Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] straty mocy

leszek_11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2007, 17:12
Lokalizacja: Olkusz

[B4 1.9 TDI 1Z] straty mocy

Post autor: leszek_11 » 11 cze 2007, 19:44

Mam mały problem z audiczką mianowicie do niedawna czuć było turbinę jak załanczała sie przy 1800 obr/min natomiast teraz czuje ja dopiero od 2000 tys czasem od 2200. Co może być przyczyną? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2007, 20:34 przez leszek_11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 11 cze 2007, 20:10

Witam, a czy przyspieszenie jest tak samo silne jak wczesniej czy tez oslablo? Opisz bardziej szczegolowo te objawy.. Na 1 rzut oka wygląda na nieszczelnosc w dolocie powietrza do IC - posprawdzaj wszystkie 'objemki' na przewodach.. na górze i pod spodem tez (na kanale). U mnie tez cos podobnego bylo, nawet troche olejem zachlapane przewody byly od spodu - podokrecalem bo wszystko luzne bylo i jak ręką odjął, auto lżej przyspiesza.. :-D
P.S. Tak naprawde to max moment obrotowy w tym silniku w B4 jest osiągalny dopiero od 2200obr/min ;-) chyba ze zmienisz 'oprogramowanie' 8-)
Pozdro, peace

leszek_11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2007, 17:12
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: leszek_11 » 12 cze 2007, 11:02

przyspieszenie tesz troszkę osłabło. Wiec musze chyba posprawdzac te połączenia. Czy zeby to zrobic trzeba zdjąć całą osłone od spodu? Dobrze mi sie wydaje czy można to zrobic od góry? Myślałem że maksymalny moment jest przy 1900 obr\min.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 cze 2007, 14:21

Co do max momentu to zależy z którego auto jest roku z poczatku był moment 186 przy 2200 a od połowy 93 202Nm przy 1900. Natomiast co do problemu sprawdx dokładnie wężyki podciśnieniowe od zaworku do turbo. A najlepiej sprawdź na Vagu cisnienie doładowania ile pokazuje lmm oraz dawki paliwa

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 12 cze 2007, 14:24

Musisz zdjąć oslone zeby sprawdzic szczelnosc przewodow od IC. Od gory tez sie da (inne przewody..) ale na dole przy IC jest objemka ktora sie luzuje...

leszek_11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2007, 17:12
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: leszek_11 » 12 cze 2007, 14:30

witam, jest to wóz z listopada 94. Dzisiaj jeszcze zauważyłem że podczas gwałtownego przyspieszania słyszę delikatny gwizd hmm. Zastanawiam sie czy może być coś z turbiną nie tak. Chyba że przez ewentualną nieszczelność tak gwizda.

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 12 cze 2007, 14:35

Jaki masz przebieg? Turbawka tak od razu nie siada. Sprawdz szczelnosc i bedzie OK.

leszek_11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2007, 17:12
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: leszek_11 » 12 cze 2007, 14:35

WOJTEK26 pisze:Natomiast co do problemu sprawdx dokładnie wężyki podciśnieniowe od zaworku do turbo.
Chodzi o te wężyki od N75? Sorki za takie pytania ale to mój pierwszy diesel uturbiony i jeszcze sie średnio orientuje.
Jak go kupiłem 4 miechy temu to smigał niemiłośiernie a teraz zaczyna powstawać za dużo pytań.

[ Dodano: 2007-06-12, 14:37 ]
190 tyś. Raczej jest to prawda.

[ Dodano: 2007-06-12, 14:59 ]
Jutro jade sprawdzić do mechaniora szczelnosc dolotu. Jak bede cos wiedział to dam wam na pewno znać. Podziękowania dla zainteresowanych.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 12 cze 2007, 16:47

WOJTEK26, ja myslalem ze mam wlasnie 186 przy2200 a mam auto z listopada 93r a po czym mozna dokladnie odczytac jaki mam moment w swojej audi

[ Dodano: 2007-06-12, 16:49 ]
bo w sumie to ciagnie dobrze od 1500 i nie zabardzo odczuwam turbo-dziure a obroty rosna jak ta lala po5000

leszek_11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2007, 17:12
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: leszek_11 » 12 cze 2007, 17:25

daro26 pisze:a myslalem ze mam wlasnie 186 przy2200 a mam auto z listopada 93r a po czym mozna dokladnie odczytac jaki mam moment w swojej audi
Myślę że trzeba by porównać numery silnika z jakąś tabela silników audi. Sa takie na necie dostępne. Jak rozkręcasz swoją niunie do 5 tyś to całkiem nieźle u mnie wcześniej odcina.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 12 cze 2007, 18:21

leszek_11, no krece czasami do 5000 by przepalic resztki nagaru w turbinie a rozkreca sie do 5000 jak zaslepilem EGR

leszek_11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2007, 17:12
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: leszek_11 » 12 cze 2007, 19:10

A to dziwne że mówisz o zaślepieniu EGR-a. Przeciesz wydawałoby sie że on nie ma z tym nic wspólnego. EGR właściwie działa tylko na biegu jałowym silnika. Od tego on jest, od tego jest on. hmm

[ Dodano: 2007-06-12, 19:11 ]
poza tym jak masz odłączony EGR to skąd nagar w turbinie?

[ Dodano: 2007-06-13, 17:25 ]
Dolot okazał sie szczelny. Niby dobrze ale myślałem że to bedzie przyczyną.

[ Dodano: 2007-06-13, 17:27 ]
Nic mi nie pozostaje tylko na razie jeździć. Zobaczymy co sie będzie działo później. Pozdro

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 13 cze 2007, 18:41

leszek_11, no niby nic ale fakt faktem ze jest lepiej i nie ma tego nagaru w dolocie bo jak rozebralem i zobaczylem jak to wyglada (opary oleju z nagarem) to sie przerazilem.silnik pracuje po zaslepieniu troche glosniej ale nagaru juz tam nie bedzie i auto przy wyprzedzaniu czasami szarpac potrafilo a teraz jak reka odjal a co do tego ze EGR tylko na wolnych obrotach pracuje to czytalem tu na forum ze nie do konca tak jest tzn.ze otwiera sie w zaleznosci od predkosci obrotowej i obciazenia

leszek_11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2007, 17:12
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: leszek_11 » 13 cze 2007, 18:42

Jeszcze kazałem zresetować kompa może on coś miesza. :-o

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 13 cze 2007, 18:44

moze byc :-/

[ Dodano: 2007-06-13, 18:46 ]
a moze kata masz zapchanego ja mialem i auto po jego wybiciu duuuuzo zwawsze ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga