Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1Z]Szarpanie podczas jazdy i na wolnych obrotach

luki1987ddz27HK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2010, 22:42
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław

[B4 1,9 TDI 1Z]Szarpanie podczas jazdy i na wolnych obrotach

Post autor: luki1987ddz27HK » 09 wrz 2010, 23:19

Witam ,
Mam taki problem z silnikiem 1z na przepływce paiburg(czy jakoś tak) otóż falują mi obroty na zimnym silniku czasami na ciepłym.Podczas przyspieszania szarpie silnikiem (trzeci bieg 80 km/h i 4 ok 95 km/h nie mam obrotomierza więc nie wiem jakie obroty )Co może być przyczyną ? Po skanowaniu vag-iem był jeden błąd dotyczył on szczotek alternatora.Co to ma wspólnego z szarpaniem? :mrgreen:

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 10 wrz 2010, 08:57

Jeżeli w Tdi występuje obrotomierz to sygnał dla niego brany jest właśnie z alternatora.
W Twoim przypadku będzie jak w tym temacie https://audi80.pl/19tdi-1z-przerywa- ... t46251.htm
Na przyszłość użyj szukaj!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 wrz 2010, 10:23

luki1987ddz27HK pisze:Witam ,
Mam taki problem z silnikiem 1z na przepływce paiburg(czy jakoś tak) otóż falują mi obroty na zimnym silniku czasami na ciepłym.Podczas przyspieszania szarpie silnikiem (trzeci bieg 80 km/h i 4 ok 95 km/h nie mam obrotomierza więc nie wiem jakie obroty )Co może być przyczyną ?
Objawy ewidentne ,przyczyną jest brudny nastawnik pompy wtryskowej ,jakieś 2,3 godzinki zabawy i po problemie .Vag przy składaniu niezbędny do skalibrowania napięcia RSW i ustawienia dawki ,a najprościej przekonać się odpinając wtyczkę prędkościomierza przy skrzyni ,powinno przestać szarpać ;-)
luki1987ddz27HK pisze:Po skanowaniu vag-iem był jeden błąd dotyczył on szczotek alternatora.Co to ma wspólnego z szarpaniem? :mrgreen:
kompletnie nic .

luki1987ddz27HK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2010, 22:42
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław

Post autor: luki1987ddz27HK » 12 wrz 2010, 21:35

Po wymianie filtra powietrza szarpanie zmalało. Wydaje mi się że mam trochę obroty za niskie (840 obr/min) czy mogę je trochę podkręcić ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 wrz 2010, 22:55

luki1987ddz27HK pisze:Po wymianie filtra powietrza szarpanie zmalało.
Ciekawe :roll:
luki1987ddz27HK pisze:Wydaje mi się że mam trochę obroty za niskie (840 obr/min) czy mogę je trochę podkręcić ?
Tak do 920 obr.po podłaczeniu vaga w adaptacjach <ok>

luki1987ddz27HK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2010, 22:42
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław

Post autor: luki1987ddz27HK » 29 wrz 2010, 21:21

Jestem właśnie po czyszczeniu nastawnika nie było tragedii ale jakieś opiłki tam były teraz już nie jest odczuwalne szarpanie chodź było minimalne.Jeszcze tylko dawka do ustawienia i będzie super :mrgreen:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 mar 2013, 21:57

Koledzy ja też mam taki problem z tym szarpaniem czasami szarpie na 2-3-4-5 nastawnik wyczyszczony bo myślałem ze to przez to szarpie rozebrałem i nie był wcale brudny na 5 przy 100 potrafi szarpać ale to nie zawsze. mam wtryski afn i chipsa. Gdy pocisnę chwilkę tak ponad 3 tys to potem spokojnie już jedzie ale za jakiś czas znowu przedtem to było co jakiś czas a teraz w ostatnie dni się nasiliło :-( czujnik położenia wału wyczyściłem też i dalej to samo dzisiaj przełożyłem sterujący ten org z 90 km i tez bez zmian. I gdy szarpie to jak stanę na wolnych obr delikatnie poszarpuje obrotomierz i silnikiem jakby szarpało.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 mar 2013, 22:26

A korekcje patrzyłeś może, że i na jałowym tak faluje :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2013, 22:30

Jak ci na jałowym poszarpuje ,to na 100% coś dzieje się z dawką paliwa ,sprawdż vagiem jaką masz dawkę i jakie są korekcje na wtryskiwaczach . Wina raczej na pewno tkwi w pompie wtryskowej lub nastawniku ...nic więcej nie może być przyczyną

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 mar 2013, 22:38

Dawkę dzisiaj sprawdzałęm i jest 4.0-4.2 a korekty na wtryskach dochodza max do 0.80. Dawka spokojna jest nie skacze dużo. nastawnik jak czyściłem to prawie zero opiłków i org luty były i 300 na blacie.

[ Dodano: 2013-03-02, 22:40 ]
Na jałowym tylko wtedy szarpie silnikiem gdzy podczas jazdy jka dam 2 i mam tak 1200-1400 to czuje jak poszarpuje gdy depne na 2 tak ponad 3 tys to jest chwila spokoju i potem znowu zaczyna poszarpywać :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2013, 23:16

bozmek pisze:Na jałowym tylko wtedy szarpie silnikiem gdzy podczas jazdy jka dam 2 i mam tak 1200-1400 to czuje jak poszarpuje
To w końcu na jałowym ,czy 1200-1400 :?: bo to raczej jałowy nie jest 8-)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 mar 2013, 08:11

Gdy mi szarpie podczas jazdy i nawet jak dam 2 bieg i obroty 1200-1400 i jadę powoli to czuć poszarpywanie i wtedy jak dam na luz to obr poszarpują i obrotomierz poszarpuje tez nie jest to falowanie tylko takie szarpnięcia. Spróbuje dzisiaj odpiąć jeszcze wtyczkę od skrzyni.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 mar 2013, 10:22

Nie wiem czy to Ci pomoże, ale czasem na Boschu szarpie i od razu obstawia sie nastawnik a czasem powodem tego jest czujnik pedału hamulca, wystarczy przeczyscic styki tam i złożyc ponownie.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 mar 2013, 11:53

Wypiąłem wtyczkę od prędkości i dalej to samo nawet na 1 przy 1200 obr czuć szarpniecie i na jałowym chwilami tak szrpie jakby któryś tłok paliwa nie dostawał chwilami albo coś.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2013, 14:03

Krzysiek 84 pisze:Nie wiem czy to Ci pomoże, ale czasem na Boschu szarpie i od razu obstawia sie nastawnik
Ale on ma pierburga ;-)
bozmek pisze:Wypiąłem wtyczkę od prędkości i dalej to samo nawet na 1 przy 1200 obr czuć szarpniecie i na jałowym chwilami tak szrpie jakby któryś tłok paliwa nie dostawał chwilami albo coś.
Vaga podepnij i zobacz co się dzieje w momencie kiedy szarpie ,dawka i korekcje zapewne fiksują w tym momencie ...i być może kąt wtrysku...podłącz zloguj statycznie 000,001 ,004 ,013 wrzuć tu http://vaglog.rtnet.pl/ i podaj linki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl