Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 1.8TDi AFN] Jak dbać o silnik?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 30 sie 2011, 10:00

To nie zmieniaj przy 1800 tylko przy 2500 bo zapieczesz łopatki w turbo.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 sie 2011, 10:32

sagem
Ale zapewne jest też napisane, że na zimnym nie daje się w sandał.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 30 sie 2011, 11:34

Mabrothrax pisze:To nie zmieniaj przy 1800 tylko przy 2500 bo zapieczesz łopatki w turbo.
Nawet na zimnym ? Ablo jak ma 60-70 stopni?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 30 sie 2011, 11:36

Ja na zimnym kręciłem do 2200. A na rozgrzanym do 3000 w zależności od sytuacji na drodze.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 30 sie 2011, 13:44

Zimny tj. dopóki nie złapie 90 stopni tak?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 30 sie 2011, 14:00

Dokładnie. Znaczy już jak zacznie łapać 60 w góre to jest luz.

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 30 sie 2011, 14:14

dobrze ze masz 90'C :)) mi lapie max 80 ;/ , i termostat zmieniany...

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 30 sie 2011, 14:27

Ja tez mam często 80 ale jak troszkę mocniej przycisnę to wskakuje 90 więc chyba jest dobrze <ok>
Mabrothrax, widzę,że jesteś obcykany w tych sprawach to jeszcze mi powiedz jak chcę jak najszybciej ruszyć tak np do 100 to w jakim momencie zmieniać biegi? <ok> Nie robię tego często ale czasami taka wiedza się przydaje.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 30 sie 2011, 15:39

No już aż tak to może nie jeździj dokładnie jak ktoś napisze :-)

Tak jak mówiłem wcześniej. Ja moim AFNem bujałem na rozgrzanym od 2600-3000 obrotów. Jak chciałem pocisnąć zrywniej to przeganiałem i do 4000. Wszystko zależy od tego jak jest sytuacja na drodze. Faktem jest także to, że te silniki potrzebują obrotów.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 02 wrz 2011, 08:26

Panowie,jeżdząc na niskich obrotach bardziej męczycie i niszczycie silnik jak byście kręcili do 3-3,5tyś to moje i nie tylko moje zdanie bo taka jest racja,nie mówię tu o pałowaniu do dechy od razu ale, obroty każdy silnik musi mieć i żadna to ekonomia ani oszczędzanie silnika jeżdząc na obr od np 1800 do 2200 każdy silnik się dużo bardziej męczy niż na wyższych obrotach ;-) a i jeszcze jedno większość ludzi wyznaje zasadę kręcenie silnika na wyższe obr.="pałowanie dożynanie" a to nie tak,"pałowanie i dożynanie" to wtedy,kiedy jezdzimy gdzie się tylko da pod pełnym butem mam nadzieję że każdy zrozumie dobrze to co napisałem D:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 wrz 2011, 09:25

W Tdi te 1800-2200 to dobre obroty do normalnej spokojnej jazdy i nie są mordowaniem silnika, bo jednak turbina już troche pompuje . Gorzej to jeździć 1300-1700obr gdzie silnik mając obciążenie ledwo pracuje.
Ja w swoim 1Z jak silnik ma 90st przeciągam go czsem do samego spodu, choć i tak za 3,5-4tys moc się kończy i juz tylko huk jest a przyspieszenia brak.
Normalna eksploatacja 1Z to 1800-3500obr.
Szerokości <ok>

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 02 wrz 2011, 10:09

spiczi pisze:W Tdi te 1800-2200 to dobre obroty do normalnej spokojnej jazdy i nie są mordowaniem silnika
Tak kolego masz rację tak jak napisałeś do normalnej spokojnej jazdy ale,często jadąc z kimś samochodem widzę jak to jeżdzą niektórzy np.1800 obr 5 bieg pedał w podłodze i w dodatku wyprzedzają lub pod górkę :-D bardziej o to mi chodziło,co do spokojnej jazdy to masz rację temat rzeka zdania zawsze będą podzielone w kwesti tego tematu ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 02 wrz 2011, 13:30

endriu210 pisze:Panowie,jeżdząc na niskich obrotach bardziej męczycie i niszczycie silnik jak byście kręcili do 3-3,5tyś...
To jest najprawdziwsza prawda ;-) . Szczególnie jadąc na niskich obrotach i przy niedogrzanym silniku, dół silnika dostaje bardzo po tyłku.
Moja sprawdzona metoda to uruchamiam silnik i przez 5 minut jazdy nie przekraczam 2500rpm (benzyna), 2200rpm (ropniak). Jak już osiągnie te 70-80`C to już wtedy zaczyna się jazda. Jeśli chodzi o TD/TDI to tak jak wspomnieli przedmówcy, warto przed wyłączeniem silnika poczekać 30sek aż turbina zwolni, bo inaczej kręci bez bieżącego smarowania. Jeśli chodzi o jej chłodzenie to ja bym się tym specjalnie nie przejmował, bo niektóre "klekoty" mają dodatkową pompkę obiegową cieczy chłodzącej, która działa również po wył. silnika celem wystudzenia turbawki. Najważniejsze jest więc smarowanie, nie mówiąc tylko o samym turbo; bo panewki też go potrzebują. Dlatego minimum 10W40 i częste wymiany oliwy i filtra.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 wrz 2011, 14:46

[quote="Patrique"][
Moja sprawdzona metoda to uruchamiam silnik i przez 5 minut jazdy nie przekraczam 2500rpm (benzyna), 2200rpm (ropniak).

Nie do konca się zgadzam, bo 2,2tys obr na TD/i to już praca turbo, a olej, turbo i silnik jeszcze zimny.
Sam staram się jeździć na poczatku na niższych obrotach.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 02 wrz 2011, 15:38

No ale, i tak trzeba jakoś wrzucić dwójkę a później trójkę i czwórkę więc 2200 siłą rzeczy się osiągnie albo nawet przekroczy. Chyba, że ktoś lubi jak silnik kwestionuje słuszność zmiany biegu wibracjami ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl