Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 TDI 1Z 93r] N75 ? 2 Wtyczki w samochodzie?

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 09 kwie 2011, 15:48

gibaj pisze:co ty gadasz?n109 da sie wykręcić bez odkręcania nastawnika :-/ a wężyk gdzie ma być podłączony masz na zdjęciu co ci dałem ;-) [url=http://images47.fotosik.pl/790/879f2c549b56886fm.jpg]Obrazek[/URL]

a co do N109 mam poprzykrecane przewody metalowe paliwowe i niema dostepu aby wlozyc 24 klucz i przekrecic ;/

[ Dodano: 2011-04-09, 14:58 ]
( ps. gdzie ten wezyk jest podlaczony? )

wyraznie napisalem urzadzenie do ktorego jest przykrecony N75 i N18
Obrazek
Obrazek
zdjecie

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 kwie 2011, 00:12

to urządzenie, o którym piszesz to jest map sensor i wężyk od niego ma iść do króćca na intercoolerze, lub jak chcesz to w ostateczności możesz podczepić ten wężyk do króćca na kolanku kolektora ssącego, bez tego ECU nie ma informacji o ciśnieniu doładowania i silnik będzie mułowaty

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 08:31

UKI_XX pisze:to urządzenie, o którym piszesz to jest map sensor i wężyk od niego ma iść do króćca na intercoolerze, lub jak chcesz to w ostateczności możesz podczepić ten wężyk do króćca na kolanku kolektora ssącego, bez tego ECU nie ma informacji o ciśnieniu doładowania i silnik będzie mułowaty


zauwazylem iz ten wezyk byl chyba klejony taśmą izolacyjna pod filtrem powietrza jak sie dostac do IC i wymienic przewód??

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 10 kwie 2011, 08:35

ściągając kolego przedni zderzak, przy okazji wyczyścisz sobie intercooler, jak sciągnąć zderzak jest opisane na forum, wykręcasz 2 śruby które są pod kratkami na dole zderzaka, wszystko masz opisane tutaj i fotki też są :-P

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 08:43

diablo228 pisze:ściągając kolego przedni zderzak, przy okazji wyczyścisz sobie intercooler, jak sciągnąć zderzak jest opisane na forum, wykręcasz 2 śruby które są pod kratkami na dole zderzaka, wszystko masz opisane tutaj i fotki też są :-P

kolego plik zippyshare wygasl / prosze o reupload

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 10 kwie 2011, 09:11

1. - https://audi80.pl/b4-jak-zdjac-zderz ... vt2642.htm

2. - https://audi80.pl/b3-b4-rozbieranie- ... ?view=next

i tak można szukać i szukać i pełno tematów jest kolego ;-) mam nadzieje że ci pomogłem

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 20:23

panowie czy N109 moze miec cos wspolnego z brakiem mocy na cieplym silniku? zauwazylem iz jesli zapale silnik zimny wszystko jest ok jade w trase zlapie temperature to tez wszystko jest ok. ale po zgaszeniu silnika odpalam ponownie jest ta przygazowka do ok 3 tys. obrotow i samochod nie ma kopa jest mulik ( spradzalem czy to nie rpzeplywomierz odlaczylem go to wtedy nie chcial wcale jechac) . po zostawieniu samochodu do czasu az ochlonie, zapali bez przygazowki wszystko jest tak jak nalezy , czy jest moziwość iż ten N109 ma na to wplyw? ( moje myslenie moze byc takie iz przygazuje po zapaleniu i lapie jakis blad kompie i turrbo nie dziala jak nalezy ...niestety nie mam dostepu do VAGA i nie mam jak sprawdzic :( co o tym sądzicie?? :-/




jeszcze jedna sprawa jutro chciałbym odkrecic ten N109 ale cięzko mi sie tam dostac :( mam pytanie odnosnie wtyczki przykreconej do pompy lub nastawnika jest ona przykrecona na 2 imbusy czy moge ją odkręcic? czy nic sie w pomnie czy nastawniku nie przestawi?? myśle iz bym ją odkrecil to bede mial mozliwosc lepszego manewru kluczem 24 bo tak nie mam jak odkrecic :( zdjecia wtyczki podam. w linkach . Proszę o odpowiedz.

Obrazek Obrazek

zdjecie 1

Zdjęcie 2

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2011, 21:40

magca01 pisze: mam pytanie odnosnie wtyczki przykreconej do pompy lub nastawnika jest ona przykrecona na 2 imbusy czy moge ją odkręcic? czy nic sie w pomnie czy nastawniku nie przestawi??
Odkręcaj śmiało tą wtyczkę ,na dzień dzisiejszy nie wymyślono urządzenia w którym coś by się przestawiało po odkreceniu wtyczki :mrgreen:

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 22:23

MUNIOR pisze:
magca01 pisze: mam pytanie odnosnie wtyczki przykreconej do pompy lub nastawnika jest ona przykrecona na 2 imbusy czy moge ją odkręcic? czy nic sie w pomnie czy nastawniku nie przestawi??
Odkręcaj śmiało tą wtyczkę ,na dzień dzisiejszy nie wymyślono urządzenia w którym coś by się przestawiało po odkreceniu wtyczki :mrgreen:

yhy :) widze zaciesz :)) ale te sruby gdzies tam wchodza w pompe takze wole sie upewnic , jeszcze cos rozreguluje i bedzie duuuza lipa :D ....


co sadzicie o moich domyslach??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2011, 22:41

magca01 pisze: ale te sruby gdzies tam wchodza w pompe takze wole sie upewnic , jeszcze cos rozreguluje i bedzie duuuza lipa :D ....
Wchodzą w głowicę tłokorozdzielacza ,ale nic nimi nie rozregulujesz ,zakup sobie dobrego torxa T25 ,bo byle czym nawet nie próbuj tego odkręcać ;-)

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 14 kwie 2011, 08:39

Witam panowie wczoraj zmienilem N109 i dalej to samo ( przygazówka do ok. 3tys. przy zapalaniu na ciepłym silniku, i brak mocy) ;/ ... , aby go zmienic musialem wykrecic nastawnik (* oczywiscie wczystko robil znajomy mechanik) , na VAGU wykazywal błąd N109... Czy wina lezy po stronie nastwanika? Mechanik uparł sie ze to jego wina podaje złą dawke paliwa na ciepłym silniku ....;/ musz kupic uszczelki pod nastwanik bo bylo poźno i nie dostalem ich , dzis znowu bedzie zabawa z dawką ;/ jaką dawke najlepiej ustwaic do mocy i spalania ?

co sadzicie o tym calym nastwaniku? musi być identyczny? czy wystarczy na wtyczka 7-pinowa? i aby byl z BOSHA??
Proszę o porady. Pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 kwie 2011, 08:51

Mechanik uparł sie ze to jego wina podaje złą dawke paliwa na ciepłym silniku ....;/ musz kupic uszczelki pod nastwanik
uszczelki się zmienia jak cieknie :evil: co mają uszczelki do dawkowania :evil: chyba zmień mechanika lepiej a nastawnik musi być do bosha lub pierburga bo w boshu jest potencjometryczny a w pierburgu indukcyjny jaki masz osprzęt ? bosh?czy pierburg?

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 14 kwie 2011, 09:02

gibaj pisze:
Mechanik uparł sie ze to jego wina podaje złą dawke paliwa na ciepłym silniku ....;/ musz kupic uszczelki pod nastwanik
uszczelki się zmienia jak cieknie :evil: co mają uszczelki do dawkowania :evil: chyba zmień mechanika lepiej a nastawnik musi być do bosha lub pierburga bo w boshu jest potencjometryczny a w pierburgu indukcyjny jaki masz osprzęt ? bosh?czy pierburg?

no własnie cieknie :P ...;/

osprzet Bosha, a jak rozroznic nastwanik?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 kwie 2011, 09:15


magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 14 kwie 2011, 09:29

z ta przygazówką przy zapalaniu do 3tys. na ciepłym moze być wina nastawnika
??

[ Dodano: 2011-04-14, 11:03 ]
mam kolejny elektrozawór N109 firmy ISKRA wyglada na nowy.. Czy bedzie sie nadawał??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl