Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z->mtdi] popekane pierscienie - co dalej?

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

[1.9 tdi 1z->mtdi] popekane pierscienie - co dalej?

Post autor: knychu11 » 20 cze 2011, 20:33

Witam.Otóż narodził mi się problem ale napisze od początku.
Zakupiłem do swojej b3 silnik 1z i wstawiłem go jako mtdi lecz od samego początku coś było nie tak.Na wolnych obrotach strasznie szarpało i silnik chodził jak by na trzy gary, wiec na początek sprawdzenie wtryskiwaczy 3 dobre a 4 lipa totalna nawet lać nie chciał.wymieniony na sprawny niby ciut lepiej ale nie do końca, wiec poszedłem dalej zakupiłem przyrząd do sprawdzania kompresji (silnik rozgrzany) 3 gary po 28 bar a 4 gdzie lał wtrysk zero :shock:
Wiec zrobiłem pomiar na drugi dzień jak silnik zimny był lecz też zero.... próba olejowa to samo... ale po zapaleniu robiło się 30 bar na biegu jałowym. silnik pali na dotyk zalany olejem 5w40. Lecz silnik ciepły czy zimny strasznie kopcił na niebiesko turbo sprawne zero wycieków z niego lecz olej strasznie szybko znikał
Dzisiaj wyciągnąłem silnik z auta i rozebrałem go w drobniejsze części. okazało się pierścienie na 4 garze są w kawałeczkach :-( i jest lekka rysa wyczuwalna pod paznokciem. Do tego padnięte uszczelniacze zaworowe w głowicy bo od kanałów wylot/dolot widać ze są mokre niektóre zawory ale głowica nie widać by była popękana,uszczelka również była w prządku tyle ze dość duży nagar jest.
I teraz moje pytanie wymiana pierścieni czy zmiana słupka silnika? jak pierścienie to jakie? nowe zamienniki czy używane i o jakich nominałach(wymiarach) oraz jaka dobra firmę polecacie?
I jak z głowica do planowania czy zabielenia ? oczywiście sprawdzenie i wymiana w niej części ;-)
Dodam ze na bloku i tłoku nie widać przytarć.
Proszę o rady ;-) Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, 22:46 przez knychu11, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 cze 2011, 20:59

knychu11 pisze:jest lekka rysa wyczuwalna pod paznokciem.
Nie wiem czy tu szlif by się nie przydał, proponował bym zmieniać słupek.
Mam dół na sprzedaż z dwoma pękniętymi tłokami ale nieuszkodzoną gładzią na garach.
Oddam za jakąś śmieszną kasę

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 20 cze 2011, 21:10

Pierścienie bierz tylko goetza oryginały w żółtym opakowaniu koszt ok70 zeta na 1 gar, no i wymiana uszczelniaczy zaworowych to koszt góra 20 złotych i masz motor uszczelniony.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 20 cze 2011, 22:01

A właśnie jak to jest z wymiarem uszczelniaczy zaworowych jeśli chodzi o rozmiar (7lub8mm) na temat mojego numeru silnika nic nie znalazłem *1Z 002 517* :-?
I pierscienie nominał czy nadwymiar już jakis?
Dzięki za odp :)
Dołu silnika na razie nie zamawiam bo jak nie ujdzie naprawa to słupek będzie szedł do wymiany :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 cze 2011, 22:27

stary klubowicz jesteś a zapomniałeś _uwaga

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 20 cze 2011, 23:09

a jak sie tłok ma nie ujszkodzony no i skoro rysa słupek napewno do szlifu znajac zycie tam nikt szlifu nie robił to pierscienie jeszcze nominalne bedą i jak kolega pisał tylko goetze

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 cze 2011, 06:08

Zgadza się. Zdało by się oddać blok doi szlifu. Ale to już prawie połowa remontu. Po szlifie nowe tłoki i pierścienie, jak nowe tłoki to trzeba by dać nowe sworznie i tulejki do tego kątowanie korbowodów, zostawienie reszty bez ruszania byłoby grzechem, tym bardziej że wszystkie uszczelki i tak będą nowe :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 cze 2011, 15:47

Co to jest kątowanie korbowodów?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 cze 2011, 16:01

trepek pisze:Co to jest kątowanie korbowodów?
Najprościej mówiąc to sprawdzenie czy jest prosty...

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 21 cze 2011, 16:57

Mogłbyś dodać zdjęcie tej rysy?

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 21 cze 2011, 22:23

Zdjęcie to jutro bo dzisiaj jak próbowałem zrobić to już nie dało rady bo nic nie bylo widać...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [1.9 tdi 1z->mtdi] popekane pierscienie - co dalej?

Post autor: UKI_XX » 22 cze 2011, 15:27

knychu11 pisze:I jak z głowica do planowania czy zabielenia ?
To zależy kto zdejmował głowicę i w jaki sposób, jeżeli szpilki były delikatnie luzowane i w odpowiedniej kolejności to głowicy nie trzeba zaczepiać, a jak była ściągana kluczem pneumatycznym to są małe szanse żeby była prosta <ok>

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 23 cze 2011, 08:15

Szpilki były odkręcane ręcznie w przeciwna stronę do przykręcania.Głowice dałem do robienia to na poczatek mi powiedział ze prowadnice do wymiany są :-/

[ Dodano: 2011-06-23, 10:47 ]
Panowie jakie są nominalne wymiary tłoka ? u siebie posiadam tłoki z wymiarem 79.47

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 cze 2011, 12:47

knychu11 pisze:

Panowie jakie są nominalne wymiary tłoka ? u siebie posiadam tłoki z wymiarem 79.47
wg etki nie było jednego wymiaru tłoka w 1Z :shock:


Obrazek

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 23 cze 2011, 13:12

ja niestety na 4 tłokach mam tak napisane no ale jak silnik chodził to nie szukam na razie dziury w całym. zobaczymy jak to będzie jak sie zlozy ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl