[B4 1.9tdi 1Z] sprawa oleju silnikowego
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja po kupnie samochodu wlałem półsyntetyk mobila 10 W 40 i śmigam na nim już ponad rok (oczywiście nie na tym samym :mrgreen: ). co do rozszczelnienia silnika to nie wiem jak z tym jest.ostatnio oglądałem taki program o olejach i koleś tam mówił że to są bajki że po wlaniu innego oleju silnik sie rozszczelni.podobno można wlać mineral , syntetyk lub półsyntetyk i nic sie nie dzieje.ja nie próbowałem więc mówie tylko co słyszałem...
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
To ja Wam trochę z innej beczki...
Myslicie, ze jak macie przejechane 300, 400, 200, 500 km, to wlewając syntetyk czy nawet polsyntetyk przedluzycie zycie tego motoru ? :lol:
zupelnie zbedna sprawa. Jesli auto jezdzilo na mineralnym to nalezy lac mineralny. Owszem dobrej firimy, dobry jakosciowo, ale mineralny.
Wlanie syntetycznego nawet jesli nie rozszczelni silnika to na pewno nie rpzedluzy jego krotkiego i tak juz zycia. Stosuje ta praktyke od dawna. Golfem jezdzilem 5 lat lejac mineralny i grama mi nie brał oliwy, sprzedalem go w stanie bardzo dobrym z przebiegiem ponad 200 000. Myslicie ze jak wlasciciel nowy wleje syntetyk to mu pomoze ? zapewniam, ze nie. Mobil mineralny do starego motoru ktory jezdzil na mineralnym, lub w ktorym nei znamy przeszlosci i nie wiemy co wlewane bylo.
Myslicie, ze jak macie przejechane 300, 400, 200, 500 km, to wlewając syntetyk czy nawet polsyntetyk przedluzycie zycie tego motoru ? :lol:
zupelnie zbedna sprawa. Jesli auto jezdzilo na mineralnym to nalezy lac mineralny. Owszem dobrej firimy, dobry jakosciowo, ale mineralny.
Wlanie syntetycznego nawet jesli nie rozszczelni silnika to na pewno nie rpzedluzy jego krotkiego i tak juz zycia. Stosuje ta praktyke od dawna. Golfem jezdzilem 5 lat lejac mineralny i grama mi nie brał oliwy, sprzedalem go w stanie bardzo dobrym z przebiegiem ponad 200 000. Myslicie ze jak wlasciciel nowy wleje syntetyk to mu pomoze ? zapewniam, ze nie. Mobil mineralny do starego motoru ktory jezdzil na mineralnym, lub w ktorym nei znamy przeszlosci i nie wiemy co wlewane bylo.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
każdy ma inne zdanie na ten temat.jedni leja mineralny inni syntetyk a jeszcze inni mówia że najbezpieczniej jest lać półsyntetyk.ja leje półsyntetyk i jest wszystko ok.nie mam żadnych problemów.oleju też mi nie bierze...a co do krótkiego życia silnika to wcale sie nie zgodze.200 000 dla tekiego silnika to dopiero rozgrzewka.kumpel miał b4 na taryfie i miał nia już wykrecone prawie 400 000 i nic mu sie nie działo jeździł jak nowy...
Doc, Ty bronisz minerała, ja bronię synetyka...
pamiętaj że rozmawiamy o 2 różnych konstrukcjach, ja mówię o dieslu z turbiną, która wymaga naprawdę dobrego i szybkiego chłodzenia...
oczywiście nie kwestionuję, że przejście z minerała na fullsyntetyk jest trochę niedorzeczne, ale jesli kolega nie wie co było zalewane to myślę że nic się nie stanie gdy wleje półsyntetyk...
mineralny olej dla turbiny jest zabójczy... a do beznyniaków to możecie sobie nawet lać i wodę
pamiętaj że rozmawiamy o 2 różnych konstrukcjach, ja mówię o dieslu z turbiną, która wymaga naprawdę dobrego i szybkiego chłodzenia...
oczywiście nie kwestionuję, że przejście z minerała na fullsyntetyk jest trochę niedorzeczne, ale jesli kolega nie wie co było zalewane to myślę że nic się nie stanie gdy wleje półsyntetyk...
mineralny olej dla turbiny jest zabójczy... a do beznyniaków to możecie sobie nawet lać i wodę
Jeżeli samochód przyprowadziłeś z Raichu to na bank jest syntetyk, ale nie ma sensu kupować oliwy, która kosztuje 200 zeta za 4 litry. Wlej półsyntetyk 10W40 (tylko dobry, nie lotos). Minerał jest za gęsty (szczególnie w zimie) zarówno dla turbiny jak i hydraulicznych popychaczy. Chyba, że chcesz dowiedzieć się ile kosztuje regeneracja turbo.