Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z czyjnikiem pedału gazu

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

[B4 1Z] Problem z czyjnikiem pedału gazu

Post autor: B4ME » 17 lip 2008, 09:27

Witam mam problem z moją audiczka mianowicie, od wczoraj mam nowe ECU od silnika AFN podkrecony na 115km i 311 niutkow i zmodyfikowany do pracu z moim 1zetorkiem, problem jest następujący, przy niskich jednostajnych obrotach wysiada czujnik pedału gazu (tak przynajmniej pokazywał VAG) i pedał wogule nie reaguje na nic, do tego autko wskakuje od razu na większe obroty, zeby to zniwelować trzeba wyłaczyć i ponownie właczyć autko. Powiem jeszcze że samochód na starym ECU miał problem przy szybszej zmianie biegów, mianowicie efekt był podobny do turbo dziury, brak mocy i reakcja na gaz po chwili, czasami tez samochód wskakiwał na wysokie obroty tak jak po zmianie ECU na nowy ale pedał gazu działał. Miał ktoś może podobny problem i jest w stanie mi pomóc ? (Zalecono mi przegrzebanie całej instalacji elektrycznej od pedału gazu do ECU.)


UPDATE 04.08.2008

Czujnik został wymieniony na podobny z passata B5 i działa teraz idealnie, jakby ktoś miał taki problem to pisać, chętnie pomogę <piwo>
Ostatnio zmieniony 05 sie 2008, 08:54 przez B4ME, łącznie zmieniany 1 raz.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 lip 2008, 10:19

Poprawnosc dzialania pedału "gazu" mozna sprawdzic VAG iem :
Włącz zapłon, podłącz VAGa,wybierz sterownik silnika (kanał 01) i wejdź w bloki wartości mierzonych. W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając czas logowania) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".

pozdr

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 17 lip 2008, 10:41

Własnie pedał gazu działa porpawnie wg, VAG'a i nawet wywała 100% sprawności, ale tak jak napisałe, gdy auto wskakuje na niskie jednostajnie obroty to VAG wyrzuca bład, i do tego zaczyna się swicić kontrolka świec żarowych.


Niewiem czy mi sie dobrze wydaje ale moze to poprostu masa w wiązce gdzies psuje cos, eh nie wiem sam :/

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 17 lip 2008, 11:59

Gdzies kiedys czytalem, ze problem moze tkwic w czujniku swiatel stopu, ktos mial podobny problem i wymiana podobno pomogla.

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 17 lip 2008, 12:10

Jeżeli nie doszukam sie niczego w kablach pomiędzy pedałem gazu a ECU do i to wymienię...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 lip 2008, 17:01

B4ME, Wpadnij do mnie moze razem coś poradzimy <ok>

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 17 lip 2008, 20:57

Stawiam na potencjometr pedalu gazu.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 17 lip 2008, 22:08

pawellox pisze:Stawiam na potencjometr pedalu gazu.
skoro sprawdził VAGiem to chyba sprawny.

Wal do Solskiera na pewno coś wymyślicie :idea:

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 18 lip 2008, 09:51

Juz jestesmy wlasnie umowieni na sobote <piwo>

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 18 lip 2008, 14:11

B4ME pisze:Juz jestesmy wlasnie umowieni na sobote <piwo>
:-/ szkoda że ja tak daleko :-?

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 18 lip 2008, 15:03

minon1 pisze:
B4ME pisze:Juz jestesmy wlasnie umowieni na sobote <piwo>
:-/ szkoda że ja tak daleko :-?

na pewno sie kiedyś spotkamy na jakimś większym zlocie/spocie :lol:

co do tego potencjometru to on chyba jest sprawny chociaż nie wiem sam do końca... może raz działa a raz nie.... myślę, że z kolegą Solskierem dojdziemy co to jest :)

Mam tylko nadzieje, że to nie wina nowego ECU...

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 18 lip 2008, 18:40

B4ME pisze:
minon1 pisze:
B4ME pisze:Juz jestesmy wlasnie umowieni na sobote <piwo>
:-/ szkoda że ja tak daleko :-?

na pewno sie kiedyś spotkamy na jakimś większym zlocie/spocie :lol:

co do tego potencjometru to on chyba jest sprawny chociaż nie wiem sam do końca... może raz działa a raz nie.... myślę, że z kolegą Solskierem dojdziemy co to jest :)

Mam tylko nadzieje, że to nie wina nowego ECU...
może i ECU, oby nie; zróbcie próbę dynamiczną i wszystko będzie jasne jak podczas jazdy złapie błąd a VAG nie pokaże to pewnie ECU :-/

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 18 lip 2008, 19:54

Po zmianie ecu no nowy byly robione pruby statyczne oraz dynamiczne podczas dynamiczniej zdarzylo sie to i vag pokazywal blad... zobaczymy jak to bedzie

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 19 lip 2008, 08:52

minon1, Nowy komp juz zmodzony, wiec w tygodniu bedzie szedł do Ciebie Twój :-P Sorry za małe OT. B4ME, Dzisiaj cos zdziałamy albo naprawimy albo nie wrócisz do domu :mrgreen: <ok> A wrazie czego mam jeszcze z trzy kompy na stanie wiec sie sprawdzi jak by co, a tak sobie mysle czy to moze nie jest źle zakodowany sterownik ?? Ale nawet jak by to u mnie w firmie sie zrobi <mikolaj>

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 19 lip 2008, 09:15

Solskier pisze:minon1, Nowy komp juz zmodzony, wiec w tygodniu bedzie szedł do Ciebie Twój :-P Sorry za małe OT. B4ME, Dzisiaj cos zdziałamy albo naprawimy albo nie wrócisz do domu :mrgreen: <ok> A wrazie czego mam jeszcze z trzy kompy na stanie wiec sie sprawdzi jak by co, a tak sobie mysle czy to moze nie jest źle zakodowany sterownik ?? Ale nawet jak by to u mnie w firmie sie zrobi <mikolaj>

Sam sobie robie OT w moim temacie wiec mi i Twój nie wadzi XD ja tez mam stary sterownik w rameczkę miałem go oprawić xD ale jak ten będzie lipa to sie stary wrzuci (boże nie dopuść do tego xd ) i jakoś jeździł będę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl