[1.9TDI 1Z] kontrolka oleju
[1.9TDI 1Z] kontrolka oleju
Witam! Mam problem z kontrolką oleju i moja walka już troszkę z nią trwa. Mianowicie gdy zaczęła zaświecać się kontrolka oleju i brzęczek przy wysokich obrotach zmieniłem czujnik znajdujący się nad filtrem oleju no i właśnie problem w tym, że wszędzie gdzie czytałem różne fora to występują czujniki białe i niebieskie a u mnie jest biały i czarny. Mechanik stwierdził, że zamiast czarnego może być niebieski no i go zmienił. Problem zniknął na ok 2 tygodnie i powrócił. Ale, że przelatałem już ponad 10 tys. to najpierw zmieniłem olej no i teraz jest już znowu inaczej. Gdy samochód jest zimny to na wyższych obrotach kontrolka oleju się na chwilę zaświeca po czym gaśnie i to powtarza się do momentu kiedy silnik nie dojdzie do ok 60-70 stopni, wtedy problem całkowicie znika Co to może być?? Nie doczytałem się o takich rzeczach nigdzie więc dlatego zakładam nowy temat. Z góry dzięki za pomoc :roll:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ciśnienie oleju mierzyłeś?? najpierw zmierz ciśnienie a jeśli będzie dobre to wtedy szukaj przyczyny.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 10:06 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Chciałem zmierzyć to ciśnienie gdy pierwszy raz to się pojawiło i pojechałem na warsztat no a gość odkręcił korek wlewu oleju i mówi, że ciśnienie na pewno jest ok. Wziął jakieś kabelki z żarówką i sprawdził te czujniki i wyszło że właśnie ten czarny jest walnięty od wysokich obrotów. Poszedłem do sklepu po czujnik a tu gość mówi, że czarnych w ogóle nie ma. Są białe, szare, niebieskie i brązowe. No i mechanik mówi, że tam ma być niebieski i taki też kupiłem po zmianie tego czujnika było 2 tyg ok i dlatego zaufałem w to jego stwierdzenie ciśnienia na "oko" tyle, że później to wróciło a po zmianie oleju jest jak pisałem, że jak złapie temp to jest jak ręką odjął. Silnik pracuje jak należy, kopa ma normalnego i poza tą kontrolką wszytko jest jak należy. Nie wiem chyba trzeba będzie pojechać w inne miejsce i tak jak mówicie niech zmierzą to ciśnienie jak należy albo zawziąść się i szukać w innych sklepach tego czarnego czujnika. Chyba, że ten niebieski co miałem to badziewie było i się rozleciało już bo kosztował 10zł i moim zdaniem to jakoś mało :oops:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ciśnienie na oko nieźle <ok> pewnie jak odkręcił korek to dmuchało i leciały kropelki oleju więc jak coś dmucha to ciśnienie jest <ok> ja ci powiem że najlepiej jak podjedziesz do innego speca.co do czujnika to może być jak piszesz bo 10zł to trochę mało.kiedyś tez kupowałem czujniki te tańsze ale szybko się oduczyłem gdyż kilkukrotna wymiana zrównała cenę badziewnego z tymi droższymi... z tego co kojarzę to tam są dwa czujniki jeden niebieski drugi szary,jeden jest na górze zamontowany a drugi pod spodem pod filtrem.sprawdź jeszcze kable zwłaszcza przy czujnikach.może ci coś nie zwiera tak jak powinno lub piny masz zaśniedziałe.warto zająć się najpierw tym a później kopać dalej...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wiem że niektórym patałachom się nie chce ,woleli by podłączać pod kompa i błedy odczytywać ,ale żeby aż tak :roll: Zmierz ciśnienie oleju na nagrzanym silniku ,jak radzą koledzy ,i wszystko będzie jasneTedi pisze:Chciałem zmierzyć to ciśnienie gdy pierwszy raz to się pojawiło i pojechałem na warsztat no a gość odkręcił korek wlewu oleju i mówi, że ciśnienie na pewno jest ok.
Pojechałem wczoraj na pomiar ciśnienia. Wykręcił gość czujnik poszedł po manometr i okazało się, że nie mają końcówki do adelki takiej. Więc wkręcili czujnik podłączyli styk i pojechałem. Nie wierzę sam sobie, że coś w ten sposób można było naprawić ale od wczorajszego popołudnia czujnik milczy :shock: . I jest ten co był czyli niebieski :roll: jeżdżę jak głupi teraz, daje na wysokie obroty i czy zimny czy gorący nic się nie dzieje Nie wiem czy moje obserwacje mogą mieć jakiś logiczny tok rozumowania ale powiem co myślę i co może było tego przyczyną, komuś może kiedyś się przyda. nie zaszkodzi jak powiem.
Więc tak zawsze zalewam olej castrol 10w40 i do tego idzie filtr filtrona czyli chyba najbardziej podstawowy zestaw. Ale ponad 12tys temu jak mi zmieniali olej to nie mieli filtru oleju FILTRONA i dali jakiś żółty, trochę mi to nie pasiło ale mówili, że to jest to samo. Po tej zmianie po zapaleniu silnika kontrolka oleju gasła po ok 3-4 sek. a wcześniej tego nie było. Ale poza tym nic się więcej nie działo to nie przeszkadzało mi za bardzo. No i niedawno jak pisałem pojawił się alarm kontrolki oleju. Zmieniłem czujnik i na ok 2 tyg pomogło ale wróciło. No a ze względu na ilość zrobionych km zmieniłem olej i filtr na FILTRONA i od wtedy tylko na zimnym na wysokich obrotach był alarm kontrolki oleju. Dodam też, że teraz od razu po zapaleniu silnika kontrolka oleju gaśnie a nie jak wcześniej po kilku sek. A teraz po prostu wszystko się dotarło i wróciło do normy.
Nie wiem czy to jest jedno z drugim jakoś związane ale wydaje mi się, że tak. Dzięki Wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że ten problem już do mnie nie wróci. Jak coś to oczywiście dam znać.
Jak coś to komentujcie czy to co opisałem jest możliwe (czy słuszne moje obserwacje)
[ Dodano: 2011-01-14, 19:04 ]
A jeszcze dodam, że jak znajdę u tych pseudo mechaników kompletny manometr to i tak sobie sprawdzę to ciśnienie. Wczoraj objeździłem 5 warsztatów i tylko w tym jednym mieli i to bez końcówki :mrgreen:
Więc tak zawsze zalewam olej castrol 10w40 i do tego idzie filtr filtrona czyli chyba najbardziej podstawowy zestaw. Ale ponad 12tys temu jak mi zmieniali olej to nie mieli filtru oleju FILTRONA i dali jakiś żółty, trochę mi to nie pasiło ale mówili, że to jest to samo. Po tej zmianie po zapaleniu silnika kontrolka oleju gasła po ok 3-4 sek. a wcześniej tego nie było. Ale poza tym nic się więcej nie działo to nie przeszkadzało mi za bardzo. No i niedawno jak pisałem pojawił się alarm kontrolki oleju. Zmieniłem czujnik i na ok 2 tyg pomogło ale wróciło. No a ze względu na ilość zrobionych km zmieniłem olej i filtr na FILTRONA i od wtedy tylko na zimnym na wysokich obrotach był alarm kontrolki oleju. Dodam też, że teraz od razu po zapaleniu silnika kontrolka oleju gaśnie a nie jak wcześniej po kilku sek. A teraz po prostu wszystko się dotarło i wróciło do normy.
Nie wiem czy to jest jedno z drugim jakoś związane ale wydaje mi się, że tak. Dzięki Wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że ten problem już do mnie nie wróci. Jak coś to oczywiście dam znać.
Jak coś to komentujcie czy to co opisałem jest możliwe (czy słuszne moje obserwacje)
[ Dodano: 2011-01-14, 19:04 ]
A jeszcze dodam, że jak znajdę u tych pseudo mechaników kompletny manometr to i tak sobie sprawdzę to ciśnienie. Wczoraj objeździłem 5 warsztatów i tylko w tym jednym mieli i to bez końcówki :mrgreen:
Nie opuściłem i musiałem sprawdzić wszystko do końca i sprawdziłem. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku jest 1,6-1,7 bara i jak zwiększały się obroty to ciśnienie rosło. Nie mogę podać dokładnie przy jakich obrotach było jakie bo nie mam obrotomierza ale mechanior mówił, że jak z fabryki wyjeżdżał to lepszego niż teraz to nie miał. Ze względu na to, że pracuje to wysłałem ojca samochodem do elektryka żeby wszystko przy kabelkach, liczniku i stykach sprawdził i wszystko było ok. Odkąd ostatnio pisałem kontrolka do dnia dzisiejszego się nie pojawiła na blacie okazało się po numerze katalogowym, że czujnik który był oryginalnie jest jednak ciemnobrązowy chociaż z koloru to moim zdaniem jest czarny. Zmienię jeszcze ten czujnik na taki jak ma być czyli zamiast niebieskiego dam brązowy pomimo, że i tak już nic się nie dzieje.
Tylko jedno mnie męczy skąd takie objawy były :shock:
No ale najważniejsze, że mam już to z głowy.
Dzięki wielkie chłopaki za pomoc <ok>
Tylko jedno mnie męczy skąd takie objawy były :shock:
No ale najważniejsze, że mam już to z głowy.
Dzięki wielkie chłopaki za pomoc <ok>
Witam. Odświeżę temat, a mianowicie pojawił się dziś u mnie taki problem, jechałem z prędkością ok. 130-150km/h temp. wody 90 i nagle zaczęła migać kontrolka oleju i pipczeć buzer. po chwili zatrzymałem się sprawdziłem stan oleju, było dobrze, tylko z korka sporo dymu leciało. odczekałem chwilę, a potem dotoczyłem się kawałek do domu. Teraz jak odpalę nawet na zimnym silniku kontrolka miga nie wiem co o tym myśleć ? nie ma smarowania ? dziś podłączę do Vaga i sprawdzę czy nie ma błędów. Proszę o pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie trać czasu na podłalczanie vaga ,twój komputer w aucie nawet nie wie o istnieniu oleju ,więc nic nie zobaczysz .Kontrolki oleju działają czysto mechanicznie i błedu o cisnieniu oleju nie uświadczysz .Zwykły manometr podepnij w miejsce po czujniku i bedziesz wszystko wiedział <ok>brabus124 pisze: pojawił się dziś u mnie taki problem, jechałem z prędkością ok. 130-150km/h temp. wody 90 i nagle zaczęła migać kontrolka oleju i pipczeć buzer. po chwili zatrzymałem się sprawdziłem stan oleju, było dobrze, tylko z korka sporo dymu leciało. odczekałem chwilę, a potem dotoczyłem się kawałek do domu. Teraz jak odpalę nawet na zimnym silniku kontrolka miga nie wiem co o tym myśleć ? nie ma smarowania ? dziś podłączę do Vaga i sprawdzę czy nie ma błędów.
Też tak miałem :mrgreen: , pomogło wyczyszczenie styku przy czujniku i lekkie ściśnięcie, teraz nic nie świeci i nic nie buczybrabus124 pisze:jechałem z prędkością ok. 130-150km/h temp. wody 90 i nagle zaczęła migać kontrolka oleju i pipczeć buzer.
Ale zastanawia mnie inna sprawa, po odpaleniu zimnego auta kontrolka ciśnienia oleju mi gaśnie tak po około 5-7s. Czy to normalne :?: