Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z ] Nagrzewnica

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[B4 1Z ] Nagrzewnica

Post autor: wasermann » 12 kwie 2008, 12:31

witam.Czy ktos moglby wskazac mi miejsce gdzie jest nagrzewnica?W celu odp. skrubka ukladu po zmianie plynu chlodzacego. :-?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 kwie 2008, 00:08

Nie wiem jak w B4 ale pewnie jest tak samo jak w b3. Nagrzewnicy nie widać z komory silnika. Żeby sie do niej dostać musiał byś rozebrać cała deche rozdzielczą. Ale widać węże idące do nagrzewnicy i możesz popuścić opaske przy wężu. Są one na tylnej ścianie komory silnika, mniej więcej na środku. Napewno zauważysz. 2 węże wchodzące w ściane komory silnika.

Wiem, że zagmatwałem ale mam nadzieje, że zrozumiesz ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 kwie 2008, 07:14

W B4 na tych wezach co pisze kolega spiczi, jest przy samej scianie grodziowej odpowietrzenik, jednak nie ma potrzeby go uzywaz, odkrecasz ogrzewanie na maxa na ciepło odpalasz silnk i czekasz az otworzy sie termostat kontrolujac przy tym poziom płynu układ odpowietrzy sie sam zbiornikiem wyrównawczym. <ok>

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 14 kwie 2008, 07:22

Solskier pisze:W B4 na tych wezach co pisze kolega spiczi, jest przy samej scianie grodziowej odpowietrzenik, jednak nie ma potrzeby go uzywać. <ok>
ja wymieniałem wczoraj termostat i niestety ułamałem ten odpowietrznik, wprawdzie można zdjąć ten wąż i odpowietrznik zaślepić, ja założyłem owy wąż od B3 i jest ok' tyle, że bez odpowietrznika, którego naprawdę lepiej nie ruszać.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 kwie 2008, 07:25

Benito pisze: którego naprawdę lepiej nie ruszać.
Wg mnie wogóle nie ma potrzby go ruszac, bo idealnie mozna odpowietrzyć układ w taki sposób jaki opisałem wyzej. <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 kwie 2008, 18:37

Dokładnie tak jak napisał kolega Solskier niektórzy próbują jeszcze odpowietrzyć układ przez wlanie płynu chłodniczego przez węże od nagrzewnicy :-D

Raclet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 sie 2007, 09:25
Lokalizacja: kraków

Post autor: Raclet » 16 kwie 2008, 01:57

z tym odpowietrzaniem to istotną sprawą jest jeąeli silnik jest w gazie. Jest tam podłączenie węża do parownika co powoduje że można układ odpowietrzyć tylko przez popuszczenie węża zasilającego w najwyższym punkcie tj przy nagrzewnicy

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 kwie 2008, 07:39

Raclet pisze:z tym odpowietrzaniem to istotną sprawą jest jeąeli silnik jest w gazie. Jest tam podłączenie węża do parownika co powoduje że można układ odpowietrzyć tylko przez popuszczenie węża zasilającego w najwyższym punkcie tj przy nagrzewnicy
No i tu niestety sie nie moge zgodzić, bo miałem kiedys 2.3NG na gazie (którko bo krótko - 2tygodnie gaz polecaił do smietnika :mrgreen: ) ale w tym czasie kiedy był załozony nie było zadnego problemu z odpowietrzaniem układu, a jak wiadomo w NG dodatkowo chłodnica jest nieco wyzej jak w motorach R4...

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 27 maja 2010, 19:01

witam mam mam problem z nagrzewnica w swoim autku a mianowicie chodzi o to ze podczas wyciagania radia [powod sprawdzanie wtyczek] cos sie stalo z nagrzewnica wogole nie dziala co sie moglo stac ?? i czy da sie to jakos ogarnac ?? nawet po wlaczeniu klimy nic sie nie dzieje :-/

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 maja 2010, 19:21

musisz wyjąć to radio jeszcze raz i sprawdzić czy przy okazji nie zrzuciłeś jakiegoś cięgła od pokręteł do regulacji temperatury i nawiewu....

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 27 maja 2010, 19:47

ok dzieki jutro to sprawdze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl