Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z] Pytanie o olej

ŁUKASZ74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2009, 19:41
Lokalizacja: Rybnik

[ 1.9 TDI 1Z] Pytanie o olej

Post autor: ŁUKASZ74 » 22 cze 2009, 21:52

Czy ten olej nadaje sie do silnika 1Z(chodzi mi o specyfikacje)Shell Rimula Super FE 10W-40 ;-)

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 22 cze 2009, 22:07

Ze względu na, jak to producent nazwał, obecność "dyspergatorów sadzy", obawiałbym się że zacznie rzygać spod porywy. bo taki dyspergator może wypłukać syf który uszczelnia konstrukcje - trzeba pamiętać, że to nie nowy motor...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 cze 2009, 16:35

zalej motula synergie + 10w40, albo valvoline 10w40. Zobaczysz czy nie wcina oleju i pomyslisz wtedy nad jakimis wynalazkami :lol:

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 23 cze 2009, 17:21

Dokładnie! Zrób tak jak kolega mrozoo napisał. Sam wczoraj kupiłem motula 6100 (drugi raz)-na allegro jest teraz promocja :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 cze 2009, 17:36

PawelG, jak chcesz miec syf w silniku to Twoja sprawa i nie proponuj komuś żeby go miał, jak cieknie to się wymienia uszczelki a nie zabija silnik jakimś syfem a skoro mówisz że syf jest dobry to w takim razie po co ojej i jego wymiany :?:

ŁUKASZ74, słuchaj tych co dobrze radzą bo inaczej będziesz tego bardzo żałował, lepiej lac coś porządnego tak jak piszą mrozoo i auroxick, wypłukac osady i ewentualnie wydac kilka zł na uszczelki (chociaż mało prawdopodobne) jak katowac silnik jakimś syfem i włożyc potem kilka tys. w remont

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 cze 2009, 17:54

dokladnie, jak cieknie to sie wymienia uszczelnienie i jazda. Jak bedzie git na 10w40 to nic nie stoji na przeszkodzi zeby go zalac jakims 5w40 <ok> U mnie w bagazniku juz czeka na wlanie 5w50 mobil 1.

ŁUKASZ74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2009, 19:41
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ŁUKASZ74 » 23 cze 2009, 18:43

Auto mam od niedawna zrobiłem nim 3Tkm(na liczniku 249Tkm) w tym czasie dolałem ok 1l oleju.Poprzedni właściciel jeżdził na Helix Diesel Plus 10w-40.Silnik niema wycieków ani nie kopci. :->

Awatar użytkownika
darex68
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze 2009, 21:56
Lokalizacja: Lebork-Przasnysz

Post autor: darex68 » 23 cze 2009, 19:05

Witaj Kolego może na samochodach aż tak bardzo się nie znam ale przy produktach naftowych pracuję 20 lat. Moje zdanie jest takie : na rynku w tej chwili jest naprawdę bardzo duży wybór olei mineralnych 15W/40 że naprawdę niema potrzeby eksperymentować z półsyntetykami lub syntetykami które przeznaczone są do silników nowszej generacji , nie chcę niczego sugierować ale mineralny olej Shell czy Mobil1 da naszych silników turbo są naprawdę bardzo dobre. Pozdrawiam. :-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 cze 2009, 19:11

Ja tam wole zalewac pol badz full syntetyk chocby dlatego ze szybciej szklanki cichna, nie mowiac o tym kiedy wirnik turbawki jest puszczany na minerale... Kazdy leje do swojego silnika to co uwaza i kropka.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 23 cze 2009, 19:14

darex68 pisze:ale mineralny olej Shell czy Mobil1 da naszych silników turbo są naprawdę bardzo dobre.
Jako wielbiciel syfu w silniku <rotfl2> jeszcze nigdy nie słyszałem podobnej opinii... jak można minerał do turbo? z całym szacunkiem dla doświadczenia naftowego, ale to zabójstwo dla tego auta...


A Wy panowie łudźcie się dalej że macie nówki prosto z fabryki i lejcie sobie jakie tam chcecie wynalazki, nawet takie do bolidów F1 :lol:
- Ja leję od zawsze wysokiej jakości półsyntetyka, takiego samego jak w ASO i nie mam szczególnych kompleksów z tym związanych.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 23 cze 2009, 19:29

ŁUKASZ74 dobrze ci radzę nie zalewaj tylko mineralnym olejem np15w40 1Z minimum to 10w40 i to dobrego producenta np motul, mobil, perto-canada, castrol. Jeśli ci bierze olej to tego przyczyn może być wiele wycieki, nieszczelności na turbinie, złej jakości olej(podróbki), uszczelniacze zaworów lub przebieg.

tdi powinny jeździć nawet te najstarsze na min 10w40 oleju i to przystosowanym do diesla z turbodoładowaniem najlepiej by było wypłukać silnik dobrym płukaczem np motula, liqui-moly lub maszyna do tego służącą i zalać dobry syntetyk 5w40 jeśli będzie go pobierać w dużych ilościach a wg normy vw 1litr na 1000km to jest jeszcze w normie zależy od stylu jazdy jeśli będzie większe to wtedy oznacza to że silnik dogorywa i błaga o remońcik

Sam wiem że nawet 10w40 można przegrzać prawie zagotować a co by się stało jakbym miał 15w40 rozbierałem już dużo silników w których właściciel przeszedł z 10w40 bo mu podbierał na 15w40 i turbina się zapiekła. kiedyś jeszcze kilka lat temu jak miałem z ojcem na współwłaściciela audi 100 2.0td i silnik był w ładnym stanie i głowica wałek i turbo ale zaczoł nam troszkę turbina puszczać olej to w latach 90 był ciężko kupić dobry 10w40 to zalałem castrolem 15w40 na którym pisało przystosowany do diesla z turbodoładowaniem i po 2 wymianach tego oleju turbo się zatarło a wałek i panewki sie zapiekły o pompie oleju to nie wspomnę tak ja ciężko było odmyć.

ŁUKASZ74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2009, 19:41
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ŁUKASZ74 » 23 cze 2009, 20:25

O mineralnym ani niemyśle minimum półsyntetyk.A w pytaniu chodzi mi o to czy ten olej wogóle można lać do osobówek(disel)Kolega ma bańke tego oleju na zbyciu :-P

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 23 cze 2009, 20:39

Shell Rimula Super FE 10W-40 jest olejem do pojazdach ciężarowych i maszynach pracujących w ciężkich warunkach http://www.shell.com/home/content/pl-pl ... 72003.html

ten olej nie posiada specyfikacji vw czy mercedesa dla pojazdów osobowych i nic nie wspominają o takim zastosowaniu nawet nie jest do silników z turbodoładowaniem z czystym sumieniem nie polecam ci tego oleju.

kiedyś rozmawiałem z jednym z przedstawicieli shella na temat serii ich olei Shell Rimula i powiedział że nie zaleca lania tego oleju do osobówek i nie bierze żadnej odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia silnika z tego już można wywnioskować że się raczej nie nadaje ja bym nie zaryzykował szkoda silnika

Awatar użytkownika
darex68
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze 2009, 21:56
Lokalizacja: Lebork-Przasnysz

Post autor: darex68 » 23 cze 2009, 21:41

To prawda -każdy ma prawo do własnego zdania i nawet jeśli ktoś twierdzi że olej pełno- syntetyczny jest bardzo dobry do silnika konstrukcji lat 80/90 to niech tak będzie. Najważniejsze żeby koła się kręciły. Pozdrawiam. ;-)

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 23 cze 2009, 22:29

powiem tak co to ma za znaczenie czy auto jest z lat 80/90 w niemczech syntetyki już zalecane były np w audi 100 2.0td i 100 2.2 turbo benzyna wg instrukcji producenta od 1984 roku fakt były to syntetyki innej epoki ale syntetyki i tam pisało zalecany olej syntetyczny 5w40 jeśli zużycie oleju wg instrukcji nie mieściło się w ustalonej normie podawane są przykładowe usterki ale nigdy zaden z producentów samochodowych nie powiedział że jak jest auto nowe ma jeżdzic na syntetyku ale po przebiegi 200tyż na pół syntetyku a po 300 na mineralnym.

Wspomniany zetorek wujaszka w poście https://audi80.pl/b4-1z-bosch-a-pier ... 777,30.htm ma już 760 tys.km i od początku jeździł na castrolu 5w40 i do tej pory także jeździ na castrolu również 5w40 wiec chyba coś to znaczy życzę każdemu by jego auto tyle wytrzymało a jest jeszcze w niezłym stanie i nie wykluczone że kiedyś jakis handlarz kupi je od wujaszka i potem opchnie u nas w kraju za dobre pieniądze z przebiegiem 210tyś sami nie wiemy ile masze auta maja przebiegu chyba że ktoś jest pierwszym włascicielem


Każdy ma swoje zdanie i dobrze gdzie są pytania są i odpowiedzi, zawsze coś musi się popsuć by to potem to naprawić takie życie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl