Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Test czujnika temp w chłodnicy.

mech15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 wrz 2008, 14:37

[1.9TD AAZ] Test czujnika temp w chłodnicy.

Post autor: mech15 » 22 kwie 2009, 12:43

witam
szukam sposobu na sprawdzenie sprawności czujnika wody w chłodnicy, który włącza wentylator
??

tu ten czujnik http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c20 ... 363d5.html
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2009, 10:12 przez mech15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 22 kwie 2009, 13:36

Też go wymieniałem, jak byś wykręcał to na ciepłej chłodnicy i bardzo spokojnie, bez gwałtownego szarpania. Co do sprawdzenia to można miernikiem sprawdzić oporność przy temperaturach np 20, 50, 90, 100°C lub podpięty włożyć do garnuszka z termometrem i grzałką i patrzeć czy przy nominalnej temperaturze załączenia 1° biegu wentylatorów i później przy 2° to samo jak masz pewność że nie włącza się przy tych temperaturach lub w innych to jest padnięty

mech15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 wrz 2008, 14:37

Post autor: mech15 » 23 kwie 2009, 10:55

!!!!!!!!
niezła rada, dzięki :-D

polecasz jakiegoś producenta??

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 kwie 2009, 11:15

Niestety nie mam doświadczenia w temacie producentów, może koledzy pomogą. Ja kupiłem taki jaki był w sklepie chyba EKS czy coś podobnego, jak dotrę do domu to sprawdzę na opakowaniu mogę podać nawet numer katalogowy wtedy

Awatar użytkownika
bunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 27 lip 2007, 15:01
Lokalizacja: Pomorze Środkowe/GS

Post autor: bunio » 23 kwie 2009, 16:56

Nie tak dawno kupowałem taki w ASO, kosztował 88 PLN w komplecie była jeszcze uszczelka.
Nie tak drogo, a zawsze ori. 8-)

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 23 kwie 2009, 22:55

Metoda sprawdzania w kubeczku z wodą jest dobra i skuteczna z tym że pierwszy stopień czyli załaczenie przy 95 * da się sprawdzić jednak drugiego stopnia załączania czyli przy 105* mi nieudało się sprawdzić bo niemogłem osiągnąc takiej temp... przy 95*woda w kubeczku się gotuje co jest raczej normalne ,w naszych silnikach są układy zamknięte w których wystepuje niewielkie ciśnienie w tych warunkach ciecz gotuje się trochę pużniej

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 24 kwie 2009, 21:02

Pierwszy stopień dopiero przy 95C?,hm,sie właśnie zastanawiam czy nie mam uwalonego tego czujnika,wskazówka mi staje prawie w pion,na krótko działaja obydwa biegi.

mech15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 wrz 2008, 14:37

Post autor: mech15 » 25 kwie 2009, 08:12

??
też mi się wydawało, że powinien się załączać trochę wcześniej niż 95*C. Ale jak 95*C to git:)

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 25 kwie 2009, 16:27

Czujnik wymieniony,i tera wsio działa,nie ori,ale EPS.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 25 kwie 2009, 17:10

o widzisz penki00, też kupiłem i wymieniłem taki czujniczek na tej firmy, w październiku zeszłego roku i nie narzekam na niego na razie. Do tego czujnik wskaźnika temperatury w króćcu przy silniku, bo był pordzewiały.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2009, 17:57

panowie a co do temperatury silniczka powiedźcie mi co może być przyczyną tego że jak jest niecałe 90 stopni na wskaźniku a włączy się ogrzewanie to temperatura spada do 70 stopni mimo że termostat nie przepuszcza na chłodnicę temperatura znacznie spada...

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 25 kwie 2009, 19:17

Prosta sprawa:nagrzewnica ogrzewania działa tak jak chłodnica ,w małym obiegu co prawda ale zasada działania taka sama .Włączając wentylator od ogrzewania schładzasz nagrzewnicę zasysając ciepłe powietrze które ona oddaje .W naszych audicach nagrzewnica cały czas grzeje tzn.niema zaworu którym włącza się ogrzewanie otwierając bądż zamykając przepływ płynu przez nagrzewnicę tak jak to było w większosci pojazdów .Ogrzewanie włącza się otwierając odpowiednie klapy ...trochę dziwne jednak że spada ci temp.aż tyle

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2009, 19:38

zasadę działania znam i wiem o co chodzi tylko dziwi mnie czemu tak spada temperatura.ten przypadek który opisuje dotyczy mojego kumpla.u mnie dzieje się podobnie tylko jak stoję ale temperatura leciutko się zmniejszy a u niego nawet podczas jazdy temperatura spada bardzo dużo i mimo tego że jedzie się na wysokich obrotach by zagrzać silnik to temperatura nie podnosi się.druga dziwna sprawa jak stoi w miejscu i włączy grzewanie to temperatura potrafi zejść jeszcze niżej...

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 25 kwie 2009, 20:09

Ja bym obstawiał uwalony termostat,ale napisz czy długo sie grzeje,czyli jaki mniej więcej odcinek trzeba przejechać zeby dostał 90C

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2009, 21:29

silnik nagrzewa się standardowo ok 6-8 km trzeba przejechać jednak dziwi mnie to że spada temperatura jak włączy się ogrzewanie.np jak temperatura jest ok 90 stopni i się utrzymuje a włączy się ogrzewanie to spada do 70.jak np jedziemy i silnik się nagrzewa a włączymy w tym czasie ogrzewanie to nie ma możliwości by temperatura doszła do 90 stopni tylko dochodzi do tych 70.wtedy nawet po przejechaniu 20km silnik nie osiąga 90 stopni...to tak wygląda jak by ogrzewanie schładzało cały silnik jak wentylatory chłodnicy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl