Witam wszystkich klubowiczów
Proszę o udzielenie mi porady z problemem, który występuje w moim samochodzie. Zablokowało termostat i pękł wąż taki z trzema końcówkami, który najprawdopodniej idzie do bloku i pompy wodnej. Po awarii przejechałem tym samochodem około 150 metrów, ponieważ stałem na obwodnicy. W warsztacie wymieniono mi termostat i tego węża. Od czasu wymiany do chwili obecnej ubywa mi płynu w zbiorniczku. Podczas obserwacji widać wyciekający płyn spod samochodu. Po ściągnięciu osłony spod silnika okazuje się, że silnik i osłona ta plastikowa jest zabrudzona płynem chłodzącym. Wyczyściłem to wszystko. Dolałem płynu do zbiorniczka. Rozgrzałem motor do 90 stopni, włączyłem ogrzewanie i obserwowałem gdzie wycieka - nie było wycieku nigdzie. Wyłączyłem silnik i samochód stał na kanale 3 godziny i nie było nigdzie wycieku. Podczas dokładnych oględzin zauważyłem, że przy turbinie, gdzie jest taki gruby plastikowy wąż jest bardzo może nie mokry, ale bardzo zawilgocony. I z tego jakby węża są stare ślady spływania do dołu, gdzie następnie jest ślad spływu na taką małą chłodniczkę, która nie wiem do czego służy. Po zakręceniu osłony i przejechaniu 3 km do garażu po około pół godziny zaobserwowałem wyciek spod auta płynu chłodzącego. Sprawdziłem w zbiorniczku i faktycznie go ubyło. Dolewam raz na 7 dni 1 litr płynu. Płyn ten to "denagerr". Pragnę dodać, że samochód jest z roku 1993 z klimatyzacją. Przeczytałem dużo postów na ten temat i w żadnym nie mogę znaleźć dla mnie konkretnego rozwiązania. Jeżeli ktoś miał podobną sytuację proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
[b4 80 1.9 tdi 1Z] układ chłodzenia
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ta chłodniczka to pewnie Intercooler bo innej tam nie ma. Może jest sytacja typu że wycieka z pod uszczelki na głowicy, zobacz czy nie sączy po bloku, bo jak zablokowało Ci termostat to bardzo prawdopodobne że mogło wywalić uszczelke z pod głowicy. Płyn może sączyć na zewnątrz głowicy i nie bedzie śladów płynu w oleju ani oleju w płynie. Poprostu może wywalać z płaszcza na zewnątrz. Bo szczerze mówiąc koło turbiny to nie ma z czego tam sie sączyć.
To zależy ile jest ponad max, ale zawsze możesz oba te płyny trochu odciągnąć szczykawką ze zbiorniczków.figo pisze:dolewałem dziś płyn chłodzący i płyn do wspomagania ..no i przełałem oby dwa , jest troche ponad stan max. w oby dwóch zbiornikach. czy moge tak zostawić ? czy moze sie to jakoś odbić ?
pozdrawiam.