Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z 93r] N75 ? 2 Wtyczki w samochodzie?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 kwie 2011, 23:19

Akurat zasadę działania silnika Diesla i pompy wtryskowej to znam. W sumie jedyna możliwość związana z N109 i obrotami jaka mi przychodzi do głowy to taka, że jak nastąpi przerwa w doprowadzaniu napięcia do zaworka to ECU chcąc utrzymać spadające obroty (odcięte paliwo) wychyli nastawnik w stronę większej dawki i jak zaworek odzyska zasilanie to dawka będzie duża i zanim ECU ją zmniejszy to obroty przez chwilę wzrosną. Ale bez przesady, gdzie do 3000 :?:

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 06 kwie 2011, 23:23

UKI_XX pisze:Ale bez przesady, gdzie do 3000 :?:
Niestety w praktyce to realne.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 06 kwie 2011, 23:23

Nie ma tu przesady,idzie w te granice,pod 300rpm,a później spada na swoje jałowe,walczyłem z tym 2 tygodnie i aż żal było mi odpalać ciepłego.

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 07 kwie 2011, 10:55

Panowie dziekuje za odpowiedzi :-)

to całe N109 znajduje się na pompie tak?

Mam odpiac kabelek zasilający ? i odkrecic go ? nic sie nIe wyleje?

Po wykreceniu przeczycisc?
Obrazek


??

[ Dodano: 2011-04-07, 18:24 ]
a i jeszcze jedno pytanie odnosnie N75 powymienialem dzis wszystkie weze ( stare troszke byly sparciane) zauwazylem iz po przyjechaniu do domu zgasilem silnik i zauwazylem jakby n75 pracowal takie ciche buczenie to normalne??

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 07 kwie 2011, 18:32

To ciche buczenie to raczej częsty objaw,bo jak odepniesz wtyczkę i podepniesz próbnik z żarówką to będzie żarzyć,no i nie do końca jak wyczyścisz to wszystko wróci do normy,bo jak objaw bedzie nadal występował to zawór należy wymienić ( podmienić na sprawny)

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 08 kwie 2011, 08:28

taki zawór tylko wystepuje w silniku 1Z??

z jakiegos innego podejdzie? ( Szwagier ma szrot a wiec dostep do czesci jest :)) tylko do 1Z nic nie ma :/ bo schodzi jak cieple buleczki )

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 kwie 2011, 08:56

magca01 pisze:taki zawór tylko wystepuje w silniku 1Z??

z jakiegos innego podejdzie?
N109 pasują z większości pomp wtryskowych ,wykręć i porównaj ;-)

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 08 kwie 2011, 18:33

czy ten N109 moze miec wplyw na wadliwe dzialanie po zagrzaniu turbo?

problem dalej ten sam po zagrzaniu traci moc , slysze nawet ze turbina ma mniejszy ten gwizd czy swist .... probować dalej podmieniac N75? czy moge np. zalozyc tego plastikowego? Pierburga czy jakos tak?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 kwie 2011, 18:38

czy ten N109 moze miec wplyw na wadliwe dzialanie po zagrzaniu turbo?
nie ma wpływu bo to zawór start\stop a n75 możesz podmienić dla pewności masz zdjęcie zaworu <ok> Obrazek

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 08 kwie 2011, 19:40

nic bede jeszcze probowal podmienic ten n75. :-|

strasznie mnie to denerwuje ;/ dzis po miescie sie krecilem , po zagrzaniu nie mial taiej mocy oraz turbo ciszej chodzilo.


czy zapchany katalizator moze byc przyczyna ze przy rozgrzaniu traci moc?

[ Dodano: 2011-04-08, 19:42 ]
gibaj pisze:
czy ten N109 moze miec wplyw na wadliwe dzialanie po zagrzaniu turbo?
nie ma wpływu bo to zawór start\stop a n75 możesz podmienić dla pewności masz zdjęcie zaworu <ok> [url=http://images37.fotosik.pl/741/2534b6d72e019bdem.jpg]Obrazek[/URL]





mam obie wtyczki czy ma znaczenie ktory podlacze?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 kwie 2011, 21:12







mam obie wtyczki czy ma znaczenie ktory podlacze?
tzn?jak obie wtyczki? n75 ma być podłączony tam gdzie ma być a druga wtyczka to pewnie od n18 która może być wogóle nie podłączona :mrgreen:

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 08 kwie 2011, 22:17

gibaj pisze:






mam obie wtyczki czy ma znaczenie ktory podlacze?
tzn?jak obie wtyczki? n75 ma być podłączony tam gdzie ma być a druga wtyczka to pewnie od n18 która może być wogóle nie podłączona :mrgreen:

mam 2 wtyczki do 2 rodzajow n75 <ok> ktos dorobil wtyczke owalną (wczesniejszy N75 na nia byl , teraz zalozylem z prostokątnym gniazdem , jest foto na poczatku debaty ;) a wiec czy moge podlaczyc ten 2gi rodzaj N75? ( Plastikowy) ??


Pozdroo

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 kwie 2011, 22:35

zawór to zawór i nie ma znaczenia jaka wtyczka, równie dobrze można kabelki do niego przylutować a wtyczkę obciąć nożem

aby tylko nie był czarny z białym łbem jak na zdjęciu wyżej, bo tamten jest podciśnieniowy, a w B4 ma być nadciśnieniowy

ma być taki i kształt wtyczki ani uszy do mocowania nie mają nic do jego działania:
Obrazek

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 09 kwie 2011, 13:56

niestety wiecej n75 nie znalazlem :(
wymienilem to urzadzenie z jednym wezykiem( ps. gdzie ten wezyk jest podlaczony? ) i wtyczka 3pinową do ktoregosie przykreca N75 i N18. czy cos dalo zoabcze jak silniczek rozgrzeje...
a N109 nie mohge wykrecici musialbym nastawnik wykrecic ;/ ...a za to nie chce sie brac.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 kwie 2011, 14:58

co ty gadasz?n109 da sie wykręcić bez odkręcania nastawnika :-/ a wężyk gdzie ma być podłączony masz na zdjęciu co ci dałem ;-) Obrazek

[ Dodano: 2011-04-09, 14:58 ]
( ps. gdzie ten wezyk jest podlaczony? )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl