auto b4 1z 1995r. na pierburgu
przebieg ok. 228 000km.
Zaczne moze od poczatku, autko jak kupilem to przy ok 3200-3400obr bylo odciecie zaplonu, wyminiony przeplywomierz i jest lepiej, niedawno zrobiono mi ta sztange przy turbo bo byla zapieczona. olej wymieniony mobil 10w40 wszystkie filtry, wiadomo jak po kupnie auta. auto po zrobieniu tej sztangi duzo lepiej chodzi. jak go przycisne na 3 do dechy (oczywiscie na cieplym silniku) do 4 000 obr, dalej 4 do 4000 obr i 5 bieg auto nawet idzie i 180km pociagnie, ale jakbym jechal spokojnie na 4 czy 5 biegu i chcialbym zaczac wyprzedzac to jest problem, prakuje mu czasem mocy i jakby stal w miejscu.
Dodam ze auto chyba dlugo mi sie nagrzewa, bo zeby temp. pokazala w srodku te 87 stopnie (niecale 90) to musze zrobic ok. 20km), nie wiem czy nawiew ma cos z tym wspolnego ale w srodku cieplo mi sie robi po ok. 5km)
Pierszy raz podpialem VAGa
wywala mi bledy:
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Dodam ze pokazuje sie sporadycznie, jak zgasze i zapale jest ok na jakies 30-40km, jak swieci swiatlo stop tez swieci.
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
dzisiaj pojawilo mi sie
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
Bledy skasowalem i pojawiają sie na nowo
Pierwszy raz zrobilem logi
Zrobilem zrzuty vag-coma (auto na postoju, silnik cieply):
000
001
003
004
Logi w tescie dynamicznym (jechal na 3 biegu, gaz do dechy, przy 4 tys. wrzucilem na 4, do dechy i pozniej 5 bieg)
Basic Settings
003,004,008
010,011,013
(nie wiem czemu ten tekst jest taki zlany w jedno, nie wiem jak go zrobic zeby ladnie w kolumnach pokazywalo, pierwszy raz zrobilem takie logi wiec nie wiem czy dobrze).
[b4 1z] problem - analiza logow
[b4 1z] problem - analiza logow
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, 19:56 przez jaco124, łącznie zmieniany 1 raz.
W momencie w którym logowałeś grupę 000 powinno byc około 38. Ale najlepiej skorzystaj z wykresu TDI timing w VAGu. Logując grupę 000 jest przycisk TDI Timing, po nacisnięciu otwiera sie wykres ze wskazaniem aktualnego kąta wtrysku (oś Y) w odniesieniu do aktualnej temperatury paliwa (oś X).
Najlepiej ustawiac kąt z tym wykresem. Prawidłowa wartośc powinna oscylować w poblizu niebieskiej linni na wykresie. Będzie widoczna jako żółty punkt, z liniami poprowadzonymi do osi x i y.
Najlepiej ustawiac kąt z tym wykresem. Prawidłowa wartośc powinna oscylować w poblizu niebieskiej linni na wykresie. Będzie widoczna jako żółty punkt, z liniami poprowadzonymi do osi x i y.
codo logów to nie jestem specem, ale dynamiczny powinien byc robiony na jednym (3) biegu, od poczatku az do odciecia but w podlodze.
codo błedów to:
741 Kontrola pedału hamulca - dzialaja Ci swiatła stop?
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym
519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72
codo błedów to:
741 Kontrola pedału hamulca - dzialaja Ci swiatła stop?
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym
519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72
Wlasnie stop mi dziala, sprawdzalem juz kilka razy czy stop swieci (po zapaleniu sie lapmki od swiec zarowych) i za kazdym razem gdy kontrolka wyskoczy to stop dziala.
co do tych bledow to wiem co one oznaczaja ale czy te czujniki g71 i g72 mam wymienic? skoro blad wskazuje na nie? czy przyczyna moze jest gdzies indziej
odnosnie 575 to czy po zmianie czujnikow g71 i g72 mozliwe jest ze blad zniknie czy mam cos jeszcze wymienic. Jesli chodzi o szczelnosc to mechanik (znajomy) sprawdzal mi i mowil ze szczelnoscia nie ma problemow. Narazie nie mam czasu sie wziasc za to bo pracuje do pozna ale w nast tygodniu cos pomysle ale chce wiedziec co wymieniac i za co sie zabrac....
dodam jeszcze ze na poczatku troche pokrecil zanim zapalil, po wymianie oleju i filtrow praktycznie pali odrazu
chociaz mowia ze zetorek pali "od reki"
co do tych bledow to wiem co one oznaczaja ale czy te czujniki g71 i g72 mam wymienic? skoro blad wskazuje na nie? czy przyczyna moze jest gdzies indziej
odnosnie 575 to czy po zmianie czujnikow g71 i g72 mozliwe jest ze blad zniknie czy mam cos jeszcze wymienic. Jesli chodzi o szczelnosc to mechanik (znajomy) sprawdzal mi i mowil ze szczelnoscia nie ma problemow. Narazie nie mam czasu sie wziasc za to bo pracuje do pozna ale w nast tygodniu cos pomysle ale chce wiedziec co wymieniac i za co sie zabrac....
dodam jeszcze ze na poczatku troche pokrecil zanim zapalil, po wymianie oleju i filtrow praktycznie pali odrazu
chociaz mowia ze zetorek pali "od reki"
Kat wtrysku jest Twoim najmniejszym problemem.
Sprawdz/Wymien czujnik cisnienia doladowania oraz sam wezyk ktory idzie do niego - moze byc zawalony olejem.
Potem wykonaj porzadnie logi - co i jak zrobic znajdziesz tutaj:
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
Czy to auto bylo na jakims tuningu ?
Pozdro
Sprawdz/Wymien czujnik cisnienia doladowania oraz sam wezyk ktory idzie do niego - moze byc zawalony olejem.
Potem wykonaj porzadnie logi - co i jak zrobic znajdziesz tutaj:
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
Czy to auto bylo na jakims tuningu ?
Pozdro
Dzieki Przemek za porady, auto kupilem nieco ponad miesiac temu, ciezko mi powiedziec czy bylo na jakims tuningu, ale raczej nie.
W nastepnym tygoniu bede mial chwile czasu to zerkne na ten czujnik i zrobie logi tak jak trzeba.
[ Dodano: 2010-02-19, 22:34 ]
temat juz dawno zalozylem ale opisze co i jak moze komus sie przyda jak bedzie grzebał w archiwum. Auto odstawiłem do mechanika, turbina poszla do regeneracji bo troche lala przez to mi olej uciekal, EGR był zaslepiony jakas dziwna blaszka, zostal on wyczyszczony tak samo jak caly IC i weze do turbo. Autko odebrałem dzisiaj, przejechalem jak narazie ok. 100km ale mam wrazenie jakby auto dostalo mocy, ciezko powiedziec jak na V biegu bedzie sie wkrecal na obrotach ale na IV szedł bardzo dobrze. Kąt wtrysku został ustawiony przy okazji , nowe świece BERU, był problem z alternatorem ale jak narazie troche podratowany i ładuje poprawnie (ale niebawem bede musiał kupić jakiś). Odnośnie kontrolki świec żarowych to zostały wyczyszczone i wygiete blaszki przy czujnikach, problem narazie zniknął, czujnik był sprawdzony i jest dobry. Jak pojeżdzę dłużej to się okaże co i jak z autem, narazie tak jak pisze przejechałem zbyt krótki odcinek.
[ Dodano: 2010-02-21, 21:13 ]
po dluzszej jezdzie kontrolka od swiec zarowych jednak sie zapalila - teraz brakuje mi juz pomyslów dlaczego ona się zaświeca i miga. Czujniki pedału hamulca obydwa sa dobre, wtyki przeczyszczone, stop swieci a mimo to kontrolka mruga. Co do auta to jezdzi jak szalone, nareszcie pieknie na autostradzie na V biegu pokrecilem do 4600 obr/min, predkosc 195km to nawet wiecej niz sie spodziewalem.
W nastepnym tygoniu bede mial chwile czasu to zerkne na ten czujnik i zrobie logi tak jak trzeba.
[ Dodano: 2010-02-19, 22:34 ]
temat juz dawno zalozylem ale opisze co i jak moze komus sie przyda jak bedzie grzebał w archiwum. Auto odstawiłem do mechanika, turbina poszla do regeneracji bo troche lala przez to mi olej uciekal, EGR był zaslepiony jakas dziwna blaszka, zostal on wyczyszczony tak samo jak caly IC i weze do turbo. Autko odebrałem dzisiaj, przejechalem jak narazie ok. 100km ale mam wrazenie jakby auto dostalo mocy, ciezko powiedziec jak na V biegu bedzie sie wkrecal na obrotach ale na IV szedł bardzo dobrze. Kąt wtrysku został ustawiony przy okazji , nowe świece BERU, był problem z alternatorem ale jak narazie troche podratowany i ładuje poprawnie (ale niebawem bede musiał kupić jakiś). Odnośnie kontrolki świec żarowych to zostały wyczyszczone i wygiete blaszki przy czujnikach, problem narazie zniknął, czujnik był sprawdzony i jest dobry. Jak pojeżdzę dłużej to się okaże co i jak z autem, narazie tak jak pisze przejechałem zbyt krótki odcinek.
[ Dodano: 2010-02-21, 21:13 ]
po dluzszej jezdzie kontrolka od swiec zarowych jednak sie zapalila - teraz brakuje mi juz pomyslów dlaczego ona się zaświeca i miga. Czujniki pedału hamulca obydwa sa dobre, wtyki przeczyszczone, stop swieci a mimo to kontrolka mruga. Co do auta to jezdzi jak szalone, nareszcie pieknie na autostradzie na V biegu pokrecilem do 4600 obr/min, predkosc 195km to nawet wiecej niz sie spodziewalem.