Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] przy 120 dziura i zupełny brak reakcji na gaz

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 02 gru 2014, 18:46

I w stanie silnika chyba jest pies pogrzebany, olej trochę bierze i nieszczelności ma. Dokładnie nie zlokalizowane, bo bez rozgrzebywania i umycia nie widać. Na pewno sporo oleju leci od strony altka na poduchę silnika, jak z uszczelniaczami nawet nie wiem. Może zmiana kąta troszkę załagodzi sprawę, ale szału raczej bez remontu nie będzie. Kilka lat temu sprawdzali kompresje to było chyba 27,25,23,19 dobrze nie pamiętam, ale na pewno nie lepiej. Paliwa niepewnego nie leję, ale auto w kraju od 2000r., to mogło kiedyś i na oranżadzie jeździć, silnik mógł po dupie dostać.
Dzięki za info, jutro rano bajpas, a jak czas pozwoli przestawienie kąta.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 gru 2014, 19:33

jastom pisze:27,25,23,19
Nie za tęgo ,a ostatni z 19 barami ,to już całkiem kiepsko i jest bardzo duża różnica miedzy nim a pierwszym :roll: ...było zrobić próbę olejową ,która odpowiedziała by na pytanie ,czy tak słabe ciśnienie na ostatnim ,nie jest czasem z innego powodu ,niż mocno zużyte pierścienie ...przy nie trzymajacych zaworach , po wlaniu oleju ,ciśnienie wzrośnie bardzo nieznacznie ...znaczny wzrost wyniku pomiaru ,świadczy o nadmiernym zużyciu pierścieni ...co naprawdę w tym aucie nie jest częstym przypadkiem

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 02 gru 2014, 20:58

Nie ma pewności, że ci kolesie,którzy mierzyli kompresję zrobili to poprawnie, bo np, przy okazji zmieniali temostat i nie dolali płynu do chłodnicy, ale to ci z serii"będzie pan zaowolony". Próba olejowa nie była robiona.
Sorki, ale nie trzymające zawory to w konsekwencji??? Też mi już zwracano uwagę, że dziwna ta różnica pomiędzy garami.

Obejrzałem właśnie pasek rozrządu, zostało 20 mm. Tarł od początku po wymianie, mniemam, że nie tylko rolka napinająca, ale i może koło zębate, newspółosiowość? Fakt, że rozrząd ma już jakieś 70kkm.
Muszę mocno przemyśleć remonty, bo koszta na pewno nie małe. Sam raczej nic nie zrobię - wiedza skromna, miejsca brak.
Dodatkowo niestety koło od paska wieloklinowego też do wymiany. Dług nie mogłem dojść powodów metalicznego dźwięku po odpaleniu, okazuję się że to najpewniej pasek wieloklinowy nierówno pracujący w kole, jak się rozgrzeje, dźwięki milkną, ale oczywiście pasek przycina. Przez jakieś 95 kkm użytkowania wymieniłem 3!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2014, 00:01

jastom pisze:Obejrzałem właśnie pasek rozrządu, zostało 20 mm. Tarł od początku po wymianie, mniemam, że nie tylko rolka napinająca, ale i może koło zębate, newspółosiowość? Fakt, że rozrząd ma już jakieś 70kkm.
Jak bedziesz z tym dalej jezdzil ,to problem rozwiąże się sam ...pasek zrobi jeb ,i znajdziesz sobie jakiegoś mniej zajechanego zetorka ...w sumie lepsze to niż robić remonty ...gdyby mój silnik dogorywał ,to na pewno bym nie zawracał sobie głowy remontem ,bo to nie opłacalna inwestycja ,przy cenanie za jaką można kupić sprawny silnik tdi ;-)

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 05 gru 2014, 10:00

Zrobiłem bajpasa (myślę, że dobrze) i problem powtarzał się, tzn znów dziura przy 120 i po odpuszeczniu gazu znów łapał przyśpieszenie. Poza tym przymulił się strasznie.
Jeśli to przeładowanie, to może trzeba skręcić tę sztangę za gruchą? czy szukać gdzie indziej?

Pytanko jeszcze, może to padnięty pedał gazu daje takie objawy?
Dziury w dolocie też raczej nie ma.
Dziwne jest też to, że rzecz dzieje się po dłużej jeździe ze stałą prędkością, wówczas pedał w dół, a tu muł!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 gru 2014, 16:18

jastom pisze:Jeśli to przeładowanie, to może trzeba skręcić tę sztangę za gruchą? czy szukać gdzie indziej?
Nie kombinuj z kręceniem sztangą ,bo to metoda prowadząca do nikąd :roll: najpierw trzeba się upewnić co jest przyczyną ,a nie od razu kręcić czym popadnie :roll: podepnij vaga i zrób logi dynamiczne 003 i 011 ...najlepiej żeby złapać w logach ten moment ,kiedy się to dzieje

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 05 gru 2014, 17:43

Tylko w tym małym mieście Łodzi nie bardzo mam kogoś, kto mi to życzliwie zrobi. Moi mechanicy, to raczej nie ogarną, a takich, co ledwo podepną i potrafią statyczne z trudem zrobić za 20 zeta to mam gdzieś. Jednak ez vaga nie dojdę ładu.
Zacząłem przemyśliwać czy to to nie przepływka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl