[B4 1,9 TDI]Sprawdzanie świec żarowych
[B4 1,9 TDI]Sprawdzanie świec żarowych
Witam!
W związku z tym, że zbliża się zima dzisiaj postanowiłem sprawdzić sobie świece żarowe. Z tego co wyczytałem gdzieś na forum to najprościej jest sprawdzić je zwykłym kawałkiem kabla. Zrobiłem tak: jeden koniec przewodu podłączyłem do + w akumulatorze a drugim kolejno zdejmując fajki ze świec dotykałem do metalowego trzpienia. Podobno gdy świeca jest dobra to powinno iskrzyć ale u mnie na żadnej ze świec nie zauważyłem iskry. Czy to oznacza, że mam padnięte wszystkie świece czy może nie tak powinno wyglądać to sprawdzanie?
W związku z tym, że zbliża się zima dzisiaj postanowiłem sprawdzić sobie świece żarowe. Z tego co wyczytałem gdzieś na forum to najprościej jest sprawdzić je zwykłym kawałkiem kabla. Zrobiłem tak: jeden koniec przewodu podłączyłem do + w akumulatorze a drugim kolejno zdejmując fajki ze świec dotykałem do metalowego trzpienia. Podobno gdy świeca jest dobra to powinno iskrzyć ale u mnie na żadnej ze świec nie zauważyłem iskry. Czy to oznacza, że mam padnięte wszystkie świece czy może nie tak powinno wyglądać to sprawdzanie?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dp przewodów zasilających podłącz amperomierz i uruchom silnik
40 A świece sa ok
30 A jedna swieca jest uszkodzona
20 A dwie świece są uszkodzone
10 A trzy świece .....
0 A wszystkie są uszkodzone
potem potem podłącz żarówke ( próbówka) + vzałącz do akumulatora a - dotykaj z kolejnymi świecami jeśli zaświeci to świeca jest ok
40 A świece sa ok
30 A jedna swieca jest uszkodzona
20 A dwie świece są uszkodzone
10 A trzy świece .....
0 A wszystkie są uszkodzone
potem potem podłącz żarówke ( próbówka) + vzałącz do akumulatora a - dotykaj z kolejnymi świecami jeśli zaświeci to świeca jest ok
Każdy sposób opisany jest dobry...
ale najpewniejszy to chyba jest z żarówką... jeżeli świeca jest sprawna to będzie zamykać obwód i żarówka będzie świecić...
Ewentualnie wykręć świece i podłącz na chwilę pod prostownik lub aku... tylko uważaj bo świece nagrzewają się bardzo szybko i nagrzewają się do bardzo wysokich temperatur - sprawdzone organoleptycznie
ale najpewniejszy to chyba jest z żarówką... jeżeli świeca jest sprawna to będzie zamykać obwód i żarówka będzie świecić...
Ewentualnie wykręć świece i podłącz na chwilę pod prostownik lub aku... tylko uważaj bo świece nagrzewają się bardzo szybko i nagrzewają się do bardzo wysokich temperatur - sprawdzone organoleptycznie
czesc wam powiem tak ja sprawdzalem swiece wykrecajac je kazdą i podlaczalem pod akumulator i bylo tak ze 4 szt mialem przepalone a kumpel dal mi dzialajaca bylo tak ze grzeje sie tylko w czesci i dlulgo a kupilem nowe 4szt koszt 38zl szt. dotykasz do akumulatora i 2-3 sek i zar wiec polecam ten typ sprawdznia co oko to oko a zima napewno nie zawioda pozdrawiam..
Dokładnie. Sprawdzanie świec poprzez amperomierz potrafi być mylące. To, że świeczka bierze prąd nie znaczy, że spełnia swoją rolę. Wykręć świece i sprawdzaj każdą pod prostownikiem. Jak nagrzewa się (do białości) końcówka to świeca jest ok, natomiast jak nagrzewa się środek to możesz sobie ją w buty wsadzić (a amperomierz i tak pokaże, że jest dobra). Także przełam lenistwo i wykręcaj świece.
cobra pisze:w moim dieslu nagrzewają się do czerwoności, tak bardzo, że oświetlają całą komorę wstępną w silniku :mrgreen: autentycznie, widać jest bardzo dobrze jak się wykręci wtryskiwacze :mrgreen:chips pisze:Jak nagrzewa się (do białości) końcówka to świeca jest ok,
To bardzo dobrze o nich świadczy, ale jakbyś ją wykręcił i podłączył pod prostownik to byś zobaczył, że nagrzewa się bardziej niż do czerwoności - świeci prawie na biało. A najważniejsze, żeby świecił jej koniec, a nie środek.
yhy, teraz rozumiem. Nie wiem jak jest dokładnie w TDi ale świeczki w AAZ trochę się różnią, choćby długością żarnika - czy jak tam zwą... a to że grzeje końcówka to chyba wiąże się raczej tylko z tym, że ciepło z końcówki świecy nie rozchodzi się na całą świecę, co raczej byłoby zauważalne w przypadku nagrzewania środkowej części żarnika (mimo iż zastosowane są izolatory ceramiczne)... ale to i tak jest raczej mało istotnechips pisze:cobra pisze:w moim dieslu nagrzewają się do czerwoności, tak bardzo, że oświetlają całą komorę wstępną w silniku :mrgreen: autentycznie, widać jest bardzo dobrze jak się wykręci wtryskiwacze :mrgreen:chips pisze:Jak nagrzewa się (do białości) końcówka to świeca jest ok,
To bardzo dobrze o nich świadczy, ale jakbyś ją wykręcił i podłączył pod prostownik to byś zobaczył, że nagrzewa się bardziej niż do czerwoności - świeci prawie na biało. A najważniejsze, żeby świecił jej koniec, a nie środek.
cobra pisze:yhy, teraz rozumiem. Nie wiem jak jest dokładnie w TDi ale świeczki w AAZ trochę się różnią, choćby długością żarnika - czy jak tam zwą... a to że grzeje końcówka to chyba wiąże się raczej tylko z tym, że ciepło z końcówki świecy nie rozchodzi się na całą świecę, co raczej byłoby zauważalne w przypadku nagrzewania środkowej części żarnika (mimo iż zastosowane są izolatory ceramiczne)... ale to i tak jest raczej mało istotnechips pisze:cobra pisze: w moim dieslu nagrzewają się do czerwoności, tak bardzo, że oświetlają całą komorę wstępną w silniku :mrgreen: autentycznie, widać jest bardzo dobrze jak się wykręci wtryskiwacze :mrgreen:
To bardzo dobrze o nich świadczy, ale jakbyś ją wykręcił i podłączył pod prostownik to byś zobaczył, że nagrzewa się bardziej niż do czerwoności - świeci prawie na biało. A najważniejsze, żeby świecił jej koniec, a nie środek.
To jest bardzo istotne, uwierz mi. Grzanie świecy środkiem nie oznacza, że rozchodzi się ciepło. Oznacza to że koniec żarnika jest wypalony i obwód zamyka się w środku (tak jak w grocie lutownicy ma grzać koniec - zewrzyj grot w połowie to zobaczysz czy coś zlutujesz). Do komory spalania wnika jedynie sama końcówka świecy i jak grzeje jej środek to ogrzewa jedynie głowicę, w którą jest wkręcona, a nie nagrzewa komory spalania. Pomimo, że pobiera wtedy prąd to i tak jest padaczka. Co do różnicy w długości świecy spowodowany to jest sposobem zasilania, ale zasada działania jest identyczna (w TDI jak wiesz jest wtrysk bezpośredni - komora spalania jest w tłoku - i zarówno wtrysk, jak i świeca muszą przejść przez głowicę do cylindra i stąd większa długość, w zwykłym dieselu przechodzi jedynie przez ciekną ściankę do komory wstępnej).
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Dobrze koledzy mówią, sprawdzanie na żarówkę to nie dokońca sprawdzony sposób, mimo iż przez żarówkę sprawdziłem jedna świeczka ledwo się żarzyła i miałem problem z odpaleniem auta w zimie, jest trochę zabawy i zbijania rąk bo dostęp jest kiepski ale warto przed zimą sprawdzić i wykręcić, najlepiej do aku na małą chwilkę podpiąć się i widać czy jest ok. Pozdrawiam