[1.9 tdi 1z] hydropopychacze ? zawór ? stukaa...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
- Lokalizacja: Rzeszów
[1.9 tdi 1z] hydropopychacze ? zawór ? stukaa...
Witam jechałem dzisiaj w trase , nie powiem dałem audikowi trochę po dupie ;p , ale nagle w korku usłyszałem że auto dość głośno chodzi , coś stuka w silniku , między 1600/2000obr nie słychać tego , powyżej tak i poniżej również , dojechałem do domu , auto ostygło , ma problem z odpaleniem , a jak już odpali zakopci na biało dość fest i później przestaje kopcić ale stukanie nie ustępuje , podczas próby odpalania , słychać owe stuknięcie. i tutaj moje pytanie się nasuwa , wtryski raczej odpadają , bo nie było z nimi problemu , z resztą podmieniłem ostatnio wszystkie i auto chodziło OK. może to być któryś hydropopychacz ? czy coś innego ?? PILNIE potrzebuję pomocy bo w środe wyjazd mam do Warszawy ;/ Pozdrawiam
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Do kontroli płyn w układzie chłodzenia, trzeba by sprawdzić jeszcze ciśnienie oleju na jałowym. Jak to nie pomoże to trzeba by zrobić badanie kompresji.
Czy auto straciło na mocy? Czy jak nagrzany bulgocze w zbiorniczku z płynem?
I skąd dochodzi stukanie mniej więcej? Głowica czy dół silnika?
Ja jak robię logi dynamiczne lubi mi chwilę postukać ale przestaje jak mu odpuszczę. Tak samo jak się nim "pobawię" <ok>
Czy auto straciło na mocy? Czy jak nagrzany bulgocze w zbiorniczku z płynem?
I skąd dochodzi stukanie mniej więcej? Głowica czy dół silnika?
Ja jak robię logi dynamiczne lubi mi chwilę postukać ale przestaje jak mu odpuszczę. Tak samo jak się nim "pobawię" <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
- Lokalizacja: Rzeszów
Kolego to jest dość głośny odgłos , okolicy właśnie pokrywy zaworów. hymm czy straciło na mocy ... raczej nie , chodź jak było moim zdaniej dziś troszkę słabsze, ale to raczej jakieś złudzzenie , bo cały dzień jeździłem innym autem. nie w zbiorniczku raczej nic nie bulgocze, w korkach trzyma temp. okolo 95* (miasto , korek - około 15min , +35* na termometrze )co masz na myśli i po co mówisz o płynie chłodniczym ? ciśnienie oleju ... ? miało by wpływ na to że jak zimna cięzko strasznie pali ??
kompresje mierzyłem około 3tyg temu i wykazało 27-26-26-25
kompresje mierzyłem około 3tyg temu i wykazało 27-26-26-25
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
- Lokalizacja: Rzeszów
właśnie kupiłem ją z dwa miesiące temu , zrobiłem nią z 2.5tys km , a olej niezbyt wesoły , i złapała nie powiem temperature dość ... i możliwe że stuka przez popychacz , ale dziewi mnie to że przy 1700/2000 obr/min przestawało , no ale dobijało ciśnienie oleju i było OK ;p ale czemu miało by dmuchnąć uszczelkę albo głowica coś nie tak ? jak wszystko chodziło dobrze aż nagle...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zmierz ciśnienie oleju na jałowym.
I skontroluj szklanki. Mi też stukało. Zdejmujesz pokrywę i jak któryś zostaje wciśnięty pomimo, że nie jest naciskany przez wałek rozrządu (krzywka nad nim na górze) to jest ewidentnie do wymiany. Tylko lepiej wymieniać komplet.
Nie możesz też wcisnąć sobie ot tak palcami hydropopychacza jeżeli jest na górze.
I skontroluj szklanki. Mi też stukało. Zdejmujesz pokrywę i jak któryś zostaje wciśnięty pomimo, że nie jest naciskany przez wałek rozrządu (krzywka nad nim na górze) to jest ewidentnie do wymiany. Tylko lepiej wymieniać komplet.
Nie możesz też wcisnąć sobie ot tak palcami hydropopychacza jeżeli jest na górze.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
A jak się rozrząd przestawiał to może być to samo co i u mnie pod kołem pasowym jest koło zębate z półksiężycem, które opiera się na wale - wtedy do wymiany koło i planowanie czoła wału.UKI_XX pisze:Ja bym bardziej obstawiał, że rozrząd przeskoczył. Jakby to były tylko szklanki to nie byłoby problemów z odpaleniem.
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
To samo było u mnie. Jak sobie przypomnę to aż mnie dławi . Ja to załatwiłem bez planowania czoła wału, tylko koło jest dokręcone do wału na chama i na kleju do gwintów. Już 1,5 roku jeżdżę i jest <ok>Ganimadeus pisze:A jak się rozrząd przestawiał to może być to samo co i u mnie pod kołem pasowym jest koło zębate z półksiężycem, które opiera się na wale - wtedy do wymiany koło i planowanie czoła wału.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
- Lokalizacja: Rzeszów