Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Szarpnięcia podczas jazdy i zadymianie (logi)

ODPOWIEDZ
dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

[B4 1.9 1Z] Szarpnięcia podczas jazdy i zadymianie (logi)

Post autor: dbb » 30 wrz 2018, 10:22

Witam

podczas jazdy, sporadycznie, występują szarpnięcia zazwyczaj przy wyższej prędkości obrotowej z widocznym czarnym bąkiem. Ogólnie wydaje mi się że zbyt bardzo dymi podczas normalnej jazdy, chciałem się przyjrzeć wtryskiwaczom ale najpierw chciałem abyście pomogli mi w analizie logów dynamicznych.
zastanawia mnie tylko fakt ze pomimo że robiłem logi od 1.400/500 do 4.000/4.200 to na vagu wskazania prędkości obrotowej są zaniżone.
podczas logów też raz wystąpiła seria szarpnięć w okolicach 3500 tys i wywaliło mu błąd;

765-modulating piston movement sensor g149

ten błąd pojawił się już wcześniej ale po skasowaniu był dość długi spokój

dzięki za pomoc

wrzucam logi:

Dynamiczny:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_bZKaoRA.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_911S1.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_JWo4L.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_425XJ5Q.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_iEZY5Ub.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_776pV.html

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 30 wrz 2018, 11:36

Maiłeś regenerowany nastawnik?

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 30 wrz 2018, 12:03

Nie, przekładałem całą pompę z afn'a bo robiłem przeróbkę z potencjometrycznego na indukcyjny, pompy nie tykałem tylko wymieniłem profilaktycznie uszczelki pod nastawnikiem i pod dekielkiem

przeszłości pompy nie znam więc nie wiem czy ktoś tam już łap nie wkładał

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 wrz 2018, 13:10

Gwałtowne pojedyncze ,lub cała seria szarpnieć w wyższych zakresa obrotów ,zdarzajacych się nieregularnie ,to praktycznie zawsze wina wtrysku sterującego . I niestety ale tzreba szukać sprawnego wtrysku ,bo nie da się tu nic naprawić czy zregenerować....bo przyczyna lezy u góry wtryskiwacza ,tam gdzie jest nierozbieralna część ,czyli cewka ...sama końcówka wtryskiwacza rozpylajaca paliwo ,nie ma z tymi objawami nic wspólnego.Ori nastawnik z AFN na tym sterowniku będzie miał zaniżone RSW ,co moze powodować bład .Nalezy RSW ustawic w granicach 0.740-0,760
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2018, 13:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 30 wrz 2018, 13:19

mam jeden wtryskiwacz sterujący tylko z rozwaloną koncówką, może uda się coś wymyślić i go przeszczepić na próbę, zobaczymy. Munior zerknąłbyś na logi ? Zastanawiam się czy wszystko poza tym ok

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 wrz 2018, 13:24

Logi ok

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 30 wrz 2018, 13:35

ogarnę wtryskiwacz i przestawię wartość RSW i zobaczymy czy coś ulegnie zmianie na lepsze


aktualna wartość RSW grupa pierwsza blok trzeci 0,740 bez przestawiania

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 wrz 2018, 13:54

dbb pisze:aktualna wartość RSW grupa pierwsza blok trzeci 0,740 bez przestawiania
Czyli jest ok i nic nie przestawiaj

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 30 wrz 2018, 14:20

póki co to ogarnę ten sterujący, a ta różnica w prędkości obrotowej między licznikiem a vagiem, tak ma być czy coś nie tak wskazuje?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 wrz 2018, 14:39

dbb pisze:a ta różnica w prędkości obrotowej między licznikiem a vagiem, tak ma być czy coś nie tak wskazuje?
Na tym sterowniku tak musi być

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 paź 2018, 22:28

Też na sterujący stawiam

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 03 paź 2018, 08:07

Witam mam podobne objawy i moje pytanie jest następujące czy wtrysk sterujący 1z a afn różni się czymś więcej czy tylko końcówką?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2018, 13:25

aluminium pisze:Witam mam podobne objawy i moje pytanie jest następujące czy wtrysk sterujący 1z a afn różni się czymś więcej czy tylko końcówką?
Tak ,zakladaj smialo , nie poczujesz roznicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl