[B4 1.9 TDi 1Z] Świece żarowe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
daj sobie spokój z tą listwą, poczytaj tu https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-kable-swiec-vt48191.htm a jak już bardzo chcesz tą listwę to poszukaj na allegro od sharana, galaxy, alhambry 1.9TDI, generalnie ta listwa to nic innego jak połączone plastikową rurką wszystkie 4 kapturkimariusz8282 pisze:
ps. a jak z tą listwą, od A4 i Passata co pasuje podobno jak to wygląda, jakieś zdj może?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Eee nie, listwy nie mialem zamiaru zakładac nawet, tylko z tymi kapturkami cos pokombinowac. Motyw z kostka elektryczna jest ciekawy
[ Dodano: 2010-11-18, 22:26 ]
Panowie, wykrecilem dzis swiece żarowe i sprawdzilem podlaczajac do akumulatora. Grzeja wszystkie dosc dobrze, ale zastanawia mnie to jak powinna wygladac świeca żarowa (uzywana przynajmniej jakies 20 tys km. albo i wiecej) ponieważ moje swiece sa czarne (czesc wchodzaca w silnik). Jest na nich nalot ale jak przejechalem palcem to duzo z tego zostaje na palcu i jest nieco wilgotne. Ostatnio zauwazylem ze ubywa mi plynu chlodniczego w zbiorniczku (dolewam do max i po 1000 km a moze i mniej mam na minimum). Dodatkowo zauwazylem ze blok silnika pod filtrem oleju (akurat z tamtej strony) jest mokry a turbosprezarka tez jakby zaoliwiona (mokra). Na obudowe plastikowa akumulatora tez padają male kropeczki oleju. Podejrzewam ze wszystkim opisanym problemom winna jest uszczelka pod pokrywa rozrządu i uszczelka pod głowica. Tez tak uwazacie? Czy moze jeszcze cos byc powodem?
[ Dodano: 2010-11-24, 15:29 ]
I wyszstko jasne, uszczelka pod glowica bedzie dobra. Do wymiany uszczelka zaworów. Puszcza mi króciec płyn przy głowicy ten do kórego dochodzi czujnik niebieski. Kapie sobie pomalu przez co mokry jest blok silnika. Co to bedzie za króciec (nr kat. itp) i czy trzeba spuszczac płyn aby go wymienić? Bo nie wiem czy sam sobie wymienie. Mechanik za 20-30 wymieni, ale moze by zaoszczedzil jesli to nie skomplikowane
[ Dodano: 2010-11-24, 15:49 ]
Dorzucam zdjecie tego krućca ze strzałką na miejsce gdzie jest wyciek.
[ Dodano: 2010-11-18, 22:26 ]
Panowie, wykrecilem dzis swiece żarowe i sprawdzilem podlaczajac do akumulatora. Grzeja wszystkie dosc dobrze, ale zastanawia mnie to jak powinna wygladac świeca żarowa (uzywana przynajmniej jakies 20 tys km. albo i wiecej) ponieważ moje swiece sa czarne (czesc wchodzaca w silnik). Jest na nich nalot ale jak przejechalem palcem to duzo z tego zostaje na palcu i jest nieco wilgotne. Ostatnio zauwazylem ze ubywa mi plynu chlodniczego w zbiorniczku (dolewam do max i po 1000 km a moze i mniej mam na minimum). Dodatkowo zauwazylem ze blok silnika pod filtrem oleju (akurat z tamtej strony) jest mokry a turbosprezarka tez jakby zaoliwiona (mokra). Na obudowe plastikowa akumulatora tez padają male kropeczki oleju. Podejrzewam ze wszystkim opisanym problemom winna jest uszczelka pod pokrywa rozrządu i uszczelka pod głowica. Tez tak uwazacie? Czy moze jeszcze cos byc powodem?
[ Dodano: 2010-11-24, 15:29 ]
I wyszstko jasne, uszczelka pod glowica bedzie dobra. Do wymiany uszczelka zaworów. Puszcza mi króciec płyn przy głowicy ten do kórego dochodzi czujnik niebieski. Kapie sobie pomalu przez co mokry jest blok silnika. Co to bedzie za króciec (nr kat. itp) i czy trzeba spuszczac płyn aby go wymienić? Bo nie wiem czy sam sobie wymienie. Mechanik za 20-30 wymieni, ale moze by zaoszczedzil jesli to nie skomplikowane
[ Dodano: 2010-11-24, 15:49 ]
Dorzucam zdjecie tego krućca ze strzałką na miejsce gdzie jest wyciek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
mariusz8282 koszt króćca 9zł dasz radę sam ,ja nie spuszczałem płynu trochę się wylało no ale trudno (po prostu nie chciało mi się),jak wykręcisz to może tylko oring jest do wymiany :?: zobaczysz ale często pęka ten króciec więcej odkręcania niż samej wymiany :roll: tylko bobry kup i zobacz dokładnie jaki masz bo w sklepie napewno ci powiedzą żeby pokazać bo idzie tam kilka rodzai jak coś nie będziesz wiedział to pisz pw <ok>aha napewno trzeba inbus chyba 6 no i śrubokręt do opasek,klucz 10 zwykły lub nasadowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Witam fanatycy,
odgrzewam temat ,winter is comming . Nie mamy jeszcze minusowych temp. ,ale mój diesel ma już drobne problemy z odpalaniem. Auto mam już 5 rok i nigdy nie wymieniałem w nim świec żarowych. Czy to może być przyczyną ,że mimo świece zagrzeje (zapłon - powrót kluczyka - zapłon - ...) 5-6 razy to rozrusznik musi pokręcić 3-4s. zanim traktorek odpali czy raczej przyczyna leży ,gdzie indziej ? Czy ze świecami jest jak z olejem i innymi cieczami w naszych autach ,że powinniśmy pilnować ich wymian co jakiś okres czasu ,bądź ilość przejechanych kilometrów ?
Bardzo się uciesze na Wasze odpowiedzi
Pozdrawiam,
odgrzewam temat ,winter is comming . Nie mamy jeszcze minusowych temp. ,ale mój diesel ma już drobne problemy z odpalaniem. Auto mam już 5 rok i nigdy nie wymieniałem w nim świec żarowych. Czy to może być przyczyną ,że mimo świece zagrzeje (zapłon - powrót kluczyka - zapłon - ...) 5-6 razy to rozrusznik musi pokręcić 3-4s. zanim traktorek odpali czy raczej przyczyna leży ,gdzie indziej ? Czy ze świecami jest jak z olejem i innymi cieczami w naszych autach ,że powinniśmy pilnować ich wymian co jakiś okres czasu ,bądź ilość przejechanych kilometrów ?
Bardzo się uciesze na Wasze odpowiedzi
Pozdrawiam,
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Na świece nie ma reguły (czas eksploatacji, czy przejechane km) jak padnięte to wymiana. W necie, na forach itp. znajdziesz dużo magicznych sposobów na sprawdzenie świec "na aucie", jednak każdy robi po swojemu a osobiście przekonałem się kilkakrotnie że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz. Jak już wszystkie odkręcisz i żadnej nie urwiesz (czego życzę ) to z montażem już problemów nie napotkasz napewno. Pamiętaj że świece to "kawałek układanki" który wpływa na poprawny rozruch naszych tdi w niższych temperaturach, pozostaje jeszcze ważniejsza część jak sprawność układu paliwowego (wtryski, pompa, szczelność układu) Przy temperaturach jakie mieliśmy do tej pory (u mnie max 0'C) nie ma sensu kręcić kluczykiem po 5-6 razy bo częściej niż świece wymieniał będziesz stacyjkę, a skoro i tak długo kręci to szukaj przyczyny właśnie w układzie paliwowym (co nie oznacza że jak już nas zima odwiedzi to świece będą zbędnę bo też mają prawo bytu sprawne)
Dziękuję Mateuszu za szybką odpowiedź. Układ paliwowy jest w porządku, 0 bąbelków w przewodzie paliwowym, świeżo wymienione wszystkie płyny i filtry, pompa i wtryski zrobione 2 lata temu, rozłożone, przeczyszczone, uszczelnione i ustawione. Bardziej przy spadkach temperatury przychodzi problem z odpaleniem z roku na rok coraz bardziej ,stąd stawiam na świece żarowe ,ponieważ w temperaturach dodatnich 0 jakichkolwiek problemów. Pytanie brzmi jakie ? Zdążyłem już trochę pogrzebać w internecie i znalazłem parę: BERU, NGK, DENSO ? Czy po za tymi wskazówkami masz jakieś jeszcze w zanadrzu ?M4teusz pisze:Na świece nie ma reguły (czas eksploatacji, czy przejechane km) jak padnięte to wymiana. W necie, na forach itp. znajdziesz dużo magicznych sposobów na sprawdzenie świec "na aucie", jednak każdy robi po swojemu a osobiście przekonałem się kilkakrotnie że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz. Jak już wszystkie odkręcisz i żadnej nie urwiesz (czego życzę ) to z montażem już problemów nie napotkasz napewno. Pamiętaj że świece to "kawałek układanki" który wpływa na poprawny rozruch naszych tdi w niższych temperaturach, pozostaje jeszcze ważniejsza część jak sprawność układu paliwowego (wtryski, pompa, szczelność układu) Przy temperaturach jakie mieliśmy do tej pory (u mnie max 0'C) nie ma sensu kręcić kluczykiem po 5-6 razy bo częściej niż świece wymieniał będziesz stacyjkę, a skoro i tak długo kręci to szukaj przyczyny właśnie w układzie paliwowym (co nie oznacza że jak już nas zima odwiedzi to świece będą zbędnę bo też mają prawo bytu sprawne)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Twoje problemy z odpalaniem to na pewno nie wina świec,bo poustawiane jak nalezy tdi ze sprawnym osprzętem , nie ma prawa gorzej odpalać bez świec ,przy obecnych dodatnich temperaturach .U mnie wyciągniety przekaznik grzania świec od dłuższego czasu , świece nie grzeją wcale ,bo nie ma takiej potrzeby . Jak do tej pory ,palenie z półobrotu czy to +20 czy +2 .Dla niedowiarków nagram kiedyś filmik jak powinien palić tdi bez świec ,ale to dopiero jak temp.spadnie poniżej zeraTheSorrow pisze:Układ paliwowy jest w porządku, 0 bąbelków w przewodzie paliwowym, świeżo wymienione wszystkie płyny i filtry, pompa i wtryski zrobione 2 lata temu, rozłożone, przeczyszczone, uszczelnione i ustawione. Bardziej przy spadkach temperatury przychodzi problem z odpaleniem z roku na rok coraz bardziej ,stąd stawiam na świece żarowe ,ponieważ w temperaturach dodatnich 0
[ Dodano: 2016-10-08, 16:35 ]
Wszystkie zapewne i tak z jednej fabryki ,także marka raczej bez znaczenia tym bardziej że świece w tdi wytrzymują długie lata ,bo przez większość roku nie grzeją wcale .No chyba ze ktos jezdzi z uszkodzonym czujnikiem temp .dla ECUTheSorrow pisze:BERU, NGK, DENSO ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko