Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jak zwiększyć doładowanie.

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1.9TDI 1Z] Jak zwiększyć doładowanie.

Post autor: lukaszwaniek » 26 kwie 2009, 10:04

Czytałem na forum i dowiedziałem się jak zwiekszyć ciśnienie w 1Z na przepływce Pitburga, a jak zwięszyć na przepływce Boscha? Czy Map Sensor nie da się oszukać?

Proszę nie pisać drukowanymi literami...
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2009, 10:15 przez lukaszwaniek, łącznie zmieniany 1 raz.

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 26 kwie 2009, 10:10

Słabo szukałeś ;-) wszystko sie da jak sie chce. Zainwestuj w nowy program szału nie bedzie ale odczujesz róznice

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 kwie 2009, 10:16

Chip tuning, ewentualnie zabawa z opornikami ;-)

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 26 kwie 2009, 10:56

Solskier pisze:Chip tuning, ewentualnie zabawa z opornikami ;-)
A gdzie ten opornik wstawia się, też w kompie jak w przypadku pitburga?

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 26 kwie 2009, 11:38

opornik wlutowujesz na przewodzie idącym od pompy , lecz będziesz musiał się przygotować że będzie ci więcej palił bo ten oprniczek zaniża napięcie a komp ratując się zwiększa dawke paliwa.g

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 26 kwie 2009, 11:40

audi1993 pisze:opornik wlutowujesz na przewodzie idącym od pompy , lecz będziesz musiał się przygotować że będzie ci więcej palił bo ten oprniczek zaniża napięcie a komp ratując się zwiększa dawke paliwa.g
Ale ja nie chce zwiększyć dawki paliwa bo to akurat już testowałem i z 14 sekund robi się 11 teraz chciałbym wiedzieć jak podnieść moc turbawki przynajmniej o 0,2 mbara?

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 26 kwie 2009, 19:34

też próbowałem zwiększyć ciśnienie doładowania poprzez regulacją sztangi lecz nic się nie udało bo komp sam odcina więc kupiłem pamięć emprom z nowym softem i teraz autko śmiga a różnic jest kolosalna + 15- 20 km.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 kwie 2009, 21:33

audi1993 pisze:też próbowałem zwiększyć ciśnienie doładowania poprzez regulacją sztangi lecz nic się nie udało bo komp sam odcina więc kupiłem pamięć emprom z nowym softem i teraz autko śmiga a różnic jest kolosalna + 15- 20 km.
w ten sposób to można w AAZ bo tam jest mechaniczna regulacja a nie przez ECU :!:
tutaj można tak jak pisał Solskier czyli za pomocą rezystora wpiętego pod wyjście z MAPa albo zmiany mapy doładowania, te dwie metody są mocno ograniczone gdyż MAP jest do 1bara więc jest jeszcze trzecia metoda czyli upuścić trochę ciśnienia z wężyka idącego do MAPa <ok>

a rezystor wpięty w nastawnik zmienia dawkę paliwa a nie wartość doładowania :!:

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 27 kwie 2009, 07:12

Ok, dzięki

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 27 kwie 2009, 21:41

Kolego żeby zwiększyć ciśnienie doładowania można albo wstawić dławik na wężyku do czujnika ciśnienia albo wstawić opornik ( 2 - 3 kohm) w przewód 2 przy czujniku ciśnienia. Taka operacja powoduje że komp dostaje sygnał o mniejszym ciśnieniu przez co ogranicza w jakimś stopniu dawke paliwa.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2009, 22:28

hubresm, co do ograniczenia dawki paliwa to się w pewnym stopniu mylisz bo dawka jest dobierana głównie na podstawie wskazań przepływomierza (pomijając czujniki temperatur i inne) a nie MAP sensora, rolą MAPa jest kontrola doładowania i utrzymanie go w granicach dopuszczalnych dlatego zbyt duże oszukanie MAPa może powodować notlauf a gdy zmiana boosta jest w granicach dopuszczalnych to wartość z MAP sensora nie ma żadnego wpływu na dawkę <ok>

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 28 kwie 2009, 07:22

hubresm pisze:Kolego żeby zwiększyć ciśnienie doładowania można albo wstawić dławik na wężyku do czujnika ciśnienia albo wstawić opornik ( 2 - 3 kohm) w przewód 2 przy czujniku ciśnienia. Taka operacja powoduje że komp dostaje sygnał o mniejszym ciśnieniu przez co ogranicza w jakimś stopniu dawke paliwa.
Dzięki za podpowiedź, a co do tej dawki to przy większym doładowaniu powinna być więkasza dawka paliwa bo tak jak juz ktoś na forum powiedzial, że na powietrzu auto nie pojedzie.
A co do tego dławika to w jaki sposób go wykonać lub kupić?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2009, 09:16

lukaszwaniek, czytaj ze zrozumieniem co inni piszą, dawka jest dobierana na podstawie wskazań przepływomierza a więc zwiększając ciśnienie zwiększa się ilość zasysanego powietrza a tym samym zwiększa ilość paliwa <ok>

możesz samemu zrobić taki reduktor, jest na to prosty sposób ;-)

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 28 kwie 2009, 10:13

Ok dzieki za jpg. Musze jeszcze sobie manometr skombinować żeby zobaczyc czy się coś z ciśnieniem poprawi.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2009, 10:49

ja kupiłem w sklepie hydraulicznym za ok. 10zł ale musiałem wstawić przed manometrem zbiorniczek wyrównawczy bo mocno wariował :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl