Witam. Miesiąc temu kupiłem zeciora lecz coś mu dolega ponieważ na zimnym silniku auto kopci na szaro/biało a spaliny śmierdzą spalonym płynem chłodniczym którego ubywa ok 100ml na 1 000 km. Gdy temp na piecu wzrośnie to kopcenie całkowicie ustępuję i nie pości nawet dymka. Do tego jeszcze jest jeden problem, a mianowicie gdy wrzucę 5 bieg i przyspieszam bez odpuszczenia gazu to przy prędkości ok 120 nie chce dalej przyspieszać. Musze wtedy odpuścić gaz na 3 sekundy wcisnąć ponownie i wtedy leci ładnie do 140 /160/ ... .
Myślę ze turbo jest ok ponieważ przyspiesza bardzo dobrze (aż się zdziwiłem ze tak ciśnie przy 90 kucach, chyba ze poprzedni właściciel coś zmodzil o czym nie wiem). Zastanawiam się czy te 2 dolegliwości maja coś wspólnego i siadła np. pompa paliwa albo kat wtrysku, a objawem jest kopcenie (tylko na zimnym silniku) i blokada przy większej prędkości. Dodam jeszcze ze gdy zatnie się przy prędkości ok 120 to ciągle ja utrzymuje, auto nie szarpie i mogę z taka prędkości jechać, wszystko mija po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu. Proszę o pomoc !
[80 b4 1.9 TDI 1Z] Problem z przyspieszaniem
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Podstawa to podpiąć sie pod vaga i sprawdzić podstawowy parametr dawki paliwa i kąta wtrysku, sprawdź czy nie masz powietrza w przewodzie zasilającym. Turbo zostaw w spokoju i nie daj się naciągnąć, że to poprzez turbo nie idzie dalej, ale ten objaw z brakiem reakcji na gaz to najczesciej oznaka nastawnika potencjometrycznego.
Cześć !
Te tematy były już poruszane na forum wiele razy
np. tutaj
Jak ubywa Ci płynu i kopci na szaro-biało, to na 100% niestety uszczelka pod głowicą do wymiany.
Co do zjawiska, które opisałeś z przyspieszaniem to oznaka zużytego potencjometru w nastawniku pompy (przypuszczam że taki masz). Skoro autko dalej ładnie ciągnie to to nie może być turbo.
Te tematy były już poruszane na forum wiele razy
np. tutaj
Jak ubywa Ci płynu i kopci na szaro-biało, to na 100% niestety uszczelka pod głowicą do wymiany.
Co do zjawiska, które opisałeś z przyspieszaniem to oznaka zużytego potencjometru w nastawniku pompy (przypuszczam że taki masz). Skoro autko dalej ładnie ciągnie to to nie może być turbo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeśli już ,to ciśnienie ,a nie podciśnienie W naszych zamkniętych układach ,cisnienie jest zawsze ,więc po odkręceniu korka zawsze ssssyknie ,ale wywalać płynu nie ma prawa ...jeśli Ci nie wywala płynu i weże nie są twardsze niż powinny ,to nie ma się zbytnio czym przejmować ,choć zapach plynu w spalinach ,nie jest normalny i nie wróży nic dobrego :roll:perdonar pisze:jeśli poszła uszczelka pod głowicą to powinno kopcić także na ciepłym silniku. przynajmniej tak mi się wydaje. i powinno być podciśnienie pod odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego ? na ciepłym nie kopci a korka nie odkręcałem i nie sprawdzałem czy jest podciśnienie.