Witam,
przed zimowaniem autka wszystko było cacy. Auto mialo aku wyjete i stalo przez cala zime w nieogrzewanym garazu. 2 tyg temu temu przy pierwszym odpaleniu pojawila sie masa dymu czarnego i obroty zaczęły falować w zakresie 900-1200. Pojechałem na przeglad gdy objawy ustaly a na przeglądzie jak na złość znow obroty zaczely falować do tego zaczęła migać kontrolka od swiec żarowych (w B4 znaczy to chyba check engine) i zaczął meega kopcić z wydechu.
Są dni że nic sie nie dzieje, jest dzień, ze wariuje. Zauważyłem, że na zimnym silniku potrafi szarpać przy dodawaniu gazu z niskich obrotów przy 1,2 biegu a gdy pojawi się falowanie to przy hamowaniu (sprzęgło wcisnięte) silnik gasnie. Byłem u mechanika zeby podpiąć pod komputer to jedyny błąd jaki pokazał (nie pamietam dokladnie co to bylo) to od jakiegoś zaworka...
Osprzęt mam pierburga
Co mogło się stać?
[1.9 TDI 1z] Szarpanie na wolnych i gaśnięcie silnika
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak to co :roll: to <ok>Parysom pisze:Co mogło się stać?
Auto nie ruszane kilka miesięcy ,to najgorsza rzecz ,jaką można mu zafundować :roll: Wszystko się "zastało " ...pewnie hamulce ,wtryski ...no i prawdopodobnie nastawnik ...także proponuje dolać do paliwa ok.0,5 litra oleju do dwusuwów, i liczyć na to ,że pomoże Ech i ja mam drugie tdi ,którym jeżdzę "od święta " ,zimą bardzo żadko ,bo jest na letnich oponach ...ale żadko ,nie znaczy wcale :roll: nawet zimą ,o ile są sprzyjające warunki ,staram się przynajmniej dwa razy w miesiącu nim jeżdzić ,bo wiem co się dzieje ,jak auto zbyt długo stoi ...akurat tej zimy ,warunki były takie ,ze można było jeżdzić częściejParysom pisze: Auto mialo aku wyjete i stalo przez cala zime w nieogrzewanym garazu.
[ Dodano: 2014-03-28, 20:02 ]
a zanim to zrobisz ,sprawdż błedy w sterowniku ,bo napewno jak migala kontrolka od świec ,to jakieś są 8-)Krzysiek 84 pisze:A skoro masz pierburga to zrób logi dynamiczne, odepnij wtyczke impulsatora i przejedź sie.