Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3-4 SB/TD/TDI] Pomysł na domowy stól probierczy

ODPOWIEDZ
tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[B3-4 SB/TD/TDI] Pomysł na domowy stól probierczy

Post autor: tower » 10 gru 2009, 10:48

Witajcie

Czy koledzy próbowali zbudować samodzielnie takie urządzenie?

Sam mam troche doświadczenia w tym temacie. Pomysł był na wykorzystanie starej wiertarki stołowej (nowe hipermarketowe wiertarki są słabiutkie szybko się psują) z silnikiem min. 1kW z przekładnią pasową do regulacji obrotow. W futerku leżącej wiertarki a raczej samej jej górnej części jest zamocowane koło pasowe takie jak na pompie i napędza ono starym paskiem rozrządu zamocowaną na uchwytach pompę (trzy gwintowane gniazda u dołu pompy). Do pompy podłaczamy wysokocisnieniowe przewody z wtryskami i podstawiamy pod nie menzurki.

Na tej podstawie można ocenić co najmniej dwie rzeczy - nieszczelności popmy w trybie pracy i czesciowa diagnoza wtrysków..

W ostateczności wykorzystałem mniejszy silnik 0,4kW, który niestety nie mógł sobie poradzić z pompą w chwili podania napięcia na elektromagnes w głowiczce.

Zanim wpadnę w koszty chciałem zrobić rozeznanie czy ktoś z Was próbował już podobnej rzeczy.

Z tego co się orientuję stół probierczy ma program, który rozpoznaje z jaką pompą ma do czynienia i określa zakres obrotów. Do tego mogą dochodzić mierniki ciśnien przed wtryskami i wewnatrz pompy.

Można zatem oszczędzić parę setek i w swoim warsztacie samodzielnie zbadać swoją pompkę.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 gru 2009, 21:44

ja posiadam stół probierczy pw-8 jest to stary stoł made in Poland :mrgreen: pompa napędzana jest duzym silnikiem napiecia stalego ktorego obroty sterowane sa sterownikiem tyrystorowym, ale to stare i skomplikowane rozwiazanie teraz mysle ze lepiej naped zrobic silnikiem 3 fazowym i obroty sterowac falownikiem co do manometrow to nie problem zamontowac i do jakich pomp ma byc konkretnie stól, czy tylko do rozdzielaczowych :?:

[ Dodano: 2009-12-10, 21:47 ]
jeszcze przydal by sie wskazik predkosci obrotowej i np zeby ustawic np pomiar dawki na 1000 tloczen bo do czegos trzeba bedzie sie odniesc, jeszcze menzurki jest zabawy zeby cos takiego zbudowac a do pomp tdi musisz zrobic sterownik PWM zeby dawka sterowac, dobrze by bylo zrobic stol do pompowtryskow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl