Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 gru 2015, 15:56

Niech moc będzie z Tobą <hura> <mikolaj>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 gru 2015, 15:57

Miuosh1 pisze:I otóż to ! Poprowadziłem przewód od gniazda obd, podpiąłem się pod przewód 61 pinu i komunikacja ożyła ! <ok> :shock: Szybka diagnoza co jest pięć, że auto kuleje i nie jedzie... zbyt uboga dawka mianowicie było 10,26 korekta na 3,8 i auto jedzie jak powinno 8-)
Tak więc MUNIOR WIEEEEEEEEELKIE dzięki za pomoc
Drobiazg 8-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 sty 2016, 21:12

karol8639 pisze:Potrzebuję fachowca z Suwałk lub okolic, który przerobi audi b4 z silnikiem 1z z nastawnika potencjometrycznego na indukcyjny.
Suwałki to do Muniora jeżdzą. Droga bardzo dobra i w miare spokój na drodze,
a powrót do domu o wiele przyjemniejszy i szybszy.

Także tu nie ma co zastanawiać sie, tylko ugaduj się.
Teraz to pewnie tylko uproszczona , bo kompletne to zawsze na wiosnę Mariusz zaczynał robić po zimie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 sty 2016, 21:46

karol8639 pisze:Do przekładki mam pompę z nastawnikiem indukcyjnym, instalację ze skrzynkami bezpieczników i przekaźników, obudowę filtra powietrza z przepływką pierburg, komputer ...021D, potencjometr gazu i czujnik ATM.
Krzysiek 84 pisze:Suwałki to do Muniora jeżdzą.
Obawiam się że w tym przypadku nie pomogę :-/ Po pierwsze, nie robie zimą takich czasochłonnych przeróbek ,po drugie nie przekładam wiązki ,bo z taką "zabawą " nie ma opcji zrobienia tego w jeden dzień .Jak już ktoś się upiera na przeróbkę tym sposobem ,to przeszczepiam wtyczki ,bo w ten sposób idzie to zrobić w ok.4-5 godzin ...W sumie to daaaawno nie robiłem tym skomplikowanym i czasochłonnym sposobem i nawet już mi sie nie chce ;-) Bo i po co sie tak męczyć :?: ...Prosty i szybki sposób ,którym obecnie robię ,jest wedlug mnie i tych którym przerabiałem ,zupełnie zadowalający ,biorąc pod uwagę osiągi auta przed i po przeróbce 8-) A czas przeróbki ok.godziny pozwala zrobić to nawet przy obecnych niskich temperaturach

karol8639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 cze 2015, 20:10

Post autor: karol8639 » 11 sty 2016, 18:26

Jak najbardziej odpowiada mi jakakolwiek metoda przerobki. Wtyczka kompa jest razem z instalacja. Jednak daleka podroz do Muniora bo nastawnik juz szwankuje. Sam juz sie zabieralem do przekladki ale na instalacji poleglem-przy skrzynkach bezpiecznikow i przekaznikow. Prawie wszystko pod maska mialem przygotowane.Bylbym wdzieczny za rozpiske pin po pinie jak przeszczepic wtyczki(ewentualnie). Chyba ze jednak ktos blizej Suwalk by tego sie podjął.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sty 2016, 18:37

karol8639 pisze:Sam juz sie zabieralem do przekladki ale na instalacji poleglem-przy skrzynkach bezpiecznikow i przekaznikow. Prawie wszystko pod maska mialem przygotowane.Bylbym wdzieczny za rozpiske pin po pinie jak przeszczepic wtyczki
Jak na razie ,nikt takowej rozpiski nie opublikował ,wiec na twoim miejscu raczej bym na to nie liczył . O ile nie "rozwaliłeś " istniejacej instalacji ,to jest jeszcze szansa na ratunek ;-) ...mogę podesłać ci sterownik pasujący pod twoją ori wtykę ,ktory steruje nastawnikiem indukcyjnym ,który już posiadasz ,wystarczy jak przełożysz nastawnik i przepniesz dwa piny we wtyce ECU ,nic więcej nie musisz robić ,pół godziny ,max godzina i audi śmiga na indukcyjnym 8-) .Paru osobom wysyłałem z krótkim opisem i dały radę bez problemów .Opcja przekladki na którą się porywasz ,czyli wymiana wiązki ,ew.przeszczep wtyczek ,jest nie lada wyzwaniem dla użytkownika dysponujacego przeciętną wiedzą w temacie tdi , i moze okazać się zbyt trudna dla ciebie do ogarnięcia. A już na pewno nie podołasz ,bez szczegółowych schematów ECU .Pisze to z własnego doświadczenia ,bo pierwszą przekładkę robiłem kilka dni ,mimo ,moim zdaniem dość dobrego przygotowania merytorycznego i technicznego

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 11 sty 2016, 21:22

Munior ma rację jak ja sobie przypomnę swoje przygotowania do przekładki kilka nocy studiowałem schematy i spisywałem pin po pinie, a i tak dwa kabelki od nastawnika i chyba potencjometru gazu popindoliłem i gdyby nie munior byłaby kicha bo nie mogłem dojść do tego co kurna jest nie tak auto odpalało na 3tysie i gasło hehe

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sty 2016, 21:29

rodzynek87 pisze:Munior ma rację jak ja sobie przypomnę swoje przygotowania do przekładki kilka nocy studiowałem schematy i spisywałem pin po pinie, a i tak dwa kabelki od nastawnika i chyba potencjometru gazu popindoliłem i gdyby nie munior byłaby kicha bo nie mogłem dojść do tego co kurna jest nie tak auto odpalało na 3tysie i gasło hehe
Dlatego odradzam taką metodę wszystkim "napalonym "na szybką przekładkę ,z przeszczepianiem pinów ,czy przekładką wiązki ...bo pełno "pułapek " i prawie pewne że "polegną w boju " ,uziemiając auto na kilka ,jak nie kilkanascie dni :roll: A można to zrobic równie skutecznie ,praktycznie bez ingerencji w instalację (nielicząc przepięcia dwóch pinów we wtyce ECU)w niespełna godzinę ,metodą którą wymyśliłem ,z zastosowaniem pasujacego pod ori wtykę ECU 8-)

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: Miuosh1 » 14 sty 2016, 22:57

karol8639 pisze:Jak najbardziej odpowiada mi jakakolwiek metoda przerobki. Wtyczka kompa jest razem z instalacja. Jednak daleka podroz do Muniora bo nastawnik juz szwankuje. Sam juz sie zabieralem do przekladki ale na instalacji poleglem-przy skrzynkach bezpiecznikow i przekaznikow. Prawie wszystko pod maska mialem przygotowane.Bylbym wdzieczny za rozpiske pin po pinie jak przeszczepic wtyczki(ewentualnie). Chyba ze jednak ktos blizej Suwalk by tego sie podjął.
Chodzi ci o wpiecie konektorów (kable koloru czerwonego i czarnego) w skrzynkę bezpieczników ? Jeśli tak to ja przy przekładce wpiąłem je odpowiednio w te samie miejsca jak w starej instalacji , czy o te złącza typu kolorowe kostki ? Bo ogólnie każda kostka ma swoje miejsce i wydaje mi się, że pomylić się ich po prostu nie da ... chyba, że wypiąłeś ze skrzynki wszystkie przewody łącznie z instalacją wewnętrzną pojazdu , wtedy będzie hardcore i bez odpowiednich schematów się nie obejdzie .. ja niestety nie wyślę Ci zdjęcia skrzynki bo mam dołożone el.szyby , głośniki, lusterka i tak dalej i po prostu tyle tych kabli się namnożyło , że masakra :mrgreen: Załączam fotki, może coś pomogę :)

Aaaaa i jak będziesz przerzucał instalacje całą to lepiej poprowadź sobie dodatkowy kabelek od kostki ecu do skrzynki bezpieczników bo może nie być komunikacji między autem a vagiem i wtedy podłącz sobie linię "K" białej kostki bezpośrednio z 61 pinu kompa <ok> I jak masz instalację od auta z immo to musisz zamienić miejscami dwa piny w ecu bodajże 46 i 27 ale już zapomniałem. :shock:




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I prawdopodobnie będziesz musiał przepiąć kostkę od potencjometru gazu.. ja przepinałem pin po pinie czyli 1-1,2-2-,3-3,4-4 ... i wszystko działa :)

Oraz jeszcze jedno !!!! Nową istalację silnika masz w komplecie z plusem aku i przewodami od altka i rozrusznika ? Jeśli nie to UWAGA kostki połączeniowe tych instalacji koloru czerwonego różnią się między sobą jedna ma 2 pin druga 3 pin .

karol8639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 cze 2015, 20:10

Post autor: karol8639 » 17 sty 2016, 10:20

MUNIOR pisze:jest jeszcze szansa na ratunek ;-) ...mogę podesłać ci sterownik pasujący pod twoją ori wtykę ,ktory steruje nastawnikiem indukcyjnym ,który już posiadasz ,wystarczy jak przełożysz nastawnik i przepniesz dwa piny we wtyce ECU ,nic więcej nie musisz robić ,pół godziny ,max godzina i audi śmiga na indukcyjnym 8-) .Paru osobom wysyłałem z krótkim opisem i dały radę bez problemów .Opcja przekladki na którą się porywasz ,czyli wymiana wiązki ,ew.przeszczep wtyczek ,jest nie lada wyzwaniem dla użytkownika dysponujacego przeciętną wiedzą w temacie tdi , i moze okazać się zbyt trudna dla ciebie do ogarnięcia. A już na pewno nie podołasz ,bez szczegółowych schematów ECU .Pisze to z własnego doświadczenia ,bo pierwszą przekładkę robiłem kilka dni ,mimo ,moim zdaniem dość dobrego przygotowania merytorycznego i technicznego
Dzięki Munior! Żałuję, że wcześniej nie napisałem na tym forum. Podłączyłem już Twój sterownik. Podsunąłeś prosty i szybki sposób na pozbycie się ciężkiego problemu nastawnika potencjometrycznego. Bez jakichkolwiek przeróbek oprócz dwóch pinów we wtyczce, no i oczywiście wymiany nastawnika, mam już przerobioną audiczke na nastawnik indukcyjny. Poza tym auto ma znacznie lepsze osiągi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sty 2016, 13:21

karol8639 pisze:Dzięki Munior! Żałuję, że wcześniej nie napisałem na tym forum. Podłączyłem już Twój sterownik. Podsunąłeś prosty i szybki sposób na pozbycie się ciężkiego problemu nastawnika potencjometrycznego. Bez jakichkolwiek przeróbek oprócz dwóch pinów we wtyczce, no i oczywiście wymiany nastawnika, mam już przerobioną audiczke na nastawnik indukcyjny. Poza tym auto ma znacznie lepsze osiągi.
Cieszę się że auto juz po zabiegu :mrgreen: Osiągi muszą byc lepsze ,bo soft jest tuningowany ,znacznie poprawia się dół obrotów i jak nie ma problemów z doladowaniem ,to ok.110 koni auto powinno mieć i bez problemu zbierać się lepiej ,niż orginalne 110 konne AFNy . Ten "prosty" sposób, wymyśliłem żeby nie trzeba było walczyć pól dnia z przeszczepianiem wtyczek ,puszczaniem nowych przewodów i kupą osprzętu do wymiany itd.

Awatar użytkownika
Conectic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:14
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Conectic » 17 sty 2016, 13:26

Czyli tylko wystarczy podmienić nastawnik na indukcyjny? Bez wymiany kompa i przepływki ? :roll: :shock:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sty 2016, 14:12

Conectic pisze:Czyli tylko wystarczy podmienić nastawnik na indukcyjny? Bez wymiany kompa i przepływki ?
Poczytaj z uwagą moje wczesniejsze posty 8-) ,kompa oczywiscie trzeba wymienić ,bo ori nigdy nie będzie współpracował z nastawnikiem indukcyjnym ,ale cała sztuka polega na tym,że wymieniasz na taki który pasuje pod ori wtykę ...przepływomierz i cała reszta zostaje.Masz oczywiście pózniej wgląd w przepływomierz i całą resztę ,bo komp jest z pełną diagnostyką

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 12 mar 2016, 18:11

Witam. Czy kazdy komputer pierburga ma sterowanie dogrzewaniem czyli tymi trzema swiecami na wezu i np tempomatem czy mfa? Mam 021d i wiazke uboga bez tch pinow a szykuje sie na przekladke na pierburga i zastanawiam sie czy nie szukac innej wiazki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 mar 2016, 22:05

darko182 pisze: Czy kazdy komputer pierburga ma sterowanie dogrzewaniem czyli tymi trzema swiecami na wezu i np tempomatem czy mfa? Mam 021d i wiazke uboga bez tch pinow a szykuje sie na przekladke na pierburga i zastanawiam sie czy nie szukac innej wiazki.
Każdy komp do ''pierburga " moze sterować podgrzewaczem i tempomatem .021 D również ma te wszystkie opcje dostępne ,do tego ma jeszcze jedną wielką zaletę w postaci braku immo,które to immo przy innych kompach do przekładki , musi być zdezaktywowane .A że we wtyce nie ma pinów ...to niestety już wina ubogiego wyposażenia auta :-/ Jak ktoś chce mieć full opcję ,to musi dołozyć odpowiednie piny i pociagnąć kabelki .Tempomat prócz manetki i instalacji ,trzeba dodatkowo aktywować vagiem żeby działał,wpisując odpowiedni login w adaptacjach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl