Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 all]mtdi czy pierburg

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 mar 2012, 18:01

knychu11 pisze:A słyszał ktoś bodź robił lub widział żeby w M-TDI była turbina ze zmienna geometria ?
Tylko czym ją wysterować :?: jak nie ma kompa :-P ...wiem ,wiem ,da się ,bo wszystko się da ,tylko to nie takie proste i nie ma na to gotowych patentów ;-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 01 mar 2012, 19:10

Jeden jest <ok>
O ile pewien mądry Pan sobie go nie opatentuje ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 mar 2012, 19:39

MUNIOR pisze:
knychu11 pisze:A słyszał ktoś bodź robił lub widział żeby w M-TDI była turbina ze zmienna geometria ?
Tylko czym ją wysterować :?: jak nie ma kompa :-P ...wiem ,wiem ,da się ,bo wszystko się da ,tylko to nie takie proste i nie ma na to gotowych patentów ;-)
Arwam zamieścił chyba nawet odręczny schemat gdzieś na forum, jak mnie pamięc nie myli :-P

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 01 mar 2012, 19:47

Zamieścił ale na innym forum.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 mar 2012, 20:11

No, no, chyba na forum golfa. Jakaś rozmowa zawzięta się toczyła o modach i turbinach i tam to dał <ok> Sprytne, proste i pomysłowe. A jednak Polak potrafi <ok>

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 01 mar 2012, 21:01

No dzisiaj się naczytałem o tym :-D jest kilka sposobów i chyba najkorzystniejszy jak dla mnie wydaje się wpięcie w pompę vacum ;-)

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 04 mar 2012, 10:43

trepek
obrotomierz ma sygnał z alternatora

a sygnał do obrotka w TDI idzie chyba z kompa a nie alternatora jak w TD.
Bo inaczej obrotomierz z TDI pasowałby p&p do TD nieprawdaż?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2012, 11:37

slawe1983 pisze:trepek
obrotomierz ma sygnał z alternatora

a sygnał do obrotka w TDI idzie chyba z kompa a nie alternatora jak w TD.
Bo inaczej obrotomierz z TDI pasowałby p&p do TD nieprawdaż?
I pasuje, trzeba tylko jeden kondensator podmienić aby obroty były prawidłowe <ok>
Sam w TD miałem obrotek z TDI, który to obrotomierz notabene mam na sprzedaż.
A teraz w TDI mam licznik UN4 z benzyny i działa P&P.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 04 mar 2012, 12:14

Czyli nie pasuje p&p bo potrzeba przeróbki. A ten sygnał w końcu skąd jest brany w TDI bo dużo czytałem i wszędzie piszą, że z ECU a TD altek. Sam ostatnio montowałem u siebie ale z benzyny bo miałem do wyboru benz lub TDI ale benz był w lepszym stanie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2012, 12:18

A może i w TDI z ECU brany <ok> Ważne, że sygnał dochodzi do tego samego pinu w płytce PCB licznika.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 04 mar 2012, 12:19

Czyli wracając do tematu mTDI do obrotka będzie trzeba pociągnąć kabel z alternatora (i ewentualnie zrobić wyjście "w" w altku) i zmienić kondensator w obrotomierzu jeżeli chce się wyeliminować komputer dobrze myślę?

[ Dodano: 2012-03-04, 12:20 ]
Raczej z ECU sam pisaleś, że zakładałeś od benzyny p&p a tam z cewki impuls idzie

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 04 mar 2012, 16:52

obrotek z altka , a ECU z G28

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 04 mar 2012, 21:12

W tym wątku: https://audi80.pl/80-b4-zamiana-zega ... -vt678.htm Cobra napisał "w TD trzeba jeszcze wyregulować bo obrotek sygnał bierze z alternatora, w TDI nic nie musisz więcej robić bo sygnał jest brany z kompa, czyli tak samo jak w benzynowcach" więc tym się zasugerowałem m.in. i tu jeszcze z elektrody: "Kilka slów wyjaśnia. Nie mylić silników TDI w golf 3 i silników TD Intercooler w golf 2. To są 2 róźne koncepcje sterowania silników. O ile wszystkie D, TD i TD Intercooler faktycznie biorą sygnal obrotów z alternatora o tyle w TDI-ku obrotomierz otrzymuje sygnal obrotów w sposób cyfrowy ze sterownika silnika. "

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 06 mar 2012, 16:54

A jaka najlepiej turbinkę zakładać ? :)

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 20 maja 2014, 22:14

Zrobię odkop ;)
Zastanawiam się czy mamy jakieś fotostory co po kolei co potrzebujemy, jakie mamy plusy jakie minusy.
Na razie wiem pedał gazu.
No i pompe, a powiedzcie czy sam nastawnik jak kupię, jakiegoś tam td podejdzie do pompy z 1z?
Co z tym obrotomierzem?
Co dalej z ecu?
Jak to się ma do spalania?
Mam pewne modyfikacje w aucie no i te 130km jest. Czy po modach zostanie te 90km? Bo jak przepaść na jakieś 70km, no to będzie trzeba to poważne przemyśleć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl