Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jak zwiększyć doładowanie.

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 03 maja 2009, 09:40

A to jest manonometr zalany cieczą czy na sucho pracuje?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 maja 2009, 12:35

do tej butelki wrzuciłem kilka papierków co mi się pod maską plątały a dzięki temu tylko trochę się zmniejszyła objętość butelki ;-) wszystko pracuje na sucho, a ta butelka wygląda tak: a manometr tu:
Obrazek Obrazek

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 10 lis 2010, 04:53

Witam właśnie też chciałem sobie zrobic takie rezanko cicnieniomierza ale mam problem. Mi sie udało dostać manometr ze skalą do 1,6 bara i myślalem ze taki bedzie lepszy i dokladniejszy, podłaćzylem narazie bez zbiorniczka wyrównawczego to wskazówka troche wariowała ale nie wiem dlaczego cisnienie było max 0,5 bara i dziwne bo pow 3 tys obrotów nie spadało. O co chodzi może cos jest nie tak jutro może zrobie ten zbiornik wyrównawczy i zobacze. Ale czy to mozliwe ze turbo mi pompuje tylko 0,5 bara?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lis 2010, 09:34

możliwe, chociaż mi bez tego zbiorniczka wskazówka dochodziła tylko do 0.3bara a ze zbiorniczkiem szła już na ok 0.9bara <ok>

niektórzy wciskają w wężyk igłę od strzykawki ok 0.8mm i też pomaga ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lis 2010, 12:09

CartmanDevil pisze:O co chodzi może cos jest nie tak jutro może zrobie ten zbiornik wyrównawczy i zobacze. Ale czy to mozliwe ze turbo mi pompuje tylko 0,5 bara?
Ja masz bajpas przy n75 to możliwe :mrgreen: zamiast zbiornika wsadż sobie zwężkę w wężyk np.igłę lekarską ,ale dość grubą np.jedynke i wskazówka przestanie latać <ok>

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 10 lis 2010, 19:00

Witam dzisiaj właśnie zrobiłem z filtra paliwa z poloneza taki zbiorniczek wyrównawczy i igła przestała tak latać ale muszę powiedzieć ze lekko wychodzi poza 0,5 bara czy to oznacza ze jest źle? Aha mam wężyk wpięty bezpośrednio w kolektor ssący w ten bolec co wystaje. Żadnych bajpasów nie robiłem :) powiedzcie mi czy to normalne a może źle coś robię? A co do zwężki zamiast zbiorniczka to chodzi o to żeby zmniejszyć w pewnym momencie przekrój?? Np patyczek od lizaka z małą dziurka w środku ?? Czy wywalić zbiorniczek i spróbować ze zwężką czy to zrobi różnice czy będzie to samo? Bo nie wiem co z tym 0,5 bara.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lis 2010, 19:25

zbiorniczek jest trochę lepszy, ale jak masz tylko 0.5bara to trochę mało, minimalne ciśnienie powinno być ok 0.6-0.65 bara, przydałoby się delikatnie sztangę skrócić (1-2 obroty gwintu) i masz też problem z N75 bo przy prawidłowo podłączonym zaworku doładowanie powinno wynosić ok 0.85bara

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 10 lis 2010, 19:30

Jak to sztangę skrócić ?? To przecież TDI tu chyba sztangą się nie reguluje? Czy może jestem w błędzie? Jak sprawdzić N75 czy jest dobry czy uszkodzony??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 lis 2010, 19:52

Jak sprawdzić N75 czy jest dobry czy uszkodzony??
zrobić bajpasa <ok> <bylo>

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 10 lis 2010, 19:55

A mógłby mi ktoś jakiś poglądowy rysunek albo link do rysunku jak takiego bajpasa zrobić, podrzucić ??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 lis 2010, 20:03

https://audi80.pl/-audi-80-b4-tdi-ma ... ght=bajpas <piwo> o widzę że jakiś krajan? :mrgreen: do biłgoraja mam 40 wpadnij jutro to podmienimy n75 i będziesz wiedział czy jest do bani <ok>

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 10 lis 2010, 20:14

O kurcze gibaj skąd jesteś? Może jak znajdę trochę czasu to się może skusze ;) ? A jak zrobię bajpas to będzie pompować na maxa i wtedy będzie widać czy n75 padł? Dobrze myślę?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lis 2010, 21:26

CartmanDevil pisze: A jak zrobię bajpas to będzie pompować na maxa i wtedy będzie widać czy n75 padł? Dobrze myślę?
nie, wtedy pompuje min (czyli powinno pompować ok 0.6bara) a nie max, jak chcesz żeby pompowało max to wystarczy zdjąć wężyk z gruszki ale nie jest to zdrowe dla turbiny i może wywalić notlauf

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 12 lis 2010, 09:07

Witam byłem wczoraj u gibaj'a i podmieniliśmy N75 i okazało się że to jego wina że nie pompuje :) ale po założeniu starego zaworu o dziwo zaczął i on działać. Teraz ładnie pompuje 0,9 a chwilami to nawet 1,2 bara :mrgreen: Na razie działa wiec wstrzymam się z kupnem nowego :) Ale razem z gibaj'em nie możemy dojść co było czy to możliwe ze wtyk mógł nie łączyć dobrze i zawór nie działać i dawać min?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2010, 09:51

CartmanDevil pisze:Teraz ładnie pompuje 0,9 a chwilami to nawet 1,2 bara
To znaczy że wcale nie działa tak jak trzeba ,skoro chwilami jest 1,2 bara .Szykuj kasę na nowy :mrgreen: Przy n75 trzeba wziąść pod uwagę fakt że ten elektrozawór ze względu na specyfikę pracy ,czyli ciągłe "klepanie " ,wyklepuje się po jakimś czasie i żadne psikanie wd ,czy innymi wynalazkami ,na nic się zdadzą, bo wyklepuje się część robocza w środku zaworka :-/ i przestaje działać tak jak powinien .Przerabiałem temat n75 osobiście zaraz po kupnie auta i pomimo że elektrycznie wydawał sie być sprawny ,to nie działał prawidłowo ,nie pomagały psikania specyfikami i tak musiałem kupić nowy :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl