Witam:
-Zwracam się z pytaniem do tych którzy mają ustawiona duża dawkę paliwa tzn cos okolo
3 mg i więcej.
Czy jakies szkodliwe rzeczy dzieją się przy tej dawce dla silnika.?
czy jest to dawka max dla motoru 1Z
Chodzi mi o to że po czyszczeniu nastawnika trafilem w dawke 3,0-3,2 mg postanowilem przejechac sie i bylem zaskoczony przyspieszeniem i wkrecaniem sie w obroty silnika.
Dawkę zmienilem na 4,5mg i przez VAG podnioslem na 3,6-3,8 mg ale to juz nie to co było.
Powiem tak ze poprostu nie wiem co sie dzieje np ze spalaniem przy takiej dawce uszczelki pod glowica itp.
Nastepne ciekawe pytanie postawił mi kolega.
Dlaczego dawka paliwa po uruchomieniu silnika wg liczby jest np 6mg i w trakcie wzrostu temperatury silnika spada.[ WZRASTA] wg ustawien VAG.
Wszyscy wiemy ze wartosc im wieksza do 9 mg to dawka mala a mniejsza do 3 to dawka wieksza a po odpaleniu zimniego silnika ta wartosc zamiast spadac sie podnosi.
Proszę o podpowiedz na jaką dawkę ustawić aby spalanie bylo w miare i osiagi ciekawe bez wysilania motoru. Z Góry dziekuję za odpowiedzi.
[80 B4 1Z. 94r.1,9 TDI] MOC_DAWKA_PALIWA
A nic sie nie stanie.
Ja w swoim exB4 TDI mialem ustawione 1 mg/R.
Poki rowno chodzi na wolnych to nic nie zmieniaj.
Dawka paliwa zaraz po uruchomieniu jest wysoka, ale wysoka dawka w rozumieniu ECU, a wysoka dawka w odczycie VAG to dwie rozne rzeczy.
Im bardziej temperatura plynu rosnie tym szybciej ECU doązy do ustawienia zadanej dawki czy to co ustawilismy.
Wniosek jest prosty dawke paliwa na jalowym powinno sie ustawiac przy goracym silniku.
Pozdrawiam
Ja w swoim exB4 TDI mialem ustawione 1 mg/R.
Poki rowno chodzi na wolnych to nic nie zmieniaj.
Dawka paliwa zaraz po uruchomieniu jest wysoka, ale wysoka dawka w rozumieniu ECU, a wysoka dawka w odczycie VAG to dwie rozne rzeczy.
Im bardziej temperatura plynu rosnie tym szybciej ECU doązy do ustawienia zadanej dawki czy to co ustawilismy.
Wniosek jest prosty dawke paliwa na jalowym powinno sie ustawiac przy goracym silniku.
Pozdrawiam
dawka na biegu jalowym jest taka sama czy masz na vagu 3mg/skok czy 9mg/skok zmienia sie zakres dawki, jezeli zmienila by sie dawka na biegu jalowym to i obroty by sie zmienily, co do zmiany zakesu dawki wzgl temp to gdy silnik jest zimny zakres ten jesst mniejszy np 4.5mg/skok gdy temp wzrasta to zakres sie zwieksza i jak np ustawisz na jalowym 2.5mg/skok na zimnym silniku to jak pozniej silnik bedzie mial temp 80*c to zakres sie zwiekszy ponizej 2mg tzn poza zakres biegu jalowego i silnikiem bedzie szarpac bo zakres dawki jest poza zakresem czyli za duza dawka wzgledem oborotow np 860/min czym steruje wlasnie ecu jezeli chcesz zwiekszyc zakres dawki ponizej 2mg trzeba podnies obroty np do 900obr/min
to działa trochę w inny sposób, w rzeczywistości jeżeli mamy ustawioną dawkę na rozgrzanym silniku 2.0mg/R to na zimnym będzie większa dawka i VAG pokaże ponad 4mg/R (im większa wartość tym większa dawka) ale dawka wskazana przez VAG a rzeczywista to nie to samo, ustawiając dawkę na jałowych obrotach na rozgrzanym silniku w rzeczywistości wcale jej nie zmieniamy tylko zmieniamy położenie nastawnika względem pierścienia a więc jeżeli dla dawki np. 4mg/R ustawimy nastawnik w pozycji 1mg/R to potem rzeczywista dawka będzie większa od tej wg mapy paliwowej o 3mg/R (dlatego w ten sposób, czyli ustawiając mniejszą wartość dawkę się zwiększa) natomiast jeżeli przesunęlibyśmy na 8mg/R to potem rzeczywista dawka byłaby mniejsza o 4mg/R od tej z mapykarol121 pisze: co do zmiany zakesu dawki wzgl temp to gdy silnik jest zimny zakres ten jesst mniejszy np 4.5mg/skok gdy temp wzrasta to zakres sie zwieksza i jak np ustawisz na jalowym 2.5mg/skok na zimnym silniku to jak pozniej silnik bedzie mial temp 80*c to zakres sie zwiekszy ponizej 2mg
można to porównać do odcinka (czyli aktualnej dawki) o określonej długości mierzonego linijką (nastawnikiem) więc jeżeli mamy odcinek 10cm i mierzymy go zaczynając od -1cm to na końcu wyjdzie nam 9cm (w ten sposób zwiększa się dawkę) a jak zaczniemy mierzyć od 1cm to wyjdzie nam 11cm (tak się zmniejsza dawkę) czyli jeżeli chcemy narysować potem linię 15cm (tyle ma być wg mapy) i zaczniemy rysować od -1cm to wyjdzie nam odcinek 16cm (czyli więcej) a jak zaczniemy rysować od 1cm to wyjdzie 14cm (czyli mniej)
chyba jaśniej się już tego nie da wytłumaczyć i każdy powinien to zrozumieć <ok>