[1.9TDI 1Z] Jak zwiększyć doładowanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
[1.9TDI 1Z] Jak zwiększyć doładowanie.
Czytałem na forum i dowiedziałem się jak zwiekszyć ciśnienie w 1Z na przepływce Pitburga, a jak zwięszyć na przepływce Boscha? Czy Map Sensor nie da się oszukać?
Proszę nie pisać drukowanymi literami...
Proszę nie pisać drukowanymi literami...
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2009, 10:15 przez lukaszwaniek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ale ja nie chce zwiększyć dawki paliwa bo to akurat już testowałem i z 14 sekund robi się 11 teraz chciałbym wiedzieć jak podnieść moc turbawki przynajmniej o 0,2 mbara?audi1993 pisze:opornik wlutowujesz na przewodzie idącym od pompy , lecz będziesz musiał się przygotować że będzie ci więcej palił bo ten oprniczek zaniża napięcie a komp ratując się zwiększa dawke paliwa.g
w ten sposób to można w AAZ bo tam jest mechaniczna regulacja a nie przez ECU :!:audi1993 pisze:też próbowałem zwiększyć ciśnienie doładowania poprzez regulacją sztangi lecz nic się nie udało bo komp sam odcina więc kupiłem pamięć emprom z nowym softem i teraz autko śmiga a różnic jest kolosalna + 15- 20 km.
tutaj można tak jak pisał Solskier czyli za pomocą rezystora wpiętego pod wyjście z MAPa albo zmiany mapy doładowania, te dwie metody są mocno ograniczone gdyż MAP jest do 1bara więc jest jeszcze trzecia metoda czyli upuścić trochę ciśnienia z wężyka idącego do MAPa <ok>
a rezystor wpięty w nastawnik zmienia dawkę paliwa a nie wartość doładowania :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
hubresm, co do ograniczenia dawki paliwa to się w pewnym stopniu mylisz bo dawka jest dobierana głównie na podstawie wskazań przepływomierza (pomijając czujniki temperatur i inne) a nie MAP sensora, rolą MAPa jest kontrola doładowania i utrzymanie go w granicach dopuszczalnych dlatego zbyt duże oszukanie MAPa może powodować notlauf a gdy zmiana boosta jest w granicach dopuszczalnych to wartość z MAP sensora nie ma żadnego wpływu na dawkę <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzięki za podpowiedź, a co do tej dawki to przy większym doładowaniu powinna być więkasza dawka paliwa bo tak jak juz ktoś na forum powiedzial, że na powietrzu auto nie pojedzie.hubresm pisze:Kolego żeby zwiększyć ciśnienie doładowania można albo wstawić dławik na wężyku do czujnika ciśnienia albo wstawić opornik ( 2 - 3 kohm) w przewód 2 przy czujniku ciśnienia. Taka operacja powoduje że komp dostaje sygnał o mniejszym ciśnieniu przez co ogranicza w jakimś stopniu dawke paliwa.
A co do tego dławika to w jaki sposób go wykonać lub kupić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska