[80 b4 1.9tdi 1z]kopci na niebiesko
[80 b4 1.9tdi 1z]kopci na niebiesko
witam kolegow.kupilem jezdze nim od 6miesiecy.od niedawna kopci mi na niebiesko przy 3-4tys obrotow.w turbinie jest troche oleju gdzie zasysa powietrze,oraz tam gdzie pompuje.kompresja na zimnym wynosi 25-26bar.prosze o rade
Ostatnio zmieniony 03 maja 2008, 19:57 przez Rafal22, łącznie zmieniany 3 razy.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
matt dobrze gada, pieniądze które byś wydał na zakup nowego silnika, starczą na remont głowicy i wymianę pierścieni a i może jeszcze coś na regeneracje sprężarki zostanie.
Ps: Przeczytaj ten temat viewtopic.php?t=9607 i według wskazówek w nim zawartych popraw nazwę tematu, bo w przeciwnym razie Administracja Ci go skasuje.
Ps: Przeczytaj ten temat viewtopic.php?t=9607 i według wskazówek w nim zawartych popraw nazwę tematu, bo w przeciwnym razie Administracja Ci go skasuje.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2008, 18:58 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
[B41z] turbina
koszt w zależności od mechanika może być różnica nawet do set złotych.
Ja też myśle o wymianie pierścieni i uszczelniaczy bo ostatnio zaczął kopcić na niebiesko, nawet przy odpaleniu na zimnym.Na zdrowy rozum wydają mi sie to pierścienie i uszczelniacze bo gdyby była turbina to od razu by nie kopcił (za małe obroty w turbosprężarce) ale nie wiem dokładnie.
Oleju połyka bardzo dużó.Nie sprawdzałem jeszcze węża dolotu przy turbo.Jak dokładnie zdiagnozować czy to olej puszcza turbina czy to wina pierścieni i uszczelniaczy?
Ja też myśle o wymianie pierścieni i uszczelniaczy bo ostatnio zaczął kopcić na niebiesko, nawet przy odpaleniu na zimnym.Na zdrowy rozum wydają mi sie to pierścienie i uszczelniacze bo gdyby była turbina to od razu by nie kopcił (za małe obroty w turbosprężarce) ale nie wiem dokładnie.
Oleju połyka bardzo dużó.Nie sprawdzałem jeszcze węża dolotu przy turbo.Jak dokładnie zdiagnozować czy to olej puszcza turbina czy to wina pierścieni i uszczelniaczy?
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
wymiana pierscieni idzie razem z wymianą tłokow koszt to okolo 300zl za szt tłok +pierscienie koszt naprawy silnika to okolo 3000-4000tys zlotych wymieniajac same pierscienie zadzialasz doraznie bedzie efekt ale na kilkaset kilometrow a to dlatego ze stare tloki puchną wiec pierscienie wycieraja sie wiec jak wymiana to tylko komplet.
Trzeba sie zastanowic czy chce sie jezdzic jeszcze kilka lat czy sprzedac i kupic cos innego.
Pozdrawiam
Trzeba sie zastanowic czy chce sie jezdzic jeszcze kilka lat czy sprzedac i kupic cos innego.
Pozdrawiam