[B4 1.9 1Z] Specyficzna dziura w obrotach
[B4 1.9 1Z] Specyficzna dziura w obrotach
Witam. Niedawno zakupiłem sobie poczciwą, zachwalaną przez znajomych 80 z 94r. Niestety był to zakup "na gębę" od kolegi, więc nawet nie zdążyłem się nim przejechać w trasie i porządnie rozpędzić. 100km drogi do domu to była zwyczajna tragedia, wyprzedzanie stawało się niebezpieczne co przy silniku 1.9 jest bynajmniej dziwne.
Problem opiszę na przykładzie dodawania gazu przy stojącym w miejscu samochodzie. Wciskam gaz do 1.5-2 tys. obrotów, nadal trzymam w tym samym momencie pedał gazu, a on raptem spada samodzielnie do zera po czym jak wcisnę pedał jeszcze mocniej (nie puszczając) już wchodzi normalnie do 3tys obrotów+. Jest taka "przerwa" przy której występuje krótkie szarpnięcie silnikiem po czym już wszystko jest w normie.
Diagnoza na chwilę obecną nie wykazuje żadnych błędów oprócz światła stopu. Ojciec ma identyczny model samochodu, więc zdążyłem już podmienić z jego samochodu nastawnik, przepływomierz, zamontowałem nowe wtryski (bo komputer pokazywał błędy) i dzisiaj zamierzam wymienić przepaloną żarówkę w stopie (ale wydaje mi się że piernik do wiatraka nic nie ma ). Zamówiłem na allegro potencjometr gazu (oby pomogło...), bo to już chyba ostatnia rzecz, która może być przyczyną problemu. Jeszcze dostrzegłem dziwny problem z migającą kontrolką oleju przy dodawaniu gazu, która zawsze się pojawia przy wyżej opisanej "dziurze w obrotach". "Kolega" mówił że olej oraz filtr paliwa są wymienione. Mimo wszystko zastanawiam się jeszcze nad zakupem nowego filtru paliwa, bo na moje oko to wygląda tak jakby przy wysokich obrotach paliwo nie zawsze dopływało.
Może macie jeszcze jakieś pomysły? Z góry przepraszam za mój chaotyczny post, ale 80 to mój pierwszy samochód kupiony przedwczoraj i dopiero od tamtego czasu interesuję się tematem motoryzacji.
Problem opiszę na przykładzie dodawania gazu przy stojącym w miejscu samochodzie. Wciskam gaz do 1.5-2 tys. obrotów, nadal trzymam w tym samym momencie pedał gazu, a on raptem spada samodzielnie do zera po czym jak wcisnę pedał jeszcze mocniej (nie puszczając) już wchodzi normalnie do 3tys obrotów+. Jest taka "przerwa" przy której występuje krótkie szarpnięcie silnikiem po czym już wszystko jest w normie.
Diagnoza na chwilę obecną nie wykazuje żadnych błędów oprócz światła stopu. Ojciec ma identyczny model samochodu, więc zdążyłem już podmienić z jego samochodu nastawnik, przepływomierz, zamontowałem nowe wtryski (bo komputer pokazywał błędy) i dzisiaj zamierzam wymienić przepaloną żarówkę w stopie (ale wydaje mi się że piernik do wiatraka nic nie ma ). Zamówiłem na allegro potencjometr gazu (oby pomogło...), bo to już chyba ostatnia rzecz, która może być przyczyną problemu. Jeszcze dostrzegłem dziwny problem z migającą kontrolką oleju przy dodawaniu gazu, która zawsze się pojawia przy wyżej opisanej "dziurze w obrotach". "Kolega" mówił że olej oraz filtr paliwa są wymienione. Mimo wszystko zastanawiam się jeszcze nad zakupem nowego filtru paliwa, bo na moje oko to wygląda tak jakby przy wysokich obrotach paliwo nie zawsze dopływało.
Może macie jeszcze jakieś pomysły? Z góry przepraszam za mój chaotyczny post, ale 80 to mój pierwszy samochód kupiony przedwczoraj i dopiero od tamtego czasu interesuję się tematem motoryzacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Obawiam się że wymiana potencjometru gazu nie pomoże , dlatego że jak coś z nim nie halo to na pewno będzie wywalalo bład potencjometru gazu ,a to czy potencjometr gazu jest sprawny sprawdza się programem diagnostycznym ,a nie wymieniajac go, bo praktycznie się nie psuje ,za to wymiana go to masakra z powodu braku dostępu .To banalnie proste w diagnostyce auto dla kogoś kto ma choć trochę doświadczenia z tdi ,wiec wszelkie problemy z niedomaganiami podczas jazdy można szybko namierzyć i zlokalizować. Zamiast podmieniać te wszystkie rzeczy wystarczylo zrobić logi podstawowych parametrów podczas jazdy ,czyli doładowanie ,przepływomierz itd .Choć nie piszesz jaki masz nastawnik ,zakładam że masz indukcyjny, czyli auto z pełną dostępną diagnostyką ,wiec diagnoza vagiem podczas jazdy to jedyna skuteczna metoda diagnostyczna , bo widać praktycznie wszystkie nieprawidłowosci.Żadne żarówki stopu czy migająca kontrolka oleju nie mają tu nic do opisanych objawów , a zakup nowego filtra paliwa na pewno nie pomoże.Morebeer pisze:Zamówiłem na allegro potencjometr gazu (oby pomogło.
Dzięki za odpowiedź Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz diagnostycznym i jedyny błąd jaki wywala to błąd czujnika świateł stopu. Nastawnik mam indukcyjny, ale mam pewność że to nie jest wina nastawnika, bo jak już pisałem przekładałem nastawnik z drugiego takiego samego audi a problem dalej występował. Komputer nic nie pokazuje i to mnie najbardziej martwi. Vagiem mogę jedynie sterownik absu odczytać i nic więcej, diagnozę robię deltascanem.
Jak powoli daje gazu to wszystko działa jak w zegarku, natomiast jak dam szybko w jednym momencie gaz np. do 2 tys obrotów to obroty zamiast stać w miejscu zaczynają spadać do 1 tys obrotów, trzymam gaz dalej tak jak trzymałem i one spowrotem powoli wracają do tych 2 tys, które były wcześniej. Wszystko podczas jednego trzymania pedału gazu w jednym miejscu. Strasznie uciążliwy problem
Jak powoli daje gazu to wszystko działa jak w zegarku, natomiast jak dam szybko w jednym momencie gaz np. do 2 tys obrotów to obroty zamiast stać w miejscu zaczynają spadać do 1 tys obrotów, trzymam gaz dalej tak jak trzymałem i one spowrotem powoli wracają do tych 2 tys, które były wcześniej. Wszystko podczas jednego trzymania pedału gazu w jednym miejscu. Strasznie uciążliwy problem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Morebeer, deltascan to nie vag, a diagnostyka nie polega tylko na czytaniu błędów.
Moja rada to poszukanie sobie vag com 3.11 i poczytania na forum o diagnostyce i zrobienie porządnie logów. A resztę to już kolega Munior podpowie po ich zobaczeniu.
Jeszcze zapytam to jak ustawiłeś dawkę skoro nie masz podglądu na parametry pracy silnika?
Moja rada to poszukanie sobie vag com 3.11 i poczytania na forum o diagnostyce i zrobienie porządnie logów. A resztę to już kolega Munior podpowie po ich zobaczeniu.
Jeszcze zapytam to jak ustawiłeś dawkę skoro nie masz podglądu na parametry pracy silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odczytwanie błedów to nie żadna diagnostyka ,na postoju jak nie widzisz parametrów to też niczego nie sprawdzisz bawiac się gazem .Zastosuj się do radyMorebeer pisze: Komputer nic nie pokazuje i to mnie najbardziej martwi
Bez tego na pewno nie dowiesz się co powoduje opisane objawy.W twoim przypadku będzie widać co jest nie tak nawet bez logów podczas jazdy ,wystarczy odpalić vaga i blok 000 gdzie widać działanie pedału gazu , 001 gdzie widać napiecie nastawnika i 003 gdzie widać pracę przepływomierza.A tymczasem bez żadnych narzędzi i programów diagnostycznych , sprawdż sobie podstawową rzecz w takim przypadku ,czyli czy nie masz czasem za dużo powietrza w przewodach paliwowych ,są przezroczyste wiec wystarczy dodać gazu i spojrzeć...pojedyncze pęchęrzyki z powietrzem mogą być ,ale kilku cm przerwy już niedopuszczalne ,bo będą powodować zakłucenia w pracy silnikaPieterB pisze:Moja rada to poszukanie sobie vag com 3.11 i poczytania na forum o diagnostyce i zrobienie porządnie logów.
[
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Trzeba było od razu pisać że masz auto z nastawnikiem potencjometrycznym ,czyli praktycznie bez możliwosci konkretnej diagnostyki .Morebeer pisze:vag sie nie włączy w tym roczniku, na przepływomierzu pierburga by sie włączył a na przepływomierzu bosha nie chce
Niestety nie zawsze pomoze zmiana wartości start boud ...musi być jeszcze odpowiedni kabel z obiema czynnymi liniami K i L ...niestety większosć dostepnych w sprzedaży kabli diagnostycznych ma czynną tylko linię K i takim kablem na pewno nie połaczy sie z tym sterownikiem .Ale jak już będziesz miał opdpowiedni kabel i vaga i uda ci się połaczyć , to na pewno zobaczysz czy potencjometr gazu działa prawidłowo ,bo to akurat widać .Objaw "zacinania " się gazu w tym aucie zwykle oznacza problem z nastawnikiem potencjometrycznym i gdyby nie fakt ,że podmieniałeś go z takiego samego auta gdzie nie było z nim problemu ,to obstawiał bym własnie nastawnik .Jak miałeś zdjęty nastawnik ,było sprawdzić czy pierscień dozatora na tłoczku ,który jest własnie przesuwany przez nastawnik ,przesuwa się gładko i bez zacięć.PieterB pisze:Morebeer, chce che trzeba było tylko na forum zerknąć, bo wystarczy zmienić w opcjach wartość start boud z 0 na 240
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko