Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z 93r] N75 ? 2 Wtyczki w samochodzie?

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 09 kwie 2011, 15:48

gibaj pisze:co ty gadasz?n109 da sie wykręcić bez odkręcania nastawnika :-/ a wężyk gdzie ma być podłączony masz na zdjęciu co ci dałem ;-) [url=http://images47.fotosik.pl/790/879f2c549b56886fm.jpg]Obrazek[/URL]

a co do N109 mam poprzykrecane przewody metalowe paliwowe i niema dostepu aby wlozyc 24 klucz i przekrecic ;/

[ Dodano: 2011-04-09, 14:58 ]
( ps. gdzie ten wezyk jest podlaczony? )

wyraznie napisalem urzadzenie do ktorego jest przykrecony N75 i N18
Obrazek
Obrazek
zdjecie

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 kwie 2011, 00:12

to urządzenie, o którym piszesz to jest map sensor i wężyk od niego ma iść do króćca na intercoolerze, lub jak chcesz to w ostateczności możesz podczepić ten wężyk do króćca na kolanku kolektora ssącego, bez tego ECU nie ma informacji o ciśnieniu doładowania i silnik będzie mułowaty

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 08:31

UKI_XX pisze:to urządzenie, o którym piszesz to jest map sensor i wężyk od niego ma iść do króćca na intercoolerze, lub jak chcesz to w ostateczności możesz podczepić ten wężyk do króćca na kolanku kolektora ssącego, bez tego ECU nie ma informacji o ciśnieniu doładowania i silnik będzie mułowaty


zauwazylem iz ten wezyk byl chyba klejony taśmą izolacyjna pod filtrem powietrza jak sie dostac do IC i wymienic przewód??

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 10 kwie 2011, 08:35

ściągając kolego przedni zderzak, przy okazji wyczyścisz sobie intercooler, jak sciągnąć zderzak jest opisane na forum, wykręcasz 2 śruby które są pod kratkami na dole zderzaka, wszystko masz opisane tutaj i fotki też są :-P

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 08:43

diablo228 pisze:ściągając kolego przedni zderzak, przy okazji wyczyścisz sobie intercooler, jak sciągnąć zderzak jest opisane na forum, wykręcasz 2 śruby które są pod kratkami na dole zderzaka, wszystko masz opisane tutaj i fotki też są :-P

kolego plik zippyshare wygasl / prosze o reupload

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 10 kwie 2011, 09:11

1. - https://audi80.pl/b4-jak-zdjac-zderz ... vt2642.htm

2. - https://audi80.pl/b3-b4-rozbieranie- ... ?view=next

i tak można szukać i szukać i pełno tematów jest kolego ;-) mam nadzieje że ci pomogłem

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 20:23

panowie czy N109 moze miec cos wspolnego z brakiem mocy na cieplym silniku? zauwazylem iz jesli zapale silnik zimny wszystko jest ok jade w trase zlapie temperature to tez wszystko jest ok. ale po zgaszeniu silnika odpalam ponownie jest ta przygazowka do ok 3 tys. obrotow i samochod nie ma kopa jest mulik ( spradzalem czy to nie rpzeplywomierz odlaczylem go to wtedy nie chcial wcale jechac) . po zostawieniu samochodu do czasu az ochlonie, zapali bez przygazowki wszystko jest tak jak nalezy , czy jest moziwość iż ten N109 ma na to wplyw? ( moje myslenie moze byc takie iz przygazuje po zapaleniu i lapie jakis blad kompie i turrbo nie dziala jak nalezy ...niestety nie mam dostepu do VAGA i nie mam jak sprawdzic :( co o tym sądzicie?? :-/




jeszcze jedna sprawa jutro chciałbym odkrecic ten N109 ale cięzko mi sie tam dostac :( mam pytanie odnosnie wtyczki przykreconej do pompy lub nastawnika jest ona przykrecona na 2 imbusy czy moge ją odkręcic? czy nic sie w pomnie czy nastawniku nie przestawi?? myśle iz bym ją odkrecil to bede mial mozliwosc lepszego manewru kluczem 24 bo tak nie mam jak odkrecic :( zdjecia wtyczki podam. w linkach . Proszę o odpowiedz.

Obrazek Obrazek

zdjecie 1

Zdjęcie 2

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2011, 21:40

magca01 pisze: mam pytanie odnosnie wtyczki przykreconej do pompy lub nastawnika jest ona przykrecona na 2 imbusy czy moge ją odkręcic? czy nic sie w pomnie czy nastawniku nie przestawi??
Odkręcaj śmiało tą wtyczkę ,na dzień dzisiejszy nie wymyślono urządzenia w którym coś by się przestawiało po odkreceniu wtyczki :mrgreen:

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 10 kwie 2011, 22:23

MUNIOR pisze:
magca01 pisze: mam pytanie odnosnie wtyczki przykreconej do pompy lub nastawnika jest ona przykrecona na 2 imbusy czy moge ją odkręcic? czy nic sie w pomnie czy nastawniku nie przestawi??
Odkręcaj śmiało tą wtyczkę ,na dzień dzisiejszy nie wymyślono urządzenia w którym coś by się przestawiało po odkreceniu wtyczki :mrgreen:

yhy :) widze zaciesz :)) ale te sruby gdzies tam wchodza w pompe takze wole sie upewnic , jeszcze cos rozreguluje i bedzie duuuza lipa :D ....


co sadzicie o moich domyslach??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2011, 22:41

magca01 pisze: ale te sruby gdzies tam wchodza w pompe takze wole sie upewnic , jeszcze cos rozreguluje i bedzie duuuza lipa :D ....
Wchodzą w głowicę tłokorozdzielacza ,ale nic nimi nie rozregulujesz ,zakup sobie dobrego torxa T25 ,bo byle czym nawet nie próbuj tego odkręcać ;-)

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 14 kwie 2011, 08:39

Witam panowie wczoraj zmienilem N109 i dalej to samo ( przygazówka do ok. 3tys. przy zapalaniu na ciepłym silniku, i brak mocy) ;/ ... , aby go zmienic musialem wykrecic nastawnik (* oczywiscie wczystko robil znajomy mechanik) , na VAGU wykazywal błąd N109... Czy wina lezy po stronie nastwanika? Mechanik uparł sie ze to jego wina podaje złą dawke paliwa na ciepłym silniku ....;/ musz kupic uszczelki pod nastwanik bo bylo poźno i nie dostalem ich , dzis znowu bedzie zabawa z dawką ;/ jaką dawke najlepiej ustwaic do mocy i spalania ?

co sadzicie o tym calym nastwaniku? musi być identyczny? czy wystarczy na wtyczka 7-pinowa? i aby byl z BOSHA??
Proszę o porady. Pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 kwie 2011, 08:51

Mechanik uparł sie ze to jego wina podaje złą dawke paliwa na ciepłym silniku ....;/ musz kupic uszczelki pod nastwanik
uszczelki się zmienia jak cieknie :evil: co mają uszczelki do dawkowania :evil: chyba zmień mechanika lepiej a nastawnik musi być do bosha lub pierburga bo w boshu jest potencjometryczny a w pierburgu indukcyjny jaki masz osprzęt ? bosh?czy pierburg?

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 14 kwie 2011, 09:02

gibaj pisze:
Mechanik uparł sie ze to jego wina podaje złą dawke paliwa na ciepłym silniku ....;/ musz kupic uszczelki pod nastwanik
uszczelki się zmienia jak cieknie :evil: co mają uszczelki do dawkowania :evil: chyba zmień mechanika lepiej a nastawnik musi być do bosha lub pierburga bo w boshu jest potencjometryczny a w pierburgu indukcyjny jaki masz osprzęt ? bosh?czy pierburg?

no własnie cieknie :P ...;/

osprzet Bosha, a jak rozroznic nastwanik?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 kwie 2011, 09:15


magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 14 kwie 2011, 09:29

z ta przygazówką przy zapalaniu do 3tys. na ciepłym moze być wina nastawnika
??

[ Dodano: 2011-04-14, 11:03 ]
mam kolejny elektrozawór N109 firmy ISKRA wyglada na nowy.. Czy bedzie sie nadawał??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl