Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI] Problem (chyba) z nastawnikiem pompy:(

henko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:37
Lokalizacja: Stary Sącz

Post autor: henko » 17 lis 2012, 16:03

witam moje audi b4 1.9 tdi 92r 60 kw jak jest zimne silnik pracuje równo ale gdy się zagrzeje
wolne obroty jakby były niższe takie wrażenie nie równo pracuje nie wiem co jest przyczyną ciągnie
normalnie jak na swój wiek,wspomnę że licznik w niej od kupna nie pracuje a od czasu do czasu
teraz nawet obrotomierz się wyłancza
Henryk

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lis 2012, 23:24

henko pisze:moje audi b4 1.9 tdi 92r 60 kw
Nie było takich tdi ;-) masz jak my wszyscy 66Kw 90 koni 8-)
henko pisze:jak jest zimne silnik pracuje równo ale gdy się zagrzeje
wolne obroty jakby były niższe takie wrażenie nie równo pracuje nie wiem co jest przyczyną
To samo co w 99% przypadków posiadaczy pierwszych tdi <ok> szwankujący po 20 latach cięzkiej pracy ;-) nastawnik potencjometryczny :-/ Nie zaszkodzi podpiąć auto pod kompa i sprawdzić jaką masz dawkę i statyczny kąt wtrysku na ciepłym silniku
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 17 lis 2012, 23:32

jak sie zregenerować nie da. jak sie da. O prosze. http://oferia.pl/usluga/item777179-napr ... kcyjny-hdh

wszystko niby działa tylko jest jeden problem ale to raczej nie problem pompy a wtryskiwaczy gdyz silnik przy zwalnianiu na predksci na biegu dostaje czkawki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2012, 00:15

Kamil91 pisze:jak sie zregenerować nie da. jak sie da.
Gwarancja 6 mcy ...A jak po pół roku problem powróci :?: regeneracja dobra dla kogoś kto wkrótce zamierza sie pozbyć auta ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 18 lis 2012, 00:58

MUNIOR pisze:
Kamil91 pisze:jak sie zregenerować nie da. jak sie da.
Gwarancja 6 mcy ...A jak po pół roku problem powróci :?: regeneracja dobra dla kogoś kto wkrótce zamierza sie pozbyć auta ;-)
Gość który to naprawia twierdzi ze po takiej naprawie działa to dłużej niż 6 miesiecy, ale pewnosc czy nie kłamał bede miec za poł roku :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 18 lis 2012, 11:23

To co on twierdzi, a to co zostało tutaj już przez nie jedną osobę sprawdzone to drugie... ciekawe ile jeszcze za taki zabieg bierze?;>

henko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:37
Lokalizacja: Stary Sącz

Post autor: henko » 18 lis 2012, 11:46

sorki zgadza się 66 kw dzięki za podpowiedż sprawdzę go kompem
Henryk

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 18 lis 2012, 13:05

MUNIOR napisał/a:
Gwarancja 6 mcy ...A jak po pół roku problem powróci regeneracja dobra dla kogoś kto wkrótce zamierza sie pozbyć auta

Na nowy nastawnik jest udzielana gwarancja 12 miesięcy, to jak na tak awaryjną część jak nastawnik potencjometryczny to te 6 miesięcy i tak dużo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2012, 14:06

rafal_sz85 pisze:Na nowy nastawnik jest udzielana gwarancja 12 miesięcy, to jak na tak awaryjną część jak nastawnik potencjometryczny to te 6 miesięcy i tak dużo.
Dlatego też jak ktoś jest przywiązany do tego auta i nie ma zamiaru się go pozbywać ,to trzeba pozbyć się tego badziewia jakim jest potencjometr ,raz na zawsze 8-) A indukcyjny można sobie czyścić w nieskończoność ,choć jak pompa zdrowa to zwykle wystarcza raz ;-) ciekaw jestem co gość który regeneruje te potencjometry robi jak ktoś wróci przed upływem tych 6 ciu miesięcy :?: <nie wiem> regeneruje go ponownie :?: :-P Także przynajmniej dla mnie wnioski są aż nazbyt oczywiste <ok> regeneracja to odwlekanie w czasie nieuniknionego zgonu takiego nastawnika i co wtedy :?: znowu wydatki :-/ a 300zeta ,bo zapewne coś koło tego kosztuje regeneracja takiego potencjometru ,to jakby się dobrze postarać ,koszt połowy gratów na przekładkę ;-) Po przekładce ,problemy z nastawnikiem i brakiem pełnej diagnostyki na starym boschu nas już nie dotyczą i możemy się cieszyć się normalną jazdą :-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 18 lis 2012, 17:16

Dokladnie tak jak Mariusz mowi. Albo przekladka jak auto chcemy na dluzej albo regeneracja i niech sie dzieje co chce <piwo>
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 13 gru 2012, 14:26

Ku potepieniu, na ktore narazam sie ze strony kolegow forumowiczow a zwlaszcza kolegi MUNIORA :-) , z ktorym omawialem przekladke, z przyczyn technicznych i logistycznych zmuszony bylem podjac inne rozwazanie. Jako ze wyprobowalem 4 nastawniki po regeneracji lub uzywane (ok 400zl kazdy), kazdy z nich oddalem przed uplywem 2 tygodni gwarancji, ktora uzgadnialem bez podania przyczyny. Wreszcze wpadla mi w rece kompletna pompa, oryginalnie zalakowana z fabrycznymi oznaczeniami, ze sksowanego auta przy przebiegu 210tkm. Koszt 850 zl - 6miesiecy gwarancji. Postanowilem zaryzykowac. Zwazywszy na to ze "pewny" nastawnik kosztuje 600-900zl. ( ale kto i po co sprzedaje go osobno skoro komplet z pompa jest ok?). Reasumujac - koszt z montazem ustawieniem i wysylka pompy-1000zl. Duzo pieniedzy ale od 15tkm hula jak trzeba. Moja sugestia. Jezeli cokolwiek stoi na przeszkodzie do przekladki (jedynego rozsadnego rozwiazania) w razie awarii nastawnika, radzilbym tylko zakup pewnej kompletnej pompy bo okazuje sie nieraz niewiele drozsza a sumujac koszty nawet tansza. A jednak co Niemiec zlaczyl, niech byle kto nie rozdziela :-). Eweentualnych zainteresowanych zapraszam na priv - zostaly mi graty do przekladki to ktorej nie doszlo. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 13 gru 2012, 15:19

tobiasboon pisze:Reasumujac - koszt z montazem ustawieniem i wysylka pompy-1000zl. Duzo pieniedzy ale od 15tkm hula jak trzeba.
|
tobiasboon, dla mnie Twoja inwestycja była by bez sensu. W tej granicy cenowej to nowy nastawnik można kupić i bez problemowo te 400-500 tyś zrobić.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 gru 2012, 15:54

misiekdzwon pisze:
tobiasboon pisze:Reasumujac - koszt z montazem ustawieniem i wysylka pompy-1000zl. Duzo pieniedzy ale od 15tkm hula jak trzeba.
|
tobiasboon, dla mnie Twoja inwestycja była by bez sensu. W tej granicy cenowej to nowy nastawnik można kupić i bez problemowo te 400-500 tyś zrobić.
Byłby pierburg juz zamontowany z pełna diagnostyka 8-)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 13 gru 2012, 16:28

Ale tobiasboon nie mógł z jakichś przyczyn zrobić przekładki, więc ma co miał tyle że sprawne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2012, 17:15

tobiasboon pisze:Ku potepieniu, na ktore narazam sie ze strony kolegow forumowiczow a zwlaszcza kolegi MUNIORA :-) , z ktorym omawialem przekladke, z przyczyn technicznych i logistycznych zmuszony bylem podjac inne rozwazanie.
Ja tego wcale nie potępiam 8-) Twój czas ,twoje pieniądze,twoje nerwy 8-) ile ich straciłeś na odsyłanie niesprawnych nastawników i telefony ,sam wiesz ;-) ...to co opisałeś potwierdza tylko oczywistą oczywistość <ok> zakup sprawnego nastawnika potencjometrycznego graniczy z cudem ,kupienie całej sprawnej pompy również ...nie kazdy ma tyle czasu i cierpliwości żeby szukać,kupować i odsyłać z powrotem ...ale czasem cuda się zdarzają i można kupić ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga