[B4 1Z] Problem z czyjnikiem pedału gazu
[B4 1Z] Problem z czyjnikiem pedału gazu
Witam mam problem z moją audiczka mianowicie, od wczoraj mam nowe ECU od silnika AFN podkrecony na 115km i 311 niutkow i zmodyfikowany do pracu z moim 1zetorkiem, problem jest następujący, przy niskich jednostajnych obrotach wysiada czujnik pedału gazu (tak przynajmniej pokazywał VAG) i pedał wogule nie reaguje na nic, do tego autko wskakuje od razu na większe obroty, zeby to zniwelować trzeba wyłaczyć i ponownie właczyć autko. Powiem jeszcze że samochód na starym ECU miał problem przy szybszej zmianie biegów, mianowicie efekt był podobny do turbo dziury, brak mocy i reakcja na gaz po chwili, czasami tez samochód wskakiwał na wysokie obroty tak jak po zmianie ECU na nowy ale pedał gazu działał. Miał ktoś może podobny problem i jest w stanie mi pomóc ? (Zalecono mi przegrzebanie całej instalacji elektrycznej od pedału gazu do ECU.)
UPDATE 04.08.2008
Czujnik został wymieniony na podobny z passata B5 i działa teraz idealnie, jakby ktoś miał taki problem to pisać, chętnie pomogę
UPDATE 04.08.2008
Czujnik został wymieniony na podobny z passata B5 i działa teraz idealnie, jakby ktoś miał taki problem to pisać, chętnie pomogę
Ostatnio zmieniony 05 sie 2008, 08:54 przez B4ME, łącznie zmieniany 1 raz.
Poprawnosc dzialania pedału "gazu" mozna sprawdzic VAG iem :
Włącz zapłon, podłącz VAGa,wybierz sterownik silnika (kanał 01) i wejdź w bloki wartości mierzonych. W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając czas logowania) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".
pozdr
Włącz zapłon, podłącz VAGa,wybierz sterownik silnika (kanał 01) i wejdź w bloki wartości mierzonych. W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając czas logowania) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".
pozdr
Własnie pedał gazu działa porpawnie wg, VAG'a i nawet wywała 100% sprawności, ale tak jak napisałe, gdy auto wskakuje na niskie jednostajnie obroty to VAG wyrzuca bład, i do tego zaczyna się swicić kontrolka świec żarowych.
Niewiem czy mi sie dobrze wydaje ale moze to poprostu masa w wiązce gdzies psuje cos, eh nie wiem sam
Niewiem czy mi sie dobrze wydaje ale moze to poprostu masa w wiązce gdzies psuje cos, eh nie wiem sam
minon1 pisze:szkoda że ja tak dalekoB4ME pisze:Juz jestesmy wlasnie umowieni na sobote
na pewno sie kiedyś spotkamy na jakimś większym zlocie/spocie :lol:
co do tego potencjometru to on chyba jest sprawny chociaż nie wiem sam do końca... może raz działa a raz nie.... myślę, że z kolegą Solskierem dojdziemy co to jest
Mam tylko nadzieje, że to nie wina nowego ECU...
może i ECU, oby nie; zróbcie próbę dynamiczną i wszystko będzie jasne jak podczas jazdy złapie błąd a VAG nie pokaże to pewnie ECUB4ME pisze:minon1 pisze:szkoda że ja tak dalekoB4ME pisze:Juz jestesmy wlasnie umowieni na sobote
na pewno sie kiedyś spotkamy na jakimś większym zlocie/spocie :lol:
co do tego potencjometru to on chyba jest sprawny chociaż nie wiem sam do końca... może raz działa a raz nie.... myślę, że z kolegą Solskierem dojdziemy co to jest
Mam tylko nadzieje, że to nie wina nowego ECU...
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
minon1, Nowy komp juz zmodzony, wiec w tygodniu bedzie szedł do Ciebie Twój Sorry za małe OT. B4ME, Dzisiaj cos zdziałamy albo naprawimy albo nie wrócisz do domu :mrgreen: <ok> A wrazie czego mam jeszcze z trzy kompy na stanie wiec sie sprawdzi jak by co, a tak sobie mysle czy to moze nie jest źle zakodowany sterownik ?? Ale nawet jak by to u mnie w firmie sie zrobi <mikolaj>
Solskier pisze:minon1, Nowy komp juz zmodzony, wiec w tygodniu bedzie szedł do Ciebie Twój Sorry za małe OT. B4ME, Dzisiaj cos zdziałamy albo naprawimy albo nie wrócisz do domu :mrgreen: <ok> A wrazie czego mam jeszcze z trzy kompy na stanie wiec sie sprawdzi jak by co, a tak sobie mysle czy to moze nie jest źle zakodowany sterownik ?? Ale nawet jak by to u mnie w firmie sie zrobi <mikolaj>
Sam sobie robie OT w moim temacie wiec mi i Twój nie wadzi XD ja tez mam stary sterownik w rameczkę miałem go oprawić xD ale jak ten będzie lipa to sie stary wrzuci (boże nie dopuść do tego xd ) i jakoś jeździł będę