. A szmelcu nowego nie da się kupić z tego co mi wiadomo bo w sklepach są tylko INA.

Do zmierzenia ciśnienie oleju na ciepłym. Ma być do 2 barów na wolnych obrotach. Często siada u nas pompa (języczek się wyciera jak w zdjęciu w moim opisie i stąd problemy z olejem).

Skoro zwalałeś wałek rozrządu trzeba by sprawdzić jak ustawienie rozrządu i podpiąć pod VAGA celem sprawdzenia dawki i kąta. Tak na początek. I czy nie ma powietrza w wężu powrotnym z nastawnika do filtra.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 06 lip 2013, 21:06

Gdzieś już ktoś skarżył się na forum że wymieniał olej, akurat padło na mobil1 - jak się okazało - podrabiany i również zaczęło klekotać po niedługim czasie.

A odpalanie nie jest jakoś szczególnie powiązane z popychaczami - bo u mnie są tak wyjechane ze po mieście stado bocianów lata za mną - a odpalanie jakoś nie odbiega od traktorów "niecykających" :-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lip 2013, 23:21

BorysTDI pisze:Gdzieś już ktoś skarżył się na forum że wymieniał olej, akurat padło na mobil1 - jak się okazało - podrabiany i również zaczęło klekotać po niedługim czasie.
Mobil - pólsyntetyk lub mierał
Mobil1 - tylko syntetyk (tak to sobie ponazywali)

Poza tym było na forum o tym, że mobil (zwłaszcza ten z beczek) to syf. Nie trzyma parametrów itp. Sam się też o tym kiedyś przekonałem. I dlaczego tylko mobil ma promocje w beczkach po 16-18 pln za litr??? Nie spotkałem się nigdy z promocją Valvolina czy Castrola w beczkach.

Dla mnie tylko Valvoline. Ewentualnie jeszcze Castrol. I tylko w oryginalnych opakowaniach czego nie trzeba tłumaczyć.

Z beczek to do FSO <ok>

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 07 lip 2013, 12:04

Ja obstawiam przestawiający się rozrząd. Winne jest dolne kółko rozrządu na wale (do którego jest przykręcone koło pasowe z tłumikiem drgań). Końcówka wału jest "wyrobiona" i kółko od rozrządu się przestawia. Jest prosty sposób, żeby to sprawdzić. Podpiąć Vaga, ustawić kąt wtrysku i pojeździć. Jak znowu po jakimś czasie zacznie klekotać to na 100% to będzie to. A potem co zrobić z tym wałem to już wcześniej o tym pisałem w tym poście.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 07 lip 2013, 23:13

Gdy auto nie chce odpalić, to wystarczy przerwać kręcenie i ustawić rozrząd na znakach. Jak będzie coś nie tak, to czop wału prawdopodobnie jest wyrobiony i dolne koło rozrządu się przestawia jak chce. Jeżeli teoria krzyn33 jest prawidłowa, to za niedługo z rury powinno strzelać- przy odejmowaniu i dodawaniu "gazu". U mnie kiedyś, tak się przestawiło to koło, że zawór uszkodził jeden popychacz.
Ponadto jak auto odpala raz dobrze, a raz nie, to tym bardziej dolne koło trzeba sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl