Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1z]rozwalony rozrząd

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

[b4 1.9 TDI 1z]rozwalony rozrząd

Post autor: lukasz1981wlkp » 17 lip 2011, 10:31

Witam !
wczoraj jadać Audo 80 1.9 TDI 90 km silnik 1z na trasie nagle zaczęła mrugać kontrolka oleju zjechałem sprawdziłem olej na bagnecie było ok wiec pojechałem dalej przejechałem jakieś 10 km i silnik zgasł ztoczyłem się na pobocze otwieram maskę i pasek rozrządu rozsypany w mak rolka napinająca taka na środku zrobiła dziurę w obudowie. Rozrząd wymieniałem rok temu zrobiłem jakieś 5000 km Co wy o tym sądzicie ??
czy silnik mocno dostał ? szacowane koszty naprawy ???


Pozdrawiam
Łukasz B.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 lip 2011, 10:45 przez lukasz1981wlkp, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 lip 2011, 10:37

silnik to może być głowica,zawory pogięte,uszczelniacze przy okazji wymiana kompletny rozrząd +robocizna ok 500-800zł (oczywiście w przybliżeniu)jak rozbierzesz to zobaczysz dopiero co poszło :-/ zresztą wszystko znajdziesz na forum <szukaj>

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 17 lip 2011, 10:55

czy może to być wina mechanika co robił rozrząd ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 lip 2011, 10:58

lukasz1981wlkp pisze:czy może to być wina mechanika co robił rozrząd ?
napewno :mrgreen: :mrgreen: a tak poważnie to niekoniecznie ;-) może jakaś wada w rolce albo pasku :roll: różne rzeczy się dzieją :roll: bez rozebrania nie będziesz wiedział co się popsuło ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 lip 2011, 10:58

lukasz1981wlkp pisze:czy może to być wna mechanika co robił rozrząd
Najprawdopodobniej jest to wina zastosowanych części typu CHRL, ale wina mechanika też jest nie wykluczona.
Co do uszkodzeń to zapewne tłoki się spotkały z zaworami i w środku możesz mieć niezłą sieczkę :roll:

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 17 lip 2011, 11:01

może lepiej kopić używany silnik i przełożyć ? takie myśli mi też chodzą po głowie

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 lip 2011, 11:02

Na razie zrzuć głowę, jeżeli tłoki całe to nie warto się pakować w cały silnik <ok>

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 17 lip 2011, 11:04

dzięki za odpowiedzi po protu jestem w kropce

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 lip 2011, 12:54

A jeżeli ugięły się korby? Tłoki będą całe a kopyt nie zobaczy od góry. Wg mnie to załóż rozrząd i spróbuj odpalić. Co się stało to się nie odstanie. Jak będziesz zakładał rozrząd to zdejmij pokrywę zaworów by zablokować wałek i wtedy zobaczysz zawory.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 lip 2011, 13:41

ja mogę ci tylko jeszcze poradzić byś sam nic przy tym nie grzebał a to dlatego że większość mechaników jest ubezpieczona.np mój mecher nie pozwala mi nawet kupić części rozrządu tylko sam je kupuje i zakłada bo jest ubezpieczony od tego jak strzeli pasek lub rolka lub jeśli sam by coś spieprzył... jeśli nie ma ubezpieczenia to kiepsko a ten mecher to dupa a nie mechanik. chodź jeśli nie jest ubezpieczony to ja bym i tak tego tak nie zostawił bo kogoś wina to musi być jak nie mechanika to części i zawsze można od kogoś kasę wyciągnąć...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 lip 2011, 14:09

@hudy
Nie wiem jak jest w przypadku rozrządu, ale w przypadku amortyzatorów KYB musiał je montować nie jakiś zwykły podrzędy warsztat, tylko jakiś tam akredytowany. Wtedy KYB mogła uznać gwarancję. Wydaje mi się, że w przypadku rozrządu jest podobnie. Może się okazać, że mechanik okaże się gościem z jajami i będzie chciał za to odpowiedzieć, ale może się też okazać, że zgoni winę na pasek lub rolkę i tyle Twojego.

Hudy ma rację. Nie rób tego sam jak wcześniej napisałem, bo może on to naprawi i będziesz miał problem z głowy.
Powiadom mechanika o tym co się stało i wtedy zobacz co powie. Powiedz mu, że rozrząd nie rozpada się od tak sobie tylko musi być jakaś konkretna przyczyna. Na pewno wina nie jest Twoja tylko albo jego albo części. Niech zrobi oględziny.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 lip 2011, 14:23

ja wiem tylko tyle że porządny zakład czy to mechanik czy coś innego musi mieć ubezpieczenie bo jak by coś się stało a często się tak dzieje to by zbankrutował.na części dostajesz gwarancje która jest uwzględniona gdy montuje ja zakład a nie ty w domu.wina może być w tym przypadku tylko po stronie części lub mechanika innej opcji nie ma.teraz to niech oni się między sobą żrą ale ty masz mieć samochód naprawiony i to nie twoja w tym głowa.jeśli nie będą chcieli ani jedni ani drudzy przyznać się do winy to naprawa na swój koszt,później sąd i zwrot kosztów naprawy...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 lip 2011, 17:29

kolega się tyle rozpisał a żadnych zdjęć nie wrzucił :roll:

lukasz1981wlkp zrób zdjęcia paska i napinacza, mam nadzieję że napinacza nie zdejmowałeś bo jedną z przyczyn może być za luźno albo za mocno napięty pasek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2011, 20:04

UKI_XX pisze:zrób zdjęcia paska i napinacza, mam nadzieję że napinacza nie zdejmowałeś
On zdaje sie sam zszedł :-P
lukasz1981wlkp pisze:otwieram maskę i pasek rozrządu rozsypany w mak rolka napinająca taka na środku zrobiła dziurę w obudowie.
:roll: ciekawe czy był w ogóle dokręcony :?: bo jak nie był ,to się popuścił ,i się narobiło :-/ nie żebym od razu zwalał na tego co to robił ,ale rolki i napinacze się same nie odkręcają ,jak są odpowiednio dokręcone

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 18 lip 2011, 20:14

MUNIOR pisze: ciekawe czy był w ogóle dokręcony :?: b
jakby nie był to jakby przejechał na nim 5 tyś km???

zalezy kto i jak użytkuje samochód i od części tak jak napisałaxell, bo chyba znów teraz juz nikt tak nie robi że zakłada stary pasek a kasuje za nowy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl