[B4 1,9TD AAZ] problem z MBC/ turbina
[B4 1,9TD AAZ] problem z MBC/ turbina
Witam wszystkich serdecznie, odrazu mowie ze sporo uzywalem szukajki ale tematu dotyczacego mojego problemu nie znalazlem. Jednak jakby sie okazalo ze taki istnieje to przepraszam(jestem swiezak wiec moge jeszcze jakies bledy czynic). Przechodze do meritum sprawy.
Otoz ostatnio zamontowalem MBC no i wskaznik i chcialem se ustawic jakies cisnienie no i testowalem i okazalo sie ze caly czas turbinka pompuje jak glupia potrafila dojsc do 1,4-1,5 bara i regulacja pokretlem MBC nic nie zmieniala. Odlaczylem MBC, zostawilem podlaczony wskaznik i okazalo sie ze ona seryjnie mi pompuje tyle i wogole nie ma ograniczen. Robilem to wszystko z koleszka ktory podejrzewa ze to wina sztangi w turbinie ktora sie zaciela i przez to turbina nie reaguje na zawor nie ma ograniczen i pozno sie wkreca. Moje pytanie brzmi czy dobrze zdiagnozowalem problem i jak sie odblokowuje ta sztange. Moj silnik to 1,9 td AAZ (audi 80 b4 sedan ) turbina kkko3 (chyba). Z dalszych informacji dodam ze mam jedynie zeszlifowany boost pin, dawka paliwa itd jest nieruszana. Zawor EGR jest niezaslepiony czy to moze miec wplyw , bo czytalem ze jezeli przez niego ucieka powietrze to przez to sie sztanga nie rusza. A i jeszcze zapomnialem dodac ze nie slychac takiego pykniecia sztangi w momencie butowania. Podsumowajac uwazam ze takie pompowanie bez ograniczen moze zle sie skonczyc dla turbawki, no i mam pytanie czy rzeczywiscie przez to moze sie pozniej wkrecac?? A czy MBC faktycznie powoduje ze szybciej sie pompuje a co za tym idzie, szybciej sie wkreca i jest lepsze przyspieszenie. Wydaje mi sie rowniez ze zawor jest na tyle bezpieczny ze utrzymuje to cisnienie i nie pozwala na wieksze. Przepraszam ze taki nieskladny ten tekst ale jestem dyslektykiem heh z gory dziekuje i pozdrawiam
Otoz ostatnio zamontowalem MBC no i wskaznik i chcialem se ustawic jakies cisnienie no i testowalem i okazalo sie ze caly czas turbinka pompuje jak glupia potrafila dojsc do 1,4-1,5 bara i regulacja pokretlem MBC nic nie zmieniala. Odlaczylem MBC, zostawilem podlaczony wskaznik i okazalo sie ze ona seryjnie mi pompuje tyle i wogole nie ma ograniczen. Robilem to wszystko z koleszka ktory podejrzewa ze to wina sztangi w turbinie ktora sie zaciela i przez to turbina nie reaguje na zawor nie ma ograniczen i pozno sie wkreca. Moje pytanie brzmi czy dobrze zdiagnozowalem problem i jak sie odblokowuje ta sztange. Moj silnik to 1,9 td AAZ (audi 80 b4 sedan ) turbina kkko3 (chyba). Z dalszych informacji dodam ze mam jedynie zeszlifowany boost pin, dawka paliwa itd jest nieruszana. Zawor EGR jest niezaslepiony czy to moze miec wplyw , bo czytalem ze jezeli przez niego ucieka powietrze to przez to sie sztanga nie rusza. A i jeszcze zapomnialem dodac ze nie slychac takiego pykniecia sztangi w momencie butowania. Podsumowajac uwazam ze takie pompowanie bez ograniczen moze zle sie skonczyc dla turbawki, no i mam pytanie czy rzeczywiscie przez to moze sie pozniej wkrecac?? A czy MBC faktycznie powoduje ze szybciej sie pompuje a co za tym idzie, szybciej sie wkreca i jest lepsze przyspieszenie. Wydaje mi sie rowniez ze zawor jest na tyle bezpieczny ze utrzymuje to cisnienie i nie pozwala na wieksze. Przepraszam ze taki nieskladny ten tekst ale jestem dyslektykiem heh z gory dziekuje i pozdrawiam
Witam
jak Ci pompuje cały czas 1,5bara to może być wina sztangi. Mogła ulec awarii puszka sterująca lub zawór który kieruje spaliny. Może wężyki do puszki są źle podłączone i sztanga jest źle sterowana.
KKK03 jest małą pompą i szybko się wkręca, nie potrzebuje aż tyle spalin ale mniej powietrza tłoczy niż KKK14 czy garretT3 przy tym samy ciśnieniu sprężania. Szybkość wkręcania nie ma nic wspólnego z ciśnieniem sprężania, a tylko z ilością spalin.
Samo ciśnienie na pewno nadwyręża turbinę, ale bardziej chyba sam silnik, choćby uszczelkę może wygwizdać. Najlepiej podjechać do pompiarza i to sprawdzi. Do takiej ilości powietrza to przydała by się większa dawka paliwa, bo z dymkiem raczej nie masz problemów
jak Ci pompuje cały czas 1,5bara to może być wina sztangi. Mogła ulec awarii puszka sterująca lub zawór który kieruje spaliny. Może wężyki do puszki są źle podłączone i sztanga jest źle sterowana.
KKK03 jest małą pompą i szybko się wkręca, nie potrzebuje aż tyle spalin ale mniej powietrza tłoczy niż KKK14 czy garretT3 przy tym samy ciśnieniu sprężania. Szybkość wkręcania nie ma nic wspólnego z ciśnieniem sprężania, a tylko z ilością spalin.
Samo ciśnienie na pewno nadwyręża turbinę, ale bardziej chyba sam silnik, choćby uszczelkę może wygwizdać. Najlepiej podjechać do pompiarza i to sprawdzi. Do takiej ilości powietrza to przydała by się większa dawka paliwa, bo z dymkiem raczej nie masz problemów
teoria kosmos a MBC służy zazwyczaj do podnoszenia doładowania i oszukaniu zaworu sterującego WG , żadnej mocy nie daje bo ona jest z paliwajacetos pisze:A czy MBC faktycznie powoduje ze szybciej sie pompuje a co za tym idzie, szybciej sie wkreca i jest lepsze przyspieszenie. Wydaje mi sie rowniez ze zawor jest na tyle bezpieczny ze utrzymuje to cisnienie i nie pozwala na wieksze. Przepraszam ze taki nieskladny ten tekst ale jestem dyslektykiem heh z gory dziekuje i pozdrawiam
no faktycznie dymic nie dymi. Ja wiem ze MBC nie zwiekszy mi mocy, ale chyba jest bezpieczniejszy niz obecna sytuacja, no i chyba troche wplynie na dynamike?? Czyli co najlepiej udac sie do jakiegos pompiarza czy bardziej do warsztatu zajmujacego sie turbinami itd. Dubbler widze ze ten sam silniczek posiadasz, masz jakies modyfikacje w swoim odnosnie mocy, przyspieszenia itd?? A ty Vision widze ze jestes z wawy tak jak ja wiec moze kojarzysz jakiegos dobrego pompiarza chyba ze sam jestes obeznany? A czy zaslepienie tego egr cos daje??
Jest bezpieczniejsze jak spełnia swoją funkcję, czyli możesz płynnie regulować doładowaniem, dynamiki przybędzie do pewnego stopnia bo paliwo ma więcej powietrza do spalania się, ale na samym powietrzu nie pojedzieszjacetos pisze:Ja wiem ze MBC nie zwiekszy mi mocy, ale chyba jest bezpieczniejszy niz obecna sytuacja, no i chyba troche wplynie na dynamike??
Mam założony pin z 1,6TD i podkręconą dawkę paliwa, mam zamiar założyć IC. Ale nosze z tym zamiarem od roku i jakoś nic z tego jeszcze nie wyszło.jacetos pisze:Dubbler widze ze ten sam silniczek posiadasz, masz jakies modyfikacje w swoim odnosnie mocy, przyspieszenia itd??
Czyli co mi radzicie w tej sytuacji bo boje sie o uszczelke no i o sama turbine bo w koncu sie pogubliem. Jest jakis sposob na ewentualne odblokowanie sztangi WG? typu WD-40 gdzies tam psiknac (nie wiem do konca gdzie). Dubbler a po podkreceniu dawki paliwa roznica jest zauwazalna w mocy i spalaniu?
"Zawor EGR jest niezaslepiony..." do tego pewnie odma nie jest uwolniona i jak ktoś skrócił sztangę to zabiło nagarem cały tył turbiny, spróbuj w ten sposób: najpierw rozruszaj sztangę (złap ręką i spróbuj ruszyć w stronę części gorącej) powinna pójść ok 1.5-2cm a pchaj tak jakbyś palił na pych WSK'ę i jak to nie da rady to odkręć rurę wydechową od turbiny i polej zawór WG naftą lub WD-40 i po kilku minutach spróbuj ruszyć a jak sztanga się rusza to sprawdź szczelność gruszki