Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lip 2016, 20:11

Możesz też wymienić filtr paliwa , żeby nie wracało spowrotem do filtra , tylko do zbiornika.
Wtedy też troche schłodzi się paliwo.


Obrazek

Obrazek

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 13 lip 2016, 21:03

Załozylem zaworek ze starego nastawnika, sprawdzilem drożność powrotu. Niby wszystko ok a pompy dalej dotknąc nie można. Nie odkrecalem tylko tego plastiku na filtrze paliwa, choć po zdjęciu wężyka ropa wali na powrót dość dobrze.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lip 2016, 21:42

matii1992 pisze:Załozylem zaworek ze starego nastawnika, sprawdzilem drożność powrotu. Niby wszystko ok a pompy dalej dotknąc nie można. Nie odkrecalem tylko tego plastiku na filtrze paliwa, choć po zdjęciu wężyka ropa wali na powrót dość dobrze.
No cóż ...metody ''diagnostyczne ''które stosujesz ,to strata czasu ...pisalem jak można sprawdzić skutecznie zaworek ,i zadną inną metodą go nie sprawdzisz .Jedyne co możesz sprawdzić prostą metodą ,to sam powrót paliwa przez "podgrzewacz'' w głowiczce filtra , bo wystrczy w niego dmuchnąć i nie powinien stawiać większego oporu .Zaworek mozna sprawdzić tylko spręzarką z manometrem .Ale w sumie po tym co piszesz
matii1992 pisze: Niby wszystko ok a pompy dalej dotknąc nie można
to praktycznie na 100% masz zapieczony ten zaworek.Tak jak pisałem wczsniej ,na deklu nastawnika powninno być max ok.50stopni ,co pozwala utrzymać na nim rękę bez problemu
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 29 lip 2016, 16:56

Temp paliwa opanowana ,max ma 56 stopni. Pojezdziłem troche, spalanie ma duże mimo ze dawka 9mg, no i kopci dalej. Co ciekawe przyjrzalem sie doladowaniu i 1.2 bara osiąga dopiero przy 3 tys, do 2,5 tys praktycznie wskazówka manometru sie slabiutko podnosi. A to dymienie wystepuje wlasnie w przedziale obrotów do 1800 do 2800. I co najgorsze nawet jak delikatnie podaje mu ropki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 lip 2016, 18:00

matii1992 pisze: spalanie ma duże mimo ze dawka 9mg, no i kopci dalej. Co ciekawe przyjrzalem sie doladowaniu i 1.2 bara osiąga dopiero przy 3 tys, do 2,5 tys praktycznie wskazówka manometru sie slabiutko podnosi. A to dymienie wystepuje wlasnie w przedziale obrotów do 1800 do 2800. I co najgorsze nawet jak delikatnie podaje mu ropki.
No i masz przyczynę zadymiania ...bez doladowania to auto nie będzie się zbierać , zeby nie wiem jaki tuning mu zrobić,bedzie tylko kupa dymu i zamuł .Przy depnieciu na biegu jałowym do ok.3 -3,5 tys ,turbo powinno napompować ok.0,5 bara ,jak pompuje z trudem 0,2-0,3 to lipa ,bo w czasie jazdy też bedzie analogicznie mniej pompować ,u mnie jak depne na jałowym to dochodzi do 0,6 bara .Sztangę gruszki skróć ,egr zaślep w odpowiednim miejscu .Do testowania koniecznie ściagamy węzyk z gruszki ,żeby wykluczyć wine n75 ,bo on też potrafi zaniżać doładownie o co nikt go nie podejrzewa , ja to wiem ,bo robiłem testy kilku takim "sprawnym inaczej " n75 ,na których turbo pompuje max 0,5 bara i to bardzo puzno .W zasadzie przy wszelkich anomaliach z doładowniem ,sprawdzanie powinno sie zacząć własnie od n75 .Jeśli mimo tych zabiegów , doładowanie nadal będzie pojawiać sie tak pużno ,to prawdopodobnie gdzieś masz nieszczelność w dolocie .Łatwo to sprawdzić trzeba tylko sobie odpowiednie zaślepki przygotować i sprężarkę z manometrem.Ja zrobiłem sobie taki zestaw do sprawdzania szczelnosci dolotu w pół godziny ;-) Wpompowuje w dolot 2 bary i trzyma
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 31 lip 2016, 12:33

Zrobiłem próbe szczelnosci tak jak mówiles, jest ok. przy okazji zobaczylem ze turbo ma duzy luz poprzeczny, z dolocie było dużo oleju, także pewnie turbina byla powodem ze olej znikał. wymieniłem turbo, jest poprawa bo wstaje wyraźnie szybciej. No ale przejdźmy do konkretu. Jaka wskazania na wolych obrotach powinien wskazywać przeplywomierz? Dym zaczą zanikać jak bardziej napinalem zębatką tą klapke. Przypuszczam ze to jest wina tego cholerstwa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 13:34

matii1992 pisze: Dym zaczą zanikać jak bardziej napinalem zębatką tą klapke. Przypuszczam ze to jest wina tego cholerstwa.
Możliwe ,pod warunkiem że ktoś wczesniej grzebał w przepływomierzu i popuscił sprężyne ,a ty ją z powrotem napiąłeś tak jak była ...jak nie był rozbierany ,to grzebanie w przepływce i napinanie sprężyny bardziej nież jest napieta fabrycznie nie ma sensu .Napinajac sprezynę zmniejszasz wskazania z przeplywki ,co skutkuje zmniejszeniem dawki przez ECU .Wskazania na jałowym coś ok 600 z "hakiem "
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 31 lip 2016, 16:52

Aha. W tym aucie ogólnie bylo grzebane wszystko co mozliwe . Przepływka pokazywała około 740, zmniejszylem az do 450 i przy dawce 7 juz malo co dym sie pokazuje tylko ze dół sie zmulił, ale to wiadomo czemu.

[ Dodano: 2016-07-31, 16:52 ]
Jest opcja sprawdzenia czy pierscien staly w nastawniku jest dobrze ustawiony? Sprawdzalem RSW i jest ok, a ewidentnie widac po lutach ze nastawnik byl czyszczony.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 18:28

matii1992 pisze:Jest opcja sprawdzenia czy pierscien staly w nastawniku jest dobrze ustawiony? Sprawdzalem RSW i jest ok, a ewidentnie widac po lutach ze nastawnik byl czyszczony.
Tego "pierścienia " a raczej wzorca ,nie wolno ruszać w żadnym wypadku ...chyba że ktoś chce sobie totalnie rozlegulować zakres pracy nastawnika .Ponowna kalibracja jest możliwa ,ale tylko na podstawie takiego samego ,nie rozregulowanego nastawnika ,bo trzeba sprawdzać napięcie RSW przy max wychyleniu nastawnika ...także żmudna robota ,ale do zrobienia... kilka razy zdarzyło mi sie takie kalibrowac ,po takich "specach " co ich "ręce swędziały'' i rozkalibrowali nastawnik
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016, 18:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 31 lip 2016, 18:48

Czyli jest prawdopodobienstwo ze przez ten pierscien tak kopci na wysokich?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 18:58

Jak rozkalibrowany nastawnik ,to jak najbardziej .Jak to nastawnik ori z 80 tki ,to przy RSW 0,740 ,pierscień wychylony na max powinien mieć coś ok.4,500-4,540v z założonym deklem
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 31 lip 2016, 20:43

Jest 4,780 na pełnym wychyleniu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 20:49

matii1992 pisze:Jest 4,780 na pełnym wychyleniu
Jak ta wartość RSW jest przy załzonym dekielku ,to ktoś ewidentnie rozkalibrował nastawnik .Przy wyjsciowym 0,720-0,740 ,max to 4,540-4,560
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 31 lip 2016, 21:17

Tzn nie wiem czy to poprawnie mierze bo na sciągnietym dekielku RSW 0,72 a gdy przestawie pierścień na full to pokazuje 4,780

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 21:24

matii1992 pisze:Tzn nie wiem czy to poprawnie mierze bo na sciągnietym dekielku RSW 0,72 a gdy przestawie pierścień na full to pokazuje 4,780
Załóż dekielek i wtedy sprawdż ile jest max ...no chyba że sprawdzasz z nastawnikiem na pompie ,to wtedy z dekielkiem nie sprawdzisz .Bez dekielka jest sporo wiecej wartosci max ,ale ile to ci nie powiem ,bo nie pamietam
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga