Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] hydropopychacze ? zawór ? stukaa...

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

[1.9 tdi 1z] hydropopychacze ? zawór ? stukaa...

Post autor: maati76_45 » 21 cze 2013, 20:31

Witam jechałem dzisiaj w trase , nie powiem dałem audikowi trochę po dupie ;p , ale nagle w korku usłyszałem że auto dość głośno chodzi , coś stuka w silniku , między 1600/2000obr nie słychać tego , powyżej tak i poniżej również , dojechałem do domu , auto ostygło , ma problem z odpaleniem , a jak już odpali zakopci na biało dość fest i później przestaje kopcić ale stukanie nie ustępuje , podczas próby odpalania , słychać owe stuknięcie. i tutaj moje pytanie się nasuwa , wtryski raczej odpadają , bo nie było z nimi problemu , z resztą podmieniłem ostatnio wszystkie i auto chodziło OK. może to być któryś hydropopychacz ? czy coś innego ?? PILNIE potrzebuję pomocy bo w środe wyjazd mam do Warszawy ;/ Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2013, 21:47

Do kontroli płyn w układzie chłodzenia, trzeba by sprawdzić jeszcze ciśnienie oleju na jałowym. Jak to nie pomoże to trzeba by zrobić badanie kompresji.

Czy auto straciło na mocy? Czy jak nagrzany bulgocze w zbiorniczku z płynem?

I skąd dochodzi stukanie mniej więcej? Głowica czy dół silnika?

Ja jak robię logi dynamiczne lubi mi chwilę postukać ale przestaje jak mu odpuszczę. Tak samo jak się nim "pobawię" <ok>

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 22 cze 2013, 02:10

Kolego to jest dość głośny odgłos , okolicy właśnie pokrywy zaworów. hymm czy straciło na mocy ... raczej nie , chodź jak było moim zdaniej dziś troszkę słabsze, ale to raczej jakieś złudzzenie , bo cały dzień jeździłem innym autem. nie w zbiorniczku raczej nic nie bulgocze, w korkach trzyma temp. okolo 95* (miasto , korek - około 15min , +35* na termometrze )co masz na myśli i po co mówisz o płynie chłodniczym ? ciśnienie oleju ... ? miało by wpływ na to że jak zimna cięzko strasznie pali ??
kompresje mierzyłem około 3tyg temu i wykazało 27-26-26-25

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 cze 2013, 07:41


Awatar użytkownika
binekbnk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 05 wrz 2012, 22:48
Lokalizacja: Sidra BSK

Post autor: binekbnk » 23 cze 2013, 12:51

Mówi o płynie, bo jak odpalasz i biały dym to najczęściej efekt wpadania płynu do komory tłoka poprzez pękniętą lub wydmuchana uszczelkę pod głowicą, a co do stukania to pewnie popychacz coś nie tak, dawno olej zmieniałeś?

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 23 cze 2013, 18:57

właśnie kupiłem ją z dwa miesiące temu , zrobiłem nią z 2.5tys km , a olej niezbyt wesoły , i złapała nie powiem temperature dość ... i możliwe że stuka przez popychacz , ale dziewi mnie to że przy 1700/2000 obr/min przestawało , no ale dobijało ciśnienie oleju i było OK ;p ale czemu miało by dmuchnąć uszczelkę albo głowica coś nie tak ? jak wszystko chodziło dobrze aż nagle...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 cze 2013, 18:58

to ten olej zmieniłeś? czy nie?

Awatar użytkownika
binekbnk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 05 wrz 2012, 22:48
Lokalizacja: Sidra BSK

Post autor: binekbnk » 24 cze 2013, 05:37

Wychodzi na to, że nie, olej się rozgrzał do wysokiej temperatury, stary, rzadki, słabe właściwości smarownicze i pewnie popychacz nie wytrzymał.

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 24 cze 2013, 09:16

Sprawdź jeszcze raz wtryski, a dokładniej mocowania. Ja przedwczoraj zmieniłem na AFNy i jak się silnik dobrze nagrzał to pękła stopka na pierwszym wtrysku. Uciekało wtedy ciśnienie i zetor chodził jak stary traktor :-) A jak nie to, to pewnie szklanki tak walą :-/

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 cze 2013, 16:38

Zmierz ciśnienie oleju na jałowym.

I skontroluj szklanki. Mi też stukało. Zdejmujesz pokrywę i jak któryś zostaje wciśnięty pomimo, że nie jest naciskany przez wałek rozrządu (krzywka nad nim na górze) to jest ewidentnie do wymiany. Tylko lepiej wymieniać komplet.

Nie możesz też wcisnąć sobie ot tak palcami hydropopychacza jeżeli jest na górze.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 cze 2013, 08:57

wymieniaj odrazu wszystkie jeśli się okaże że np 1 do bani
bo stare będą miały już inne ciśnienie

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 cze 2013, 09:05

Ja bym bardziej obstawiał, że rozrząd przeskoczył. Jakby to były tylko szklanki to nie byłoby problemów z odpaleniem.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 29 cze 2013, 11:10

UKI_XX pisze:Ja bym bardziej obstawiał, że rozrząd przeskoczył. Jakby to były tylko szklanki to nie byłoby problemów z odpaleniem.
A jak się rozrząd przestawiał to może być to samo co i u mnie pod kołem pasowym jest koło zębate z półksiężycem, które opiera się na wale - wtedy do wymiany koło i planowanie czoła wału.

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 29 cze 2013, 12:10

Ganimadeus pisze:A jak się rozrząd przestawiał to może być to samo co i u mnie pod kołem pasowym jest koło zębate z półksiężycem, które opiera się na wale - wtedy do wymiany koło i planowanie czoła wału.
To samo było u mnie. Jak sobie przypomnę to aż mnie dławi :-( . Ja to załatwiłem bez planowania czoła wału, tylko koło jest dokręcone do wału na chama i na kleju do gwintów. Już 1,5 roku jeżdżę i jest <ok>

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 29 cze 2013, 20:51

Wielkie dzięki za zaangażowanie , okazało sie że hydropopychacze ,kupiłem dzisiaj cały owy kpl. całe 20zł za sztukę , zalałem zetorka mobilem , i chodzi jak powinien ;)

Pozdrawiam <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl