[ AEL 2.5 140 KM] Ustawienie kąta wtrysku
[ AEL 2.5 140 KM] Ustawienie kąta wtrysku
Witam klubowiczów wsumie audi nie z naszego forum ale może ktoś pomoże. Chcę w mojej audi wymienić rozrząd A6 c4 2.5 TDI 140KM, chodzi mi dokładnie o to by znalazła się na tym forum osoba, która potrafi ustawiać kąt wtryski za pomocą zegara, potrzebuje się dowiedzieć jak używać tego gdyż potrzebuję nie tylko w audi ustawiać pompę na zegar. Powiem wam jak ja myślę by to zrobić ,jeśli będzie coś według was nie tak proszę o poprawkę. Z tego co widziałem w auto dacie rozrząd ustawiłem zgodnie ze znakami czyli wał korbowy, znak czyli wycięcie na kole zamachowym musi się pokryć w na płaskim odlewie w okienku skrzyni, dwa znak na wałku rozrządu musi się pokrywać na tylnym kole wałka co napędza pompę wtryskową, znak na pompie też mam ustawiony jest taki znak na kole pompy i na odlewie do której jest pompa przykręcona. To niby wszystko już mam teraz przejdę do ustawienia kąta wtrysku. Według auto daty kąt wtrysku ma być 0.25MM-+2. I tu bardzo proszę o wskazówki czy dobrze to robię. Wkręcam czujnik w tył pompy, cofam silnikiem do tyłu do momętu aż wskazówka czujnika przestaje się poruszać i w tedy przekręcam na czujniku cały korpus by zegar pokazywał 0. Potem kręcę silnikiem w prawo czyli w kierunku pracy silnika, do momętu aż tłok będzie w górnym martwym punkcie czyli znak w okienku przy skrzyni będzie pokazywał punkt 0. w tedy mam odczytać wartość na czujniku? Bardzo proszę o pomoc, jeśli źle to wytłumaczyłem proszę od siebie napisać jak mam to zrobić.
I jednocześnie jaka ma być wartość na VAGU w grupie 000 w 4okienku dla kąta wtrysku i jaka dawka chyba w 2 okienku
I jednocześnie jaka ma być wartość na VAGU w grupie 000 w 4okienku dla kąta wtrysku i jaka dawka chyba w 2 okienku
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Dawka paliwa jest w 4 okienku, zaś kąt wtrysku w 2 ;]
Kąt wtrysku 45-60 tak optymalnie jest ustawić 50.
Wartości liczbowej z grupy 000 Ci nie podam dokładnie ale stawiam że będzie to około 18-20, ale podajże w grupie 001 wartość będziesz miał mg/R coś takiego najlepiej jak będzie wynosiła z przedziału 3.8-4.2 to taka standardowa myślę - uniwersalna.
Kąt wtrysku 45-60 tak optymalnie jest ustawić 50.
Wartości liczbowej z grupy 000 Ci nie podam dokładnie ale stawiam że będzie to około 18-20, ale podajże w grupie 001 wartość będziesz miał mg/R coś takiego najlepiej jak będzie wynosiła z przedziału 3.8-4.2 to taka standardowa myślę - uniwersalna.
podłączam się.
ma ktoś może Logi przy prawidłowo działającym silniku bodajże grupy 04. głównie zależy mi na wartościach wystarowania zaworka N108 bo wyskakuje mi błąd 550 regulacja kąta wtrysku, różnica doregulowania. i nijak nie moge jej usunąć, nie pomaga przyspieszanie kąta wtrysku, ani jego opuźnianie. jak również wymiana zaworka ciśnienia wewnętrznego ani jego regulacja, ECU niby utrzymuje wartość ale jest ona trochę nistabilna i przeważnie wystareowanie zaworka jest powyżej 50%
ma ktoś może Logi przy prawidłowo działającym silniku bodajże grupy 04. głównie zależy mi na wartościach wystarowania zaworka N108 bo wyskakuje mi błąd 550 regulacja kąta wtrysku, różnica doregulowania. i nijak nie moge jej usunąć, nie pomaga przyspieszanie kąta wtrysku, ani jego opuźnianie. jak również wymiana zaworka ciśnienia wewnętrznego ani jego regulacja, ECU niby utrzymuje wartość ale jest ona trochę nistabilna i przeważnie wystareowanie zaworka jest powyżej 50%
u mnie to samo i za kija nie wiem jak to zrobić ,myślałem ,że to przez zawór kąta wtrysku bo kabelki miał poprzecierane.ale zlutowałem ,zaizolowałem ale czasami wyskakuje bład ,czasami jest spokój z tydzien i znowu wyskoczy. może u mnie wystarczy go wymienić.mam na zapsa ale nie chce mi sie go znowu wyjmować bo w audi jest niezła żeźba żeby sie do tego dostać.arwam pisze:podłączam się.
ma ktoś może Logi przy prawidłowo działającym silniku bodajże grupy 04. głównie zależy mi na wartościach wystarowania zaworka N108 bo wyskakuje mi błąd 550 regulacja kąta wtrysku, różnica doregulowania. i nijak nie moge jej usunąć, nie pomaga przyspieszanie kąta wtrysku, ani jego opuźnianie. jak również wymiana zaworka ciśnienia wewnętrznego ani jego regulacja, ECU niby utrzymuje wartość ale jest ona trochę nistabilna i przeważnie wystareowanie zaworka jest powyżej 50%
speckom, pompę masz ori nie kombinowaną, i dobrze kąt wtrysku ustawiony?
u mnie może być jeszcze przyczyną to że mam bebechy z pompy od T4.
dlatego właśnie proszę o logi auta gdzie kąt wtrysku jest prawidłowo sterowany.
u mnie może być jeszcze przyczyną to że mam bebechy z pompy od T4.
dlatego właśnie proszę o logi auta gdzie kąt wtrysku jest prawidłowo sterowany.
a widziałeś jaki jest dostęp do niego jak masz 2.5 R5 wsadzone do coupe?speckom pisze: nie chce mi sie go znowu wyjmować bo w audi jest niezła żeźba żeby sie do tego dostać.
spawacz,
książkowo AEL i AAT mają 45-60. dobra mniejsza z tym.
w BS zaworek w AEL'u jest wysterowany na poziomie 5% przy 1000rpm.
chodzi mi o to jak się N-108 zachowuje w aucie w którym nie ma problemów z wysterowaniem kąta wtrysku, podczas normalnej jazdy czyli kiedy sprawdzamy w misuring blocks.
no i co ważne tutaj nie da sie porównywać R4 z R5 bo to dwa różne światy jak sie mogłem przekonać jak jeszcze pusfik jeździł jako M-TDI.
[ Dodano: 2012-12-17, 22:26 ]
u mnie chyba sprawa się rozwiązała, jutro jeszcze napiszę czy aby na pewno po jeździe próbnej, u mnie winowajcą okazała się być fala z T4.
w ori pompach od AAT, ABP,AEL i innych 2.5TDI R5 MUSI być fala DE 007 przy nastawniku indukcyjnym i ECU z diagnozą.
.
chyba że zakładamy kompa od T4 to wtedy fale od takich silników jak mamy ECU
a więc ponowy Edit. potrzebuję jeszcze wiedzieć jakie powinno być ciśnienie wewnętrzne w pompie od 2.5TDI R5 w C4
po zmianie fali jest już dużo lepiej ale nie jest to jkeszcze to co być powinno.
książkowo AEL i AAT mają 45-60. dobra mniejsza z tym.
w BS zaworek w AEL'u jest wysterowany na poziomie 5% przy 1000rpm.
chodzi mi o to jak się N-108 zachowuje w aucie w którym nie ma problemów z wysterowaniem kąta wtrysku, podczas normalnej jazdy czyli kiedy sprawdzamy w misuring blocks.
no i co ważne tutaj nie da sie porównywać R4 z R5 bo to dwa różne światy jak sie mogłem przekonać jak jeszcze pusfik jeździł jako M-TDI.
[ Dodano: 2012-12-17, 22:26 ]
u mnie chyba sprawa się rozwiązała, jutro jeszcze napiszę czy aby na pewno po jeździe próbnej, u mnie winowajcą okazała się być fala z T4.
w ori pompach od AAT, ABP,AEL i innych 2.5TDI R5 MUSI być fala DE 007 przy nastawniku indukcyjnym i ECU z diagnozą.
.
chyba że zakładamy kompa od T4 to wtedy fale od takich silników jak mamy ECU
a więc ponowy Edit. potrzebuję jeszcze wiedzieć jakie powinno być ciśnienie wewnętrzne w pompie od 2.5TDI R5 w C4
po zmianie fali jest już dużo lepiej ale nie jest to jkeszcze to co być powinno.