Daras pisze:miałem w Golfie III TD tak że kupiłem nowy Gates i piszczał jak głupi. Potem na forum golfa doczytalem ze Gatesy lubią piszczeć i najlepiej kupić Contintecha. Tak też zrobiłem i cisza... Takze jak paski to Contintech

Co do pasków alternatora Gates to napewno są trwałe ale piszczą bo tak jest i w moim przypadku.
Kupiłem bo miałbyć dobry a tu kicha.
Lepszy był ten stary, nazwy nie pamiętam ale był 50% tańszy, ale zerwał się bo łożysko w rolce napinacza się rozleciało.
Najlepiej ściągnąć pasek i sprawdzic rano czy piszczy nadal, a koło dwumasowe również można sprawdzić by nie pakować sie w niepotrzebne wydatki.
Wystarczy zaznaczyć na kole pasowym wału i drugim kole pasowym na wale napędzającym pompe wody kilka punktów np. korektorem białym ( patrząc od góry na koło ) tak by punkty się pokrywały.
Odpalic silnik i sprawdzić czy te punkty nie oddalają się od siebie.
Jak punkty nie będą się pokrywac po jakimś czasie to oznacza że koło ma luz na gumie o której koledzy pisali.