Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z]słaby do 2000obr.

ODPOWIEDZ
daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

[1.9 tdi 1z]słaby do 2000obr.

Post autor: daro26 » 06 paź 2007, 16:09

kledzy przeszperałem forum i nic nie znalazłem co by mi rozjasnilo co nie tak z autem.a wiec do rzeczy;auto jak jade na jedynce i mam 1000obr. i gaz w podloge to do 2000obr. ciagnie gorzej niz fiat 126p. natomiast jak jade na pierwszym biegu i mam 2000obr.i wcisne w podloge to kola zamiela.jaszcze kwestia jazdy z wiekszymi predkosciami auto na 4tym biegu slabiej przyspiesza niz na 5tym przy tej samej predkosci przykladowo 100km/h no i strzałka na obrotomierzu śmiga smiało do 4500obr.(na 3cim biegu)wszystkie filtry wymienione ,uklad paliwowy sprawny,(aaa i dodam ze mam przeplywke boscha)oleju nie bierze :cry:

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 06 paź 2007, 17:53

Przy około 2000obr/min zaczyna pracować turbosprężarka. Stąd brak mocy poniżej tych obrotów. Co do przyspieszania na 4-tym i 5-tym biegu, to obstawiam, że jest to subiektywne wrażenie, trzeba by samochód zmierzyć. A jeśli nie, to wynika to z charakterystyki silnika TDI, który maksymalny moment obrotowy ma w okolicach 2000obr/min, właśnie kiedy załącza się turbosprężarka. Zapewne 5-ty bieg przy 100km/h ma właśnie takie obroty, więc silnik siłą rzeczy będzie miał tam potężny ciąg.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 06 paź 2007, 20:16

maks moment dla 1Z jest w okolicach 2500rpm. poniżej seryjnym tdi nie da się jeździć. powyżej 3000rpm też nie. więc trzeba się nauczyć tak jeździć, żeby obroty zawsze były w granicach 2000-3000rpm.

przy 100km/h powinien lepiej ciągnąć na czwórce, ale już przy 120 lepiej pójdzie z piątki.

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 06 paź 2007, 21:21

Osobiście nie mam obrotomierza ale katowanie 1Z z prędkością 100 km/h na 5 biegu to koszmar!!! Jeśli jezdzisz TDI-kiem bez obrotka to tylko na ucho ;-) tak jak PawełG :lol:

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 06 paź 2007, 23:05

sprawdź czy nie pękł jakiś gruby gumowy przewód w układzie dolotowym, sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe łącznie z tym który idzie pod zderzak do interculera. pozdrawiam i życzę szerokości ________________piachu

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 07 paź 2007, 00:25

Grześko pisze:Osobiście nie mam obrotomierza ale katowanie 1Z z prędkością 100 km/h na 5 biegu to koszmar!!! Jeśli jezdzisz TDI-kiem bez obrotka to tylko na ucho ;-) tak jak PawełG :lol:
O jakim katowaniu Ty mowisz?? 100 km/h na 5 to katowanie?? to jak nazwiesz 120km/h na 3 ???

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 07 paź 2007, 00:35

120 na trójce... To już nie zwykłe katowanie, to już musi być ostra faza na jazdę ;-)

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 07 paź 2007, 10:24

Bez przesady z tym katowaniem, zgodze sie ze nie ma sensu katowac 1Z do 4.5 tys ale do max 3.5 tys nic mu nie bedzie. Druga sprawa to taka ze turbo w 1Z pompuje juz od samego poczatku, a nie ze sie zalacza od 2 tys.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 07 paź 2007, 10:27

No tak zgadzam sie że sie załącza od początku ale odczuwa sie to bardziej przy ok 2000 obr.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 07 paź 2007, 10:35

Grześko pisze:Jeśli jezdzisz TDI-kiem bez obrotka to tylko na ucho ;-) tak jak PawełG :lol:
obrotek mam, bo sam sobie założyłem :-P a na ucho itak umiem jeździć.
radi88 pisze:zgodze sie ze nie ma sensu katowac 1Z do 4.5 tys ale do max 3.5 tys nic mu nie bedzie
pewnie, że nie będzie, ale moment obrotowy będzie przy takich obrotach niższy niż jakbyś podbił bieg, więc po co?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga