[B4 1.9tdi 1Z] sprawa oleju silnikowego
[B4 1.9tdi 1Z] sprawa oleju silnikowego
Witam
wiem ze temat olejów już był wałkowanyn ale ja mam troszke inny problem a mianowicie, w moim traktorku jest zalany olej MObil1 MINERALNY 15w40, Lecz wyczytałem na forum ze do samochodów z turbiną nie zaleca sie oleju tego typu. Wiec moje pyt, czy moge poprostu wypuscić stary olej i wlać nowy, czy moze musze jakoś płukać silnik z starego oleju aby coś nie zostało i potem strary olej nie "pogryzł" sie z nowym. Oczywiscie przy wymienionym filtrze olejowym. No i jaki byście proponowali w rozsądnej cenie?
wiem ze temat olejów już był wałkowanyn ale ja mam troszke inny problem a mianowicie, w moim traktorku jest zalany olej MObil1 MINERALNY 15w40, Lecz wyczytałem na forum ze do samochodów z turbiną nie zaleca sie oleju tego typu. Wiec moje pyt, czy moge poprostu wypuscić stary olej i wlać nowy, czy moze musze jakoś płukać silnik z starego oleju aby coś nie zostało i potem strary olej nie "pogryzł" sie z nowym. Oczywiscie przy wymienionym filtrze olejowym. No i jaki byście proponowali w rozsądnej cenie?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2007, 13:48 przez hekatek, łącznie zmieniany 1 raz.
nie problem w tym, że zostanie Ci trochę minerału a wlejesz syntetyka i sie zrobia kluchy, tylko w tym, że silnik jest przyzwyczajony do gestego minerała, a jak go zalejesz rzadkim synetykiem to moze sie rozszczelnic i wypłukac syfy z silnika, zrobi sie zator w przewodach olejowych i remont gotowy :!:
jak długo jezdzisz na mineralnym? jesli chcesz przejsc na olej lepszy dla turbiny to max półsynetyk 10W, pełnysynetyk na starcie odpada
jak długo jezdzisz na mineralnym? jesli chcesz przejsc na olej lepszy dla turbiny to max półsynetyk 10W, pełnysynetyk na starcie odpada
Może zacznę od nietypowego przykładu:spróbuj napić się wody gorącej a potem zimnej.Zęby staną dęba z szoku termicznego :mrgreen: .Podobna sprawa jest z olejami silnikowymi.Masz wlany minerał-to wlej półsyntetyk,zeby silnik "nauczył się" nowego oleju.Po nastepnej wymianie wlejesz syntetyk.I po kłopocie.Sam tak zrobiłem i grono moich znajomych,którzy kupili beczwórki.Żaden silnik nie stanął w poprzek drogi.
z minerała przechodziłeś na full synetyk :?: gratuluję odwagi 8-)pafko pisze:Może zacznę od nietypowego przykładu:spróbuj napić się wody gorącej a potem zimnej.Zęby staną dęba z szoku termicznego :mrgreen: .Podobna sprawa jest z olejami silnikowymi.Masz wlany minerał-to wlej półsyntetyk,zeby silnik "nauczył się" nowego oleju.Po nastepnej wymianie wlejesz syntetyk.I po kłopocie.Sam tak zrobiłem i grono moich znajomych,którzy kupili beczwórki.Żaden silnik nie stanął w poprzek drogi.
ja mimo wszystko bałbym się, chyba ze minerał zalewany 1-2 razy :mrgreen:
chlopasek
nie lej zadnego syntetyka absolutnie juz robilismy ten test.kupilismy a4tdi 1z,wlalismy polsyntetyk chodzilo dobrze wycieki w normie,pozniej wlalismy pelny syntetyk od razu olej kapie z kazdej strony a silnik mial drgania jak szlak kicha,pozniej wrocilismy do polsyntetyka,byl castrol magnatec dobrze chodzilo obecnie jest shell tez bardzo dobrze chodzi wyciekow nie ma troche miska mokra ale bedziemy robic,minerala odradzam nie za dobry do turba,pozdro
z minerała przechodziłeś na full synetyk :?: gratuluję odwagi 8-)
ja mimo wszystko bałbym się, chyba ze minerał zalewany 1-2 razy :mrgreen:[/quote]
Do odważnych świat należy Najpierw półsyntetyk,potem pełny Mobil 5W50.Auta z turbinami powinny pracować na oleju syntetycznym.Większe w silniku spustoszenie robi minerał.Przejście od razu z minerała na full synetyk kończy się nieciekawie.Po to właśnie trzeba wlać półsyntetyka,żeby stopniowo wypłukiwało nagar.
ja mimo wszystko bałbym się, chyba ze minerał zalewany 1-2 razy :mrgreen:[/quote]
Do odważnych świat należy Najpierw półsyntetyk,potem pełny Mobil 5W50.Auta z turbinami powinny pracować na oleju syntetycznym.Większe w silniku spustoszenie robi minerał.Przejście od razu z minerała na full synetyk kończy się nieciekawie.Po to właśnie trzeba wlać półsyntetyka,żeby stopniowo wypłukiwało nagar.
chlopasek
w miare przebiegu silnik ma coraz wieksze luzy i nalezy lac coraz gestszy olej zeby te luzy wypelnic i to jest normalne,gdy silnik ma ok 200tys a twoj raczej napewno ma nie powinienes lac pelnego syntetyka jest poprostu za rzadki,ja polecam polsyntetyk sprobowac nawet na nim moze lac i brac olej to bedziesz musial mineral zalac chyba ze remont chcesz robic,wiadomo ze mineralne nie sa tak dobre jak syntetyki ale jakbys mial dolewac litre na 1000 to chyba lepiej gestszy zalac i jezdzic,wedlug mnie wazniejsza jest czesta wymiana w dieslu polecalbym co 10000 choc zalecaja co 15000,wlej polsyntetyk nic nie plukaj i pojezdzij troche obserwuj wycieki i ile bierze,jak nie cieknie i nie bierze mozesz pokusic sie o pelny syntetyk,ale ja nie polecam juz probowalismy w starym tdi i najlepiej polsyntetyk
Nie będę pisać więcej na ten temat,bo mnie ktoś posądzi o nabijanie postów.Prawda jest taka,że jeśli silnik ma 700 tysięcy przebiegu to nie pomoże mu żaden olej.Zauważcie,że stan licznika nie zawsze się pokrywa się z przebiegiem samochodu.Odpowiedź dla Chłopaska: olej w dieslu z doładowaniem wymienia się co 8 ty.km ze WSZYSTKIMI filtrami !!! Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości to polecam lekturę "konkurencyjnego" forum audiklub.org.