[b4 all]mtdi czy pierburg
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 all]mtdi czy pierburg
Witam.Znajomemu padł nastawnik w 1z na boschu.Jak wiadomo to lekki problem.Zastanawia się czy przerobić osprzet na pierburga czy może na mtdi.Prosił bym znawców temtat o wypowiedzenie się.Jaki kosz mniej wiecej jest przy przeróbce na pierburga a mtdi.Co prościej wykonać.Słyszałem że dobrze zrobione mtdi bardzo dobrze lata no i jest mniej problemow z elektroniką.Wiem że na forum jest kilka mtdi wiec może panowie cos doradzicie.Jak mamy mtdi to co wtedy np z kompem lub z przepływką?Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To wszystko jest już zbyteczne, ponieważ zakładasz inną pompę wtryskową, sterowaną mechanicznie a nie elektronicznie. Nie jest już potrzebna przepływka, czujniki typu czujnik ciśnienia doładowania, temperatury powietrza itp. Generalnie komp nie ma już czym sterować. Kolejna sprawa to musisz zamienić pedał gazu bo ty masz na czujnik a do mechanicznej pompy będziesz potrzebował taki na linkę.hudy pisze:Jak mamy mtdi to co wtedy np z kompem lub z przepływką?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Pompe wiem że musi kupić na linke no i pedał gazu wymienić.Czyli komp jest wtedy zbędny a co z zegarami (obrotek,prędkościomierz) tu też jest potrzebna jakaś zmiana? Zmiana na pierburga to pompa,przepływka,komp i wiązka a mtdi tylko pompa no i pedał.Jak narazie mniej pracy jest przy mtdi tylko trzeba znaleźć kogoś kto ma pojęcie o pompach.Kosz też mi sie wydaje ze będzie niższy.Druga sprawa to czytałem że żywotność tak modyfikowanych pomp jest dużo niższy.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 14:27 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie ma żadnej, obrotomierz ma sygnał z alternatora a prędkościomierz ze skrzyni.(obrotek,prędkościomierz) tu też jest potrzebna jakaś zmiana?
Powiedzmy, że 600zł vs. 1000-1200zł. Przy mTDI biorę oczywiścię pod uwagę to, że pompa to będzie już jakieś 11mm.hudy pisze:Kosz też mi sie wydaje ze będzie niższy.
Co znajomy robi ze starą pompą?
Vision też może Ci pomóc
Jeżeli się nie pogniewa to wkleję tu jak ja się go radziłem co z robić jak padł nastawnik i mniej więcej koszta;
cyt 1 by Vision
,,co do złożenia takowej pompy to za złożenie z uszczelnieniem + zestaw naprawczy biorę 350PLN reszta to części w twoim przypadku pompa bazowa ta która idzie na silnik i jest do przeróbki , tłoczek (to masz sekcja tłocząca ) i kolejna pompa z niektórymi częściami do przekładki jak np regulator , LDA jeśli baza nie posiada ''
cyt 2
koszt całkowity najtaniej takiej pompy to ok 500-550( wszystko co wypisałem dawca i biorca części ,złożenie )+ odsyłka
najlepiej przed podjęciem decyzji przejechać się takim autem lub założyć pompę na próbę żeby by mieć świadomość jak to chodzi itd
Jeżeli się nie pogniewa to wkleję tu jak ja się go radziłem co z robić jak padł nastawnik i mniej więcej koszta;
cyt 1 by Vision
,,co do złożenia takowej pompy to za złożenie z uszczelnieniem + zestaw naprawczy biorę 350PLN reszta to części w twoim przypadku pompa bazowa ta która idzie na silnik i jest do przeróbki , tłoczek (to masz sekcja tłocząca ) i kolejna pompa z niektórymi częściami do przekładki jak np regulator , LDA jeśli baza nie posiada ''
cyt 2
koszt całkowity najtaniej takiej pompy to ok 500-550( wszystko co wypisałem dawca i biorca części ,złożenie )+ odsyłka
najlepiej przed podjęciem decyzji przejechać się takim autem lub założyć pompę na próbę żeby by mieć świadomość jak to chodzi itd
pompę dobiera sie w zależności od tego czy oczekujesz przede wszystkim od auta ekonomii czy dynamiki.jesli to pierwsze to zakładaj 9mm. przerób dźwignię dozownika.
na bazę u mnie najlepiej sprawdzała się pompa od AAZ'a. jeśli oczekujesz dużego momentu obrotowego to załóż 10mm z AFN lub pompę 11mm np z transita.
może taką pompę zmusić do tego zęby silnik naprawdę wydolnie pracował w górnych obrotach ale to morderstwo dla pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.
co do turbiny jeśli masz K03 to proponuję zmienić na chociaż T2 z tego względu że jak nie będziesz miał sterowania które uzależnia ciśnienie doładowania od stopnia wciśnięcia pedału gazu to przy jeździe z większymi prędkościami i małym obciązeniem turbo nie potrzebnie bedzie pompowało ponad 0.5-0.8bara w zależności od jazdy.
jeśli odetkasz auto na wydechu i dobrze pompę zestroich to nawet na 11mm pompie spalanie w trasie będzie <4l /100km przy dość dużych przeciętnych prędkościach
na bazę u mnie najlepiej sprawdzała się pompa od AAZ'a. jeśli oczekujesz dużego momentu obrotowego to załóż 10mm z AFN lub pompę 11mm np z transita.
może taką pompę zmusić do tego zęby silnik naprawdę wydolnie pracował w górnych obrotach ale to morderstwo dla pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.
co do turbiny jeśli masz K03 to proponuję zmienić na chociaż T2 z tego względu że jak nie będziesz miał sterowania które uzależnia ciśnienie doładowania od stopnia wciśnięcia pedału gazu to przy jeździe z większymi prędkościami i małym obciązeniem turbo nie potrzebnie bedzie pompowało ponad 0.5-0.8bara w zależności od jazdy.
jeśli odetkasz auto na wydechu i dobrze pompę zestroich to nawet na 11mm pompie spalanie w trasie będzie <4l /100km przy dość dużych przeciętnych prędkościach
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
pedału gazu nie trzeba wymieniać , tylko linkę (pomyśleć) podpiąć
pompa to temat rzeka przerabianych jak i gotowych fabrycznych rozwiązań Fiat , Iveco , L.R. , Kia , VW itd 10,11mm parę to 12mm
dobrze też pomyśleć o wtryskach wydajniejszych
spalanie od grubości sandałów , skrzynia , masa auta dla B3 AKM średnia 50tys. km - trasa 4 ,-miasto 5
pompa to temat rzeka przerabianych jak i gotowych fabrycznych rozwiązań Fiat , Iveco , L.R. , Kia , VW itd 10,11mm parę to 12mm
dobrze też pomyśleć o wtryskach wydajniejszych
spalanie od grubości sandałów , skrzynia , masa auta dla B3 AKM średnia 50tys. km - trasa 4 ,-miasto 5
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Kumpel bardzo mało jeździ więc na ekonomii mu nie zależy.Czyli dla niego pompa 11mm powinna być ok.Z jakich konkretnie modeli wato brać pompę?? Wtryski już ma z afn-a leżą w garażu bo chciał wymienić wtryski i chipa zrobić ale nie zdążył i chyba dobrze bo by długo nie pojeździł.A jeśli mówicie o dynamice to ile na takim mtdi z większymi wtryskami można osiągnąć??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadzam się z tym ,pod warunkiem że włąścicielowi nie zależy żeby to normalnie jeżdziło .Bo nie ma się co oszukiwać ,na ori pompie z AAZ z tłoczkiem 9 mm ,będzie się odpychał jak 1,9 D ,albo i gorzej ...jedyna zaleta to małe spalanie i koszt tej operacji ,bo sprowadza się on do ewentualnego zakupy pompy i wyrzeżbienia pedału gazu na linkę ....wiem wiem ,zaraz arwam, napisze że można z tego zrobić potwora ,który zwija asfalt na trzecim biegu ...a pewnie że można tylko pytanie kto to ma zrobić :?: bo raczej na pewno nie przeciętny użytkownik Fakt że taki mTDI jest bardzo oszczędny i w zasadzie bezawaryjny ,bo komp i większość czujników w tym przepływomierz ,stają się zbędne ...i to jest duża zaleta ,ale wadą jest to że bez dodatkowej rzeżby z pompą nigdy nie będzie to jeżdziło nawet jak fabryczne 90 koni .Wybór należy do właścicielakyjo pisze:Jęśli robic przekładke to tylko na mTDi,