Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi 1Z] sprawa oleju silnikowego

Awatar użytkownika
hekatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 01 kwie 2007, 11:00
Lokalizacja: strzyżów

[B4 1.9tdi 1Z] sprawa oleju silnikowego

Post autor: hekatek » 06 kwie 2007, 10:24

Witam
wiem ze temat olejów już był wałkowanyn ale ja mam troszke inny problem a mianowicie, w moim traktorku jest zalany olej MObil1 MINERALNY 15w40, Lecz wyczytałem na forum ze do samochodów z turbiną nie zaleca sie oleju tego typu. Wiec moje pyt, czy moge poprostu wypuscić stary olej i wlać nowy, czy moze musze jakoś płukać silnik z starego oleju aby coś nie zostało i potem strary olej nie "pogryzł" sie z nowym. Oczywiscie przy wymienionym filtrze olejowym. No i jaki byście proponowali w rozsądnej cenie?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2007, 13:48 przez hekatek, łącznie zmieniany 1 raz.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 06 kwie 2007, 10:49

Ale chodzi Ci o nowy olej mineralny? Jeśli tak to nie musisz nic kombinować, poprostu spuszczasz stary i lejesz nowy... Ja osobiście zalałem Castrol GTX 15W40 ale jak masz Mobila to też zalej Mobila. To też jest dobry olej

Awatar użytkownika
hekatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 01 kwie 2007, 11:00
Lokalizacja: strzyżów

Post autor: hekatek » 06 kwie 2007, 12:18

właśnie czytałem ze to tego typu silników nie leje sie minerałów, chciałbym wiedzieć czy po spuszczeniu starego moge wlać syntetyka czy trzeba jakoś czyscić komore. A moze mineralny jest dobry do tdi??
Niezle ciągnie, ale to jeszcze nie jest to

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 kwie 2007, 14:26

nie problem w tym, że zostanie Ci trochę minerału a wlejesz syntetyka i sie zrobia kluchy, tylko w tym, że silnik jest przyzwyczajony do gestego minerała, a jak go zalejesz rzadkim synetykiem to moze sie rozszczelnic i wypłukac syfy z silnika, zrobi sie zator w przewodach olejowych i remont gotowy :!:
jak długo jezdzisz na mineralnym? jesli chcesz przejsc na olej lepszy dla turbiny to max półsynetyk 10W, pełnysynetyk na starcie odpada

Awatar użytkownika
hekatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 01 kwie 2007, 11:00
Lokalizacja: strzyżów

Post autor: hekatek » 06 kwie 2007, 17:03

nie wiem jak długo był taki olej w komorze bo to autko dop mam 2tydzień
Niezle ciągnie, ale to jeszcze nie jest to

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 kwie 2007, 17:44

ja bym na twoim miejscu spróbował zalać 10W40 i uważnie obserwować co się dzieje.... oczywiście Valvolinea MaxLife 10W40 - bardzo dobry olej do starszych silników z dużym przebiegiem, mimo iż nie ma rekomendacji audi/vw

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 07 kwie 2007, 11:44

Może zacznę od nietypowego przykładu:spróbuj napić się wody gorącej a potem zimnej.Zęby staną dęba z szoku termicznego :mrgreen: .Podobna sprawa jest z olejami silnikowymi.Masz wlany minerał-to wlej półsyntetyk,zeby silnik "nauczył się" nowego oleju.Po nastepnej wymianie wlejesz syntetyk.I po kłopocie.Sam tak zrobiłem i grono moich znajomych,którzy kupili beczwórki.Żaden silnik nie stanął w poprzek drogi.

Awatar użytkownika
hekatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 01 kwie 2007, 11:00
Lokalizacja: strzyżów

Post autor: hekatek » 07 kwie 2007, 11:58

no i o taką odpowiedz mi chodziło.
THX alot
Niezle ciągnie, ale to jeszcze nie jest to

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 kwie 2007, 15:58

pafko pisze:Może zacznę od nietypowego przykładu:spróbuj napić się wody gorącej a potem zimnej.Zęby staną dęba z szoku termicznego :mrgreen: .Podobna sprawa jest z olejami silnikowymi.Masz wlany minerał-to wlej półsyntetyk,zeby silnik "nauczył się" nowego oleju.Po nastepnej wymianie wlejesz syntetyk.I po kłopocie.Sam tak zrobiłem i grono moich znajomych,którzy kupili beczwórki.Żaden silnik nie stanął w poprzek drogi.
z minerała przechodziłeś na full synetyk :?: gratuluję odwagi 8-)
ja mimo wszystko bałbym się, chyba ze minerał zalewany 1-2 razy :mrgreen:

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

chlopasek

Post autor: chlopasek » 07 kwie 2007, 23:57

nie lej zadnego syntetyka absolutnie juz robilismy ten test.kupilismy a4tdi 1z,wlalismy polsyntetyk chodzilo dobrze wycieki w normie,pozniej wlalismy pelny syntetyk od razu olej kapie z kazdej strony a silnik mial drgania jak szlak kicha,pozniej wrocilismy do polsyntetyka,byl castrol magnatec dobrze chodzilo obecnie jest shell tez bardzo dobrze chodzi wyciekow nie ma troche miska mokra ale bedziemy robic,minerala odradzam nie za dobry do turba,pozdro

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 08 kwie 2007, 00:33

podczepię się do tematu. Może mi ktoś powiedzieć ile litrów oleju wchodzi do 80 B4. 1.9 TDi I jeśli chcę jednak przejść z minerału (160 000 km) na półsyntetyk to trzeba płukać? Czy przy takim przebiegu jeśli nie ma problemu z silnikiem to lać minerał - jaki,jakie wartości (10W,15W...-...?)

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 08 kwie 2007, 09:34

z minerała przechodziłeś na full synetyk :?: gratuluję odwagi 8-)
ja mimo wszystko bałbym się, chyba ze minerał zalewany 1-2 razy :mrgreen:[/quote]

Do odważnych świat należy :-) Najpierw półsyntetyk,potem pełny Mobil 5W50.Auta z turbinami powinny pracować na oleju syntetycznym.Większe w silniku spustoszenie robi minerał.Przejście od razu z minerała na full synetyk kończy się nieciekawie.Po to właśnie trzeba wlać półsyntetyka,żeby stopniowo wypłukiwało nagar.

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

chlopasek

Post autor: chlopasek » 08 kwie 2007, 13:37

w miare przebiegu silnik ma coraz wieksze luzy i nalezy lac coraz gestszy olej zeby te luzy wypelnic i to jest normalne,gdy silnik ma ok 200tys a twoj raczej napewno ma nie powinienes lac pelnego syntetyka jest poprostu za rzadki,ja polecam polsyntetyk sprobowac nawet na nim moze lac i brac olej to bedziesz musial mineral zalac chyba ze remont chcesz robic,wiadomo ze mineralne nie sa tak dobre jak syntetyki ale jakbys mial dolewac litre na 1000 to chyba lepiej gestszy zalac i jezdzic,wedlug mnie wazniejsza jest czesta wymiana w dieslu polecalbym co 10000 choc zalecaja co 15000,wlej polsyntetyk nic nie plukaj i pojezdzij troche obserwuj wycieki i ile bierze,jak nie cieknie i nie bierze mozesz pokusic sie o pelny syntetyk,ale ja nie polecam juz probowalismy w starym tdi i najlepiej polsyntetyk

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 08 kwie 2007, 15:20

Nie będę pisać więcej na ten temat,bo mnie ktoś posądzi o nabijanie postów.Prawda jest taka,że jeśli silnik ma 700 tysięcy przebiegu to nie pomoże mu żaden olej.Zauważcie,że stan licznika nie zawsze się pokrywa się z przebiegiem samochodu.Odpowiedź dla Chłopaska: olej w dieslu z doładowaniem wymienia się co 8 ty.km ze WSZYSTKIMI filtrami !!! Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości to polecam lekturę "konkurencyjnego" forum audiklub.org.

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 08 kwie 2007, 23:04

filtr paliwa i nadmuchu tez oczywiscie co 8 tys zmieniasz :mrgreen: he he,zeby paliwa co 8 zmieniac to chyba na gnojowce trzeba jezdzic,ps zrobilem tysiace kilometrow turbo dieslem na minerale i zadne turbo nie padlo i nie odpadlo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga