[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Drobiazg 8-)Miuosh1 pisze:I otóż to ! Poprowadziłem przewód od gniazda obd, podpiąłem się pod przewód 61 pinu i komunikacja ożyła ! <ok> :shock: Szybka diagnoza co jest pięć, że auto kuleje i nie jedzie... zbyt uboga dawka mianowicie było 10,26 korekta na 3,8 i auto jedzie jak powinno 8-)
Tak więc MUNIOR WIEEEEEEEEELKIE dzięki za pomoc
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Suwałki to do Muniora jeżdzą. Droga bardzo dobra i w miare spokój na drodze,karol8639 pisze:Potrzebuję fachowca z Suwałk lub okolic, który przerobi audi b4 z silnikiem 1z z nastawnika potencjometrycznego na indukcyjny.
a powrót do domu o wiele przyjemniejszy i szybszy.
Także tu nie ma co zastanawiać sie, tylko ugaduj się.
Teraz to pewnie tylko uproszczona , bo kompletne to zawsze na wiosnę Mariusz zaczynał robić po zimie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
karol8639 pisze:Do przekładki mam pompę z nastawnikiem indukcyjnym, instalację ze skrzynkami bezpieczników i przekaźników, obudowę filtra powietrza z przepływką pierburg, komputer ...021D, potencjometr gazu i czujnik ATM.
Obawiam się że w tym przypadku nie pomogę Po pierwsze, nie robie zimą takich czasochłonnych przeróbek ,po drugie nie przekładam wiązki ,bo z taką "zabawą " nie ma opcji zrobienia tego w jeden dzień .Jak już ktoś się upiera na przeróbkę tym sposobem ,to przeszczepiam wtyczki ,bo w ten sposób idzie to zrobić w ok.4-5 godzin ...W sumie to daaaawno nie robiłem tym skomplikowanym i czasochłonnym sposobem i nawet już mi sie nie chce Bo i po co sie tak męczyć :?: ...Prosty i szybki sposób ,którym obecnie robię ,jest wedlug mnie i tych którym przerabiałem ,zupełnie zadowalający ,biorąc pod uwagę osiągi auta przed i po przeróbce 8-) A czas przeróbki ok.godziny pozwala zrobić to nawet przy obecnych niskich temperaturachKrzysiek 84 pisze:Suwałki to do Muniora jeżdzą.
Jak najbardziej odpowiada mi jakakolwiek metoda przerobki. Wtyczka kompa jest razem z instalacja. Jednak daleka podroz do Muniora bo nastawnik juz szwankuje. Sam juz sie zabieralem do przekladki ale na instalacji poleglem-przy skrzynkach bezpiecznikow i przekaznikow. Prawie wszystko pod maska mialem przygotowane.Bylbym wdzieczny za rozpiske pin po pinie jak przeszczepic wtyczki(ewentualnie). Chyba ze jednak ktos blizej Suwalk by tego sie podjął.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak na razie ,nikt takowej rozpiski nie opublikował ,wiec na twoim miejscu raczej bym na to nie liczył . O ile nie "rozwaliłeś " istniejacej instalacji ,to jest jeszcze szansa na ratunek ...mogę podesłać ci sterownik pasujący pod twoją ori wtykę ,ktory steruje nastawnikiem indukcyjnym ,który już posiadasz ,wystarczy jak przełożysz nastawnik i przepniesz dwa piny we wtyce ECU ,nic więcej nie musisz robić ,pół godziny ,max godzina i audi śmiga na indukcyjnym 8-) .Paru osobom wysyłałem z krótkim opisem i dały radę bez problemów .Opcja przekladki na którą się porywasz ,czyli wymiana wiązki ,ew.przeszczep wtyczek ,jest nie lada wyzwaniem dla użytkownika dysponujacego przeciętną wiedzą w temacie tdi , i moze okazać się zbyt trudna dla ciebie do ogarnięcia. A już na pewno nie podołasz ,bez szczegółowych schematów ECU .Pisze to z własnego doświadczenia ,bo pierwszą przekładkę robiłem kilka dni ,mimo ,moim zdaniem dość dobrego przygotowania merytorycznego i technicznegokarol8639 pisze:Sam juz sie zabieralem do przekladki ale na instalacji poleglem-przy skrzynkach bezpiecznikow i przekaznikow. Prawie wszystko pod maska mialem przygotowane.Bylbym wdzieczny za rozpiske pin po pinie jak przeszczepic wtyczki
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Munior ma rację jak ja sobie przypomnę swoje przygotowania do przekładki kilka nocy studiowałem schematy i spisywałem pin po pinie, a i tak dwa kabelki od nastawnika i chyba potencjometru gazu popindoliłem i gdyby nie munior byłaby kicha bo nie mogłem dojść do tego co kurna jest nie tak auto odpalało na 3tysie i gasło hehe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dlatego odradzam taką metodę wszystkim "napalonym "na szybką przekładkę ,z przeszczepianiem pinów ,czy przekładką wiązki ...bo pełno "pułapek " i prawie pewne że "polegną w boju " ,uziemiając auto na kilka ,jak nie kilkanascie dni :roll: A można to zrobic równie skutecznie ,praktycznie bez ingerencji w instalację (nielicząc przepięcia dwóch pinów we wtyce ECU)w niespełna godzinę ,metodą którą wymyśliłem ,z zastosowaniem pasujacego pod ori wtykę ECU 8-)rodzynek87 pisze:Munior ma rację jak ja sobie przypomnę swoje przygotowania do przekładki kilka nocy studiowałem schematy i spisywałem pin po pinie, a i tak dwa kabelki od nastawnika i chyba potencjometru gazu popindoliłem i gdyby nie munior byłaby kicha bo nie mogłem dojść do tego co kurna jest nie tak auto odpalało na 3tysie i gasło hehe
Chodzi ci o wpiecie konektorów (kable koloru czerwonego i czarnego) w skrzynkę bezpieczników ? Jeśli tak to ja przy przekładce wpiąłem je odpowiednio w te samie miejsca jak w starej instalacji , czy o te złącza typu kolorowe kostki ? Bo ogólnie każda kostka ma swoje miejsce i wydaje mi się, że pomylić się ich po prostu nie da ... chyba, że wypiąłeś ze skrzynki wszystkie przewody łącznie z instalacją wewnętrzną pojazdu , wtedy będzie hardcore i bez odpowiednich schematów się nie obejdzie .. ja niestety nie wyślę Ci zdjęcia skrzynki bo mam dołożone el.szyby , głośniki, lusterka i tak dalej i po prostu tyle tych kabli się namnożyło , że masakra :mrgreen: Załączam fotki, może coś pomogękarol8639 pisze:Jak najbardziej odpowiada mi jakakolwiek metoda przerobki. Wtyczka kompa jest razem z instalacja. Jednak daleka podroz do Muniora bo nastawnik juz szwankuje. Sam juz sie zabieralem do przekladki ale na instalacji poleglem-przy skrzynkach bezpiecznikow i przekaznikow. Prawie wszystko pod maska mialem przygotowane.Bylbym wdzieczny za rozpiske pin po pinie jak przeszczepic wtyczki(ewentualnie). Chyba ze jednak ktos blizej Suwalk by tego sie podjął.
Aaaaa i jak będziesz przerzucał instalacje całą to lepiej poprowadź sobie dodatkowy kabelek od kostki ecu do skrzynki bezpieczników bo może nie być komunikacji między autem a vagiem i wtedy podłącz sobie linię "K" białej kostki bezpośrednio z 61 pinu kompa <ok> I jak masz instalację od auta z immo to musisz zamienić miejscami dwa piny w ecu bodajże 46 i 27 ale już zapomniałem. :shock:
I prawdopodobnie będziesz musiał przepiąć kostkę od potencjometru gazu.. ja przepinałem pin po pinie czyli 1-1,2-2-,3-3,4-4 ... i wszystko działa
Oraz jeszcze jedno !!!! Nową istalację silnika masz w komplecie z plusem aku i przewodami od altka i rozrusznika ? Jeśli nie to UWAGA kostki połączeniowe tych instalacji koloru czerwonego różnią się między sobą jedna ma 2 pin druga 3 pin .
Dzięki Munior! Żałuję, że wcześniej nie napisałem na tym forum. Podłączyłem już Twój sterownik. Podsunąłeś prosty i szybki sposób na pozbycie się ciężkiego problemu nastawnika potencjometrycznego. Bez jakichkolwiek przeróbek oprócz dwóch pinów we wtyczce, no i oczywiście wymiany nastawnika, mam już przerobioną audiczke na nastawnik indukcyjny. Poza tym auto ma znacznie lepsze osiągi.MUNIOR pisze:jest jeszcze szansa na ratunek ...mogę podesłać ci sterownik pasujący pod twoją ori wtykę ,ktory steruje nastawnikiem indukcyjnym ,który już posiadasz ,wystarczy jak przełożysz nastawnik i przepniesz dwa piny we wtyce ECU ,nic więcej nie musisz robić ,pół godziny ,max godzina i audi śmiga na indukcyjnym 8-) .Paru osobom wysyłałem z krótkim opisem i dały radę bez problemów .Opcja przekladki na którą się porywasz ,czyli wymiana wiązki ,ew.przeszczep wtyczek ,jest nie lada wyzwaniem dla użytkownika dysponujacego przeciętną wiedzą w temacie tdi , i moze okazać się zbyt trudna dla ciebie do ogarnięcia. A już na pewno nie podołasz ,bez szczegółowych schematów ECU .Pisze to z własnego doświadczenia ,bo pierwszą przekładkę robiłem kilka dni ,mimo ,moim zdaniem dość dobrego przygotowania merytorycznego i technicznego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Cieszę się że auto juz po zabiegu :mrgreen: Osiągi muszą byc lepsze ,bo soft jest tuningowany ,znacznie poprawia się dół obrotów i jak nie ma problemów z doladowaniem ,to ok.110 koni auto powinno mieć i bez problemu zbierać się lepiej ,niż orginalne 110 konne AFNy . Ten "prosty" sposób, wymyśliłem żeby nie trzeba było walczyć pól dnia z przeszczepianiem wtyczek ,puszczaniem nowych przewodów i kupą osprzętu do wymiany itd.karol8639 pisze:Dzięki Munior! Żałuję, że wcześniej nie napisałem na tym forum. Podłączyłem już Twój sterownik. Podsunąłeś prosty i szybki sposób na pozbycie się ciężkiego problemu nastawnika potencjometrycznego. Bez jakichkolwiek przeróbek oprócz dwóch pinów we wtyczce, no i oczywiście wymiany nastawnika, mam już przerobioną audiczke na nastawnik indukcyjny. Poza tym auto ma znacznie lepsze osiągi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Poczytaj z uwagą moje wczesniejsze posty 8-) ,kompa oczywiscie trzeba wymienić ,bo ori nigdy nie będzie współpracował z nastawnikiem indukcyjnym ,ale cała sztuka polega na tym,że wymieniasz na taki który pasuje pod ori wtykę ...przepływomierz i cała reszta zostaje.Masz oczywiście pózniej wgląd w przepływomierz i całą resztę ,bo komp jest z pełną diagnostykąConectic pisze:Czyli tylko wystarczy podmienić nastawnik na indukcyjny? Bez wymiany kompa i przepływki ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Każdy komp do ''pierburga " moze sterować podgrzewaczem i tempomatem .021 D również ma te wszystkie opcje dostępne ,do tego ma jeszcze jedną wielką zaletę w postaci braku immo,które to immo przy innych kompach do przekładki , musi być zdezaktywowane .A że we wtyce nie ma pinów ...to niestety już wina ubogiego wyposażenia auta Jak ktoś chce mieć full opcję ,to musi dołozyć odpowiednie piny i pociagnąć kabelki .Tempomat prócz manetki i instalacji ,trzeba dodatkowo aktywować vagiem żeby działał,wpisując odpowiedni login w adaptacjachdarko182 pisze: Czy kazdy komputer pierburga ma sterowanie dogrzewaniem czyli tymi trzema swiecami na wezu i np tempomatem czy mfa? Mam 021d i wiazke uboga bez tch pinow a szykuje sie na przekladke na pierburga i zastanawiam sie czy nie szukac innej wiazki.