Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z 1.9TDi] jak potwierdzić poprawną wymianę rozrządu

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 25 sie 2010, 15:49

MUNIOR pisze:I coś mi się robi jak czytam że rozrząd może się rozlecieć bo nie był robiony książkowo ,bzdury i tyle
A gdzie coś takiego przeczytałeś? Uważam, że instrukcje są po to żeby z nich korzystać. I nie twierdze, że jak ktoś nie robi zgodnie z instrukcją to jest źle. Każdy robi tak jak lubi ale najważniejsze to wiedzieć co się robi i jakie mogą być konsekwencje pomyłki. Jeżeli ktoś wymienia rozrząd po raz pierwszy to zdecydowanie łatwiej będzie mu z książką przed nosem.
UKI_XX pisze:a jedynym kołem jakie należy zdemontować jest koło pasowe na wale silnika
Sprawa względna. Sam napisałeś: po co zbijać koło pasowe na wałku rozrządu skoro jest dobrze? Pytam: po co ściągać koło pasowe na wale skoro jest dobrze? Jeśli nic tam się nie dzieje to nie ma potrzeby ściągania tego koła bo to jest właśnie nadgorliwość. Jeśli twierdzisz, że trzeba to jeszcze warto byłoby dodać, że należy założyć nową śrubę i dokręcić odpowiednim momentem. Pozdr

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 sie 2010, 19:47

ptaak pisze:MUNIOR napisał/a:
I coś mi się robi jak czytam że rozrząd może się rozlecieć bo nie był robiony książkowo ,bzdury i tyle

A gdzie coś takiego przeczytałeś?
Spokojnie ,nie żebym to wywnioskował z wypowiedzi kolegi .Przeczytałem to w opisie aukcji jakiegoś sprzedawcy zestawów rozrzadu ,który przestrzegał przed wymianą rozrządu na tzw.flamaster ,bo grozi to awarią rozrządu .A w jaki sposób ja się pytam ?Po prostu bzdury i tyle .Co do wymiany rozrzadu tak jak w książce pisze to niech każdy robi jak uważa . Można wymienić pasek na tzw flamaster ,nie rozkręcając niczego i o ile wcześniej auto smigało normalnie ,to będzie dalej tak samo śmigało .Pasek i koła będą idealnie tak jak były i nic się nie ma prawa przestawić .Co nie znaczy że nie wiem jak to powinno być robione książkowo. Pokrywę zaworów ściągał bym tylko w przypadku gdyby silnik nie chodził tak jak trzeba i było by podejrzenie że fazy rozrządu nie są ustawione prawidłowo ,w innym przypadku nie ma to sensu bo samo nic się tam nie przestawi

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 sie 2010, 03:25

ptaak pisze: Pytam: po co ściągać koło pasowe na wale skoro jest dobrze? Jeśli nic tam się nie dzieje to nie ma potrzeby ściągania tego koła bo to jest właśnie nadgorliwość.
nie odwracaj kota ogonem bo się zaczynasz już gubić w swoich wypowiedziach :!: widać że nie masz zielonego pojęcia o tym co piszesz i jak przebiega wymiana rozrządu :roll:

gdybyś o tym miał chociaż trochę pojęcia to zauważyłbyś, że są osłony i jak nie zdejmiesz koła pasowego na wale to nie zdejmiesz dolnej osłony i nie zdejmiesz ani nie założysz wtedy paska (no chyba że go utniesz i skleisz :shock: ) albo pisząc "pasek rozrządu" masz na myśli pasek alternatora <ok>

szkoda tylko odpisywać na Twoje posty, tym bardziej że uparcie nie wnoszą nic mądrego i zbędnie zaśmiecają temat kolegi :!: :!:

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 26 sie 2010, 09:40

UKI_XX, na wale to jest koło pasowe rozrządu jakbyś nie wiedział. Dopiero do tego koła jest przykręcone koło pasowe napędzające alternator oraz koło pasowe napędzające pompę wspomagania. Z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że chodzi o koło pasowe (rozrządu) na wale. Poza tym kolego z twoich wypowiedzi wynika, że jak ktoś nie wymienia rozrządu tak jak ty to robi to źle i w ten sposób sam zaśmiecasz temat kolegi. Peace kolego bo widzę, że robisz się agresywny i zaczynasz mnie obrażać chociaż wcale mnie nie znasz i nie wiesz na czym się znam a na czym nie. Pozdr

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 sie 2010, 15:29

kolego ptaak, Ty się tak nie obrażaj bo to nie o to chodzi żeby Ciebie obrazić tylko czasem każdemu zdarzy się napisać jakąś głupotę i nie ma się co obrażać jak ktoś to poprawi i sprostuje <ok>
Z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że chodzi o koło pasowe (rozrządu) na wale.
koło rozrządu jest zębate (ale to szczegół) i gdyby mi o nie chodziło to bym wyraźnie to napisał, nigdy nie próbowałem ściągać tamtego kółka i bez potrzeby nie mam zamiaru tego robić, akurat to czy koło pasowe alternatora jest przykręcone do kółka rozrządu na wale a nie bezpośrednio do wału jest praktycznie bez znaczenia gdyż wszystkie te koła są w tej samej osi co wał i bezpośrednio z niego napędzane ;-) piszesz że tak wywnioskowałeś ale nie pomyślałeś o tym, że ściągając z wału kółko rozrządu demontujesz w sumie aż trzy koła <ok> jeśli chodzi o koła napędzające pasek wspomagania i alternator to w sumie można je traktować podczas wymiany rozrządu jak jedno gdyż są mocowane tymi samymi śrubami i np. w tym samym silniku (1Z) w Audi A4 jest jedno koło na dwa paski

co do literatury to trzeba umieć też z niej korzystać a nie robić bezmyślnie (tutaj nie chodzi tylko o Ciebie bo i nawet mi się czasem zdarzy) wszystko linijka po linijce <ok>
Poza tym kolego z twoich wypowiedzi wynika, że jak ktoś nie wymienia rozrządu tak jak ty to robi to źle
co do tego to nie raz zmieniałem rozrząd z użyciem wszystkich blokad i zbijałem koło z wałka rozrządu ale tylko wtedy gdy to było konieczne, w pozostałych przypadkach nie ma sensu sobie dodawać zbędnej roboty (zdejmowanie pokrywy zaworów, itp.) gdyż można w ten sposób bardziej zaszkodzić jak pomóc

także jeżeli coś jest dobrze to się zostawia w spokoju a nie rozbiera i na nowo składa, tyczy się to nie tylko koła na wałku rozrządu ale i np. kąta wtrysku bo jak po wymianie rozrządu kąt ma prawidłową wartość to nie luzuje się pompy i na nowo ustawia tą samą wartość bo w książce napisali "po wymianie rozrządu należy ustawić kąt wtrysku"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl