Witam mam problem ze zdiagnozowaniem problemu . Audi jest na osprzęcie bosch .
A więc po długiej trasie wracając auto zaczeło się dławić na wolnych obrotach ale jakoś dotrwało . zajechałem na stacje zgasiłem i już potem nie odpalił . pod domem z plaka odpalił na chwile i zaraz zdechł . od filtra pompowałem pompką paliwo i idzie normalnie . za to jak chciałem napompomwać do pompy to tak jak by była zapchana poprstu jest opór i nie idzie nic napompować . i teraz pytanie . winna jest pompa czy nastawnik na niej . Dodam że nastawnik był "regenerowany" i chodziło dobrze jakieś półtora roku . obroty delikatnie skakały na jałowym biegu . ale chodził normalnie . I nagle bum . teraz nie wiem czy brać się za nastawnik czy za pompę .
Z góry dziękuje za pomoc . Pozdrawiam
[B4 1.9 1Z] Pompa czy nastawnik ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nastawnik pasuje od każdego auta ,gdzie montowali tego typu ,czyli <ok> BMW i OPEL tds ,na pewno z rozczników 93 ,ale niestety inne wtyczki ...jak ma pasować wtyczka ,to audi 100 AAT 2,5 tdi rocznikowo 93 na pewno i prawdopodobnie do końca lutego 94...Ale obawiam się że prędzej kupisz całą pompę ,niż sam sprawny nastawnik ...jak tak patrzę na aledrogo ,to biorąc pod uwagę ile wołają za taką pompę z nastawnikiem potencjometrycznym ,to chyba upał co niektórym przegrzał mózg ,bo wołają 900-1200zł za taką pompę ....kompletnie chybiona i nieopłacalna inwestycja :roll: i trzeba być chorym na glowę żeby tyle za nią dać :roll: bo za mniejszą kasę ,można pozbyć się dziadostwa i przerobić na indukcyjny .Jakbyś nic nie znalażł ,to mam w miarę sprawny nastawnik potencjometryczny do wypożyczenia ,na którym bez problemu odpala i mozna jechac bez żadnych niespodzianek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma takiej opcji żeby komputer z ''boscha" na potencjometrze ,sterował nastawnikiem indukcyjnym ,a tym samym uruchomił silnik ...jak ktoś nie wierzy ,to proponuję podpiąć sobie nastawnik indukcyjny z 80 na "pierburgu "i zobaczyć czy pracuje ...zapewniam że nawet nie drgnie...Gdyby takie rzeczy były możliwe ,to by nie było tematu o przekładce itd ,bo kazdy by sobie tylko zmienił nastawnik i jazda ...ale niestety nie ma tak dobrze Jest jednak możliwość że odpalił ,bo można to wymusic "mechanicznie " ...wystarczy dać mocno nastawnik w stronę dużej dawki ,wtedy pierscień przykryje otwor w tłoczku z grubsza tak jak podczas normalnego wychylenia ,gdzie steruje nim komputer i auto odpali ...tyle że bez udziału komputera i już nie zgasimy go kluczykiem , nie ma też oczywiście żadnej reakcji na gaz ,bo komputer nie steruje nastawnikiem ,a pierscień stoi "mechanicznie " unieruchomiony przez również stojący nastawnik,tyle że w odpowiednio dobranym miejscubazoo6 pisze: A jeszcze jedno . ponieważ kolgega mówił że generalnie na osprzęcie bosha założył indukcyjny nastawnik i auto mu normalnie odpaliło . z tym że nie próbował jezdzić ani nic . ale odpaliło . jest to możliwe ? czy auto na tym by ruszyło ?
Aha no to nawet nie próbuje go zakładać ;d dzięki za informacje . temat do zamknięcia wszystko już umówione i będzie po problemie . Pozdrawiam i dzięki za pomoc : )
[ Dodano: 2015-08-19, 22:12 ]
Jestem właśnie świeżo bo przekładce u MUNIORA , świetna robota , dodatkowo soft i auto nie do poznania , mocy przybyło naprawdę sporo .Auto rwie jak szalone, Śmiało polecam , Bez najmniejszych problemów chwila czasu i przekładka gotowa , Jeszcze raz dziękuje za pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 2015-08-19, 22:12 ]
Jestem właśnie świeżo bo przekładce u MUNIORA , świetna robota , dodatkowo soft i auto nie do poznania , mocy przybyło naprawdę sporo .Auto rwie jak szalone, Śmiało polecam , Bez najmniejszych problemów chwila czasu i przekładka gotowa , Jeszcze raz dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Co prawda problem dotyczył Land Rovera z 2006 (diesel) ale rozwiąznie może być takie same. Otóż diagnostyka komputerowa wykazała awarię pompy lub nastawnika. Okazało się po różnych perypetiach, łącznie z wymianą całej pompy, że awrii uległ czujnik obrotów wału korbowego. Po wymianie tego pozdzespołu auto chodzi jak należy 0 nie gaśnie, nie faluje na obrotach, ma moc. Polecam to sprawdzić...