Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDi 1Z] Świece żarowe

ODPOWIEDZ
gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 lis 2010, 16:58

ta listwa jest do świec krótkich i z gwintem a my mamy bez gwintu i długie świece :roll: wszystko się zgadza z tym ściskaniem i chyba wszyscy mamy popękane te kapturki :-/

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 07 lis 2010, 21:31

Tez sie zdziwilem bo takiej listwy u siebie nie zauwazylem, a w ETCE jest przy tej listwie jest oznaczenie silnika 1Z :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 lis 2010, 21:51

mariusz8282 pisze:
ps. a jak z tą listwą, od A4 i Passata co pasuje podobno jak to wygląda, jakieś zdj może?
daj sobie spokój z tą listwą, poczytaj tu https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-kable-swiec-vt48191.htm a jak już bardzo chcesz tą listwę to poszukaj na allegro od sharana, galaxy, alhambry 1.9TDI, generalnie ta listwa to nic innego jak połączone plastikową rurką wszystkie 4 kapturki

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 09 lis 2010, 21:21

Eee nie, listwy nie mialem zamiaru zakładac nawet, tylko z tymi kapturkami cos pokombinowac. Motyw z kostka elektryczna jest ciekawy :)

[ Dodano: 2010-11-18, 22:26 ]
Panowie, wykrecilem dzis swiece żarowe i sprawdzilem podlaczajac do akumulatora. Grzeja wszystkie dosc dobrze, ale zastanawia mnie to jak powinna wygladac świeca żarowa (uzywana przynajmniej jakies 20 tys km. albo i wiecej) ponieważ moje swiece sa czarne (czesc wchodzaca w silnik). Jest na nich nalot ale jak przejechalem palcem to duzo z tego zostaje na palcu i jest nieco wilgotne. Ostatnio zauwazylem ze ubywa mi plynu chlodniczego w zbiorniczku (dolewam do max i po 1000 km a moze i mniej mam na minimum). Dodatkowo zauwazylem ze blok silnika pod filtrem oleju (akurat z tamtej strony) jest mokry a turbosprezarka tez jakby zaoliwiona (mokra). Na obudowe plastikowa akumulatora tez padają male kropeczki oleju. Podejrzewam ze wszystkim opisanym problemom winna jest uszczelka pod pokrywa rozrządu i uszczelka pod głowica. Tez tak uwazacie? Czy moze jeszcze cos byc powodem?

[ Dodano: 2010-11-24, 15:29 ]
I wyszstko jasne, uszczelka pod glowica bedzie dobra. Do wymiany uszczelka zaworów. Puszcza mi króciec płyn przy głowicy ten do kórego dochodzi czujnik niebieski. Kapie sobie pomalu przez co mokry jest blok silnika. Co to bedzie za króciec (nr kat. itp) i czy trzeba spuszczac płyn aby go wymienić? Bo nie wiem czy sam sobie wymienie. Mechanik za 20-30 wymieni, ale moze by zaoszczedzil jesli to nie skomplikowane :)

[ Dodano: 2010-11-24, 15:49 ]
Dorzucam zdjecie tego krućca ze strzałką na miejsce gdzie jest wyciek.

sty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2010, 16:36
Lokalizacja: Zdolny Śląsk

Post autor: sty » 14 gru 2010, 17:07

Tak na przyszłość dla tych którzy nie zdążyli jeszcze połamać tych fajeczek/kapturków od świec a maja dostęp do garażu to proponuje podgrzać je czy to farelką czy suszarką . <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 gru 2010, 20:30

mariusz8282 koszt króćca 9zł dasz radę sam ,ja nie spuszczałem płynu trochę się wylało no ale trudno (po prostu nie chciało mi się),jak wykręcisz to może tylko oring jest do wymiany :?: zobaczysz ale często pęka ten króciec :-/ więcej odkręcania niż samej wymiany :roll: tylko bobry kup i zobacz dokładnie jaki masz bo w sklepie napewno ci powiedzą żeby pokazać bo idzie tam kilka rodzai jak coś nie będziesz wiedział to pisz pw <ok>aha napewno trzeba inbus chyba 6 no i śrubokręt do opasek,klucz 10 zwykły lub nasadowy

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 14 gru 2010, 23:15

O cholercia, to ja zaplacilem 20zł - zdziercy!!! Raczej dobry kupilem bo wg nr katalogowego z ETKI :) No to wymienie sam zaraz po swietach bo bede mial dostep do garazu :) Dzieki gibaj.

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 15 gru 2010, 07:01

To zalezy za jakiej firmy dales te 20 zl;) najlepiej chyba kupic ori, kosztuje cos kolo 30 - 40 zl, a pewnie bedzie najpewniejszy, codziennie sie tego nie wymienia. Ja zmienilem na slawny topran, jezdze prawie rok i nic sie nie dzieje, ale jakbym mial zmieniac jeszcze raz to dolozylbym do ori.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 gru 2010, 10:07

te króćce to częsty defekt w naszych TDI ,kiedyś miałem passata 1,9D i też mi padł króciec :roll: był pęknięty (chyba od temp.) w starym silniku też mi delikatnie ciekło ale wymieniłem tylko oring a w tym narazie ok

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 15 gru 2010, 12:27

To zalezy za jakiej firmy dales te 20 zl;)

Prawde mowiąc nie wiem jakiej firmy jest, bo nawet nie ma na niego opakowania - sprzedawca dal mi go luźno z uszczelka. Na króćcu tez nie ma zadnej firmy podanej, jedynie numery oryginału z ETKI. Mysle ze i tak bedzie ok :)

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 08 paź 2016, 15:07

Witam fanatycy,

odgrzewam temat ,winter is comming :D. Nie mamy jeszcze minusowych temp. ,ale mój diesel ma już drobne problemy z odpalaniem. Auto mam już 5 rok i nigdy nie wymieniałem w nim świec żarowych. Czy to może być przyczyną ,że mimo świece zagrzeje (zapłon - powrót kluczyka - zapłon - ...) 5-6 razy to rozrusznik musi pokręcić 3-4s. zanim traktorek odpali czy raczej przyczyna leży ,gdzie indziej ? Czy ze świecami jest jak z olejem i innymi cieczami w naszych autach ,że powinniśmy pilnować ich wymian co jakiś okres czasu ,bądź ilość przejechanych kilometrów ?

Bardzo się uciesze na Wasze odpowiedzi okok

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 08 paź 2016, 15:27

Na świece nie ma reguły (czas eksploatacji, czy przejechane km) jak padnięte to wymiana. W necie, na forach itp. znajdziesz dużo magicznych sposobów na sprawdzenie świec "na aucie", jednak każdy robi po swojemu a osobiście przekonałem się kilkakrotnie że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz. Jak już wszystkie odkręcisz i żadnej nie urwiesz (czego życzę ;-) ) to z montażem już problemów nie napotkasz napewno. Pamiętaj że świece to "kawałek układanki" który wpływa na poprawny rozruch naszych tdi w niższych temperaturach, pozostaje jeszcze ważniejsza część jak sprawność układu paliwowego (wtryski, pompa, szczelność układu) Przy temperaturach jakie mieliśmy do tej pory (u mnie max 0'C) nie ma sensu kręcić kluczykiem po 5-6 razy bo częściej niż świece wymieniał będziesz stacyjkę, a skoro i tak długo kręci to szukaj przyczyny właśnie w układzie paliwowym (co nie oznacza że jak już nas zima odwiedzi to świece będą zbędnę bo też mają prawo bytu sprawne) piwoa80

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 08 paź 2016, 16:07

M4teusz pisze:Na świece nie ma reguły (czas eksploatacji, czy przejechane km) jak padnięte to wymiana. W necie, na forach itp. znajdziesz dużo magicznych sposobów na sprawdzenie świec "na aucie", jednak każdy robi po swojemu a osobiście przekonałem się kilkakrotnie że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz. Jak już wszystkie odkręcisz i żadnej nie urwiesz (czego życzę ;-) ) to z montażem już problemów nie napotkasz napewno. Pamiętaj że świece to "kawałek układanki" który wpływa na poprawny rozruch naszych tdi w niższych temperaturach, pozostaje jeszcze ważniejsza część jak sprawność układu paliwowego (wtryski, pompa, szczelność układu) Przy temperaturach jakie mieliśmy do tej pory (u mnie max 0'C) nie ma sensu kręcić kluczykiem po 5-6 razy bo częściej niż świece wymieniał będziesz stacyjkę, a skoro i tak długo kręci to szukaj przyczyny właśnie w układzie paliwowym (co nie oznacza że jak już nas zima odwiedzi to świece będą zbędnę bo też mają prawo bytu sprawne) piwoa80
Dziękuję Mateuszu za szybką odpowiedź. Układ paliwowy jest w porządku, 0 bąbelków w przewodzie paliwowym, świeżo wymienione wszystkie płyny i filtry, pompa i wtryski zrobione 2 lata temu, rozłożone, przeczyszczone, uszczelnione i ustawione. Bardziej przy spadkach temperatury przychodzi problem z odpaleniem z roku na rok coraz bardziej ,stąd stawiam na świece żarowe ,ponieważ w temperaturach dodatnich 0 jakichkolwiek problemów. Pytanie brzmi jakie ? Zdążyłem już trochę pogrzebać w internecie i znalazłem parę: BERU, NGK, DENSO ? Czy po za tymi wskazówkami masz jakieś jeszcze w zanadrzu ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2016, 16:35

TheSorrow pisze:Układ paliwowy jest w porządku, 0 bąbelków w przewodzie paliwowym, świeżo wymienione wszystkie płyny i filtry, pompa i wtryski zrobione 2 lata temu, rozłożone, przeczyszczone, uszczelnione i ustawione. Bardziej przy spadkach temperatury przychodzi problem z odpaleniem z roku na rok coraz bardziej ,stąd stawiam na świece żarowe ,ponieważ w temperaturach dodatnich 0
Twoje problemy z odpalaniem to na pewno nie wina świec,bo poustawiane jak nalezy tdi ze sprawnym osprzętem , nie ma prawa gorzej odpalać bez świec ,przy obecnych dodatnich temperaturach .U mnie wyciągniety przekaznik grzania świec od dłuższego czasu , świece nie grzeją wcale ,bo nie ma takiej potrzeby . Jak do tej pory ,palenie z półobrotu czy to +20 czy +2 .Dla niedowiarków nagram kiedyś filmik jak powinien palić tdi bez świec ,ale to dopiero jak temp.spadnie poniżej zera

[ Dodano: 2016-10-08, 16:35 ]
TheSorrow pisze:BERU, NGK, DENSO ?
Wszystkie zapewne i tak z jednej fabryki ,także marka raczej bez znaczenia ;-) tym bardziej że świece w tdi wytrzymują długie lata ,bo przez większość roku nie grzeją wcale .No chyba ze ktos jezdzi z uszkodzonym czujnikiem temp .dla ECU

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2016, 18:43

M4teusz pisze: że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz.
I to najlepsza metoda na sprawdzenie świec , sam sprawdzałem z żarówką w oprawce i niby wszystkie dobre , ale jak wykręciłem 3 swiece i sprawdziłem je , to wyszło że dwie spalone były.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl