Na jałowym :?: :roll: nie ma takiej opcji 8-)joint32 pisze:a nie bierzecie pod uwagę programu?może przez wirusa trochę poszarpuje?
[B4 1,9 TDI 1Z]Szarpanie podczas jazdy i na wolnych obrotach
MAM duży problem mam audi b4 1,9tdi 94 rok na boschu. jade po miescie i szarpie od 1500 do 2000 tys obrotów na kazdym biegu a pozyzej nie . a takze przy jechaniu i wyprzedzaniu jakby odcinal paliwo przy 100 lub 120km jedziesz a nagle stop sil niema jakby paliwa nie bylo a jak powoli sie naciska na pedal to jakos idzie i wiecej co ty moze byc bo juz sil bakuje . filtr paliwa wymienilem i nastawnik czyscilem juz 2 razy . HELP !!!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To tak z nudów :?: czy na cud liczyłeś Nastawnik masz niesprawny i żadne czyszczenie mu nie pomoże ,bo to potencjometr i wytartej bieżni potencjometru ,nie przywrócisz do życia czyszczeniem ...szukaj sprawnego ,a jak nie masz zamiaru pozbywać się auta ,to pomyśl o bardziej skutecznym sposobie ,czyli przekładce na nastawnik indukcyjny 8-)ARTI2012 pisze:nastawnik czyscilem juz 2 razy .
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 21:49 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
miałem ten problem szarpał na 3,4,5 biegu objawy ponoc sa rózne ,tzn jest ich wiecej ,żarowy mogą świecić ponoć i wogole .posłuchałem kolegi muniora i odpiełem wtyczke od skrzyni ,i nastawnik najprostsza metoda i skuteczna ,dodam że obroty na jałowym mi nie falowały .i tu podzi ękowania dla kolegi MUNIORA za pomoc teoretyczną i praktyczną problemu juz ni ma i przyjemna jazda sie zaczeła ,bo jeszcze dobrze pamietam to szarpanie szału mozna bylo dostać ,uważajcie na mechanikow i pompiaży co to naprawia jakimś zwieraniem przewodów w liczniku albo na jakąś chwile i skasuja jak za zboże ,bo poprzedni właściciele mojej audi tak popłyneli z kasa ,MUNIOR ma niezłe doswiadzczenie w tych nastawnikach pomógł juz niejednemu klubowiczowi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszystko to prawda ,tyle że ARTI2012, ma nastawnik potencjometryczny ,a w tym przypadku ,test z odpięciem wtyczki impulsatora nie działa czyścić też tam raczej nie ma czego ...pozostaje tylko regeneracja ,lub wymiana nastawnika na sprawny ,lub przełożenie osprzętu i nastawnika na indukcyjny ...no można też za ok.1500zł zakupić sobie nowy nastawnik potencjometryczny 8-)elbula pisze:MUNIOR ma niezłe doswiadzczenie w tych nastawnikach pomógł juz niejednemu klubowiczowi
A czy mógłbyś trochę rozwinąć ten temat.MUNIOR pisze:Miałem ostatnio taki przypadek ,delikatnego szarpania w zakresie ok.1,8-1,9 tys.obr. bardzo podobnego do szarpania nastawnikowego ,działo się to tylko na 4 i 5 tym biegu ... przyczyną był jeden z wtryskiwaczy ,z korekcją ok.2 ,pozostałe dwa miały zero z przodubozmek pisze:Był czyszczony w styczniu chyba jak dobrze pamiętam i wogóle nie było prawie opiłków a też już tak poszarpywał i po czyszczeniu też się to powtarzało odpinałem impulsator i dalej bez zmian. a może coś nastawnik pada czy nie może tak być?
W moim aucie mam właśnie podobny obiaw, tylko 4,5 bieg i tylko czasem w pewnych prędkościach trochę buja autem.
Miałem zaplanowane w najbliższym czasie czyszczenie nastawnika, ale zastawiam się, czy na pewno on jest winny.
Mam następujące korekcje w logowaniu statycznym:
-0.86,0.16,-2.20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No ta ostatnia ,jest stanowczo za duża :roll:mareki pisze:Mam następujące korekcje w logowaniu statycznym:
-0.86,0.16,-2.20
Test czy on jest winny ,trwa tyle ile odpięcie wtyczki impulsatora i przejażdżka z odpiętym <ok> pod warunkiem oczywiście że masz pompę z nastawnikiem indukcyjnym 8-)mareki pisze:Miałem zaplanowane w najbliższym czasie czyszczenie nastawnika, ale zastawiam się, czy na pewno on jest winny.
witam jeszcze musze dodac ze w tym samym czasie zaczelo sie szarpanie i takze jakby takie odcinanie paliwa. tzw jedzie na 3 max 80 na 4 max 100 a na 5 masz120 . przy jechaniu . jak je jedzie pedal w dół to nagle jakby brak mocy zero odpuścisz pedał gazu i znów naciszniesz i dalej jedzie co to jest bo niewiem. moze toi cos wspólnego jest . może wtryski???. a jak jedzie sie delikatnie naciskasz na gaz to zauwazylem jakby nie odcinal właśnie dziwne ktos mial takie cos???
Mi to wygląda na not faula przechodzi w tryb awaryjny sprawdź nieszczelności na przewodach podciśnieniowych.
[ Dodano: 2013-05-29, 15:52 ]
Witam dzisiaj miałem chwile czasu i się przejechałem jest tak że jak zimny silnik to jak jadę nie szarpie i na wolnych też fajnie równo ale gdy się zagrzał to szarpał podczas jazdy i na wolnych też tak szarpał delikatnie silnikiem odpiąłem też sterujący ale też to samo szarpało na wolnych. chyba tylko pompa zostaje do rozebrania ale jeszcze w lipcu do polski trzeba dojechać z tym szarpaniem. Jak pocisnę na 2 tak ponad 4tys obr to potem już jest chwile spokoju z tym szarpaniem.
[ Dodano: 2017-07-20, 21:51 ]
Wymiana nastawnika pomogła
[ Dodano: 2013-05-29, 15:52 ]
Witam dzisiaj miałem chwile czasu i się przejechałem jest tak że jak zimny silnik to jak jadę nie szarpie i na wolnych też fajnie równo ale gdy się zagrzał to szarpał podczas jazdy i na wolnych też tak szarpał delikatnie silnikiem odpiąłem też sterujący ale też to samo szarpało na wolnych. chyba tylko pompa zostaje do rozebrania ale jeszcze w lipcu do polski trzeba dojechać z tym szarpaniem. Jak pocisnę na 2 tak ponad 4tys obr to potem już jest chwile spokoju z tym szarpaniem.
[ Dodano: 2017-07-20, 21:51 ]
Wymiana nastawnika pomogła