[80 1.9tdi 66kw 1Z] wachlujace obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 maja 2011, 09:52
- Lokalizacja: Śląsk/Cieszyn
Witam...Mam AUDIczkę z 1994 roku i jest tam stety/niestety (nie mam na to wpływu ) nastawnik montowany w starszych wersjach czyli jak się doczytałem nastawnik potencjometryczny (powrót paliwa jest przykręcany z góry). Przeczytałem forum w miarę możliwości z prawa do lewa i odwrotnie i już nic nie wiem;P czytałem starsze posty, czytałem te nowsze i mam takie pytanie na podsumowanie tego wszystkiego...Czy nastawnik w tej pompie da się wyczyścić, czy da się zrobić cokoliwiek?? Szarpie mi silnikiem(falują obroty) na obrotach jałowych na ciepłym silniku i przy podtrzymywaniu obrotów na IV i V biegu w granicach 1600-2000 obr/min.
Da się wymienić na sprawny (używkę ciężko znaleźć sprawną, nowy 1500pln), niestety nastawników potencjometrycznych się nie regeneruje.tomekbar21 pisze:czy da się zrobić cokoliwiek??
Co prawda widziałem parę osób które to próbowały czyścić, ale to wszystko na krótką metę.
Najlepsze wyjście to przesiąść się na nastawnik indukcyjny. Na ten temat znajdziesz wszystko na forum.
Podziękował, jutro będę dzwonił.Snafu pisze:Proszę bardzo. Zestaw uszczelek nastawnika http://allegro.pl/uszczelki-nastawnika- ... 09715.html Aukcja coprawda wygasła, ale mozna przedzwonić i sie zapytać. No i cena nawet niezła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pewnie że się da wyczyścić ,pytanie tylko co tam czyścić ? to badziewie zużywa się mechanicznie ,wycierają się ścieżki potencjometru i suwak ,czyszczenie tych elementów nic nie da ,trzeba by to wszystko wymienić ,pytanie tylko gdzie to zdobyć pobliski mi zakład pod szyldem Boscha ,twierdzi że te część nie występują odzielnie i można kupić i owszem ale cały nastawnik za 1500zł .Za ok.połowę tej ceny można skompletować graty na przekładkę .Zbieraj więc graty ,wywal ten cały gówniany osprzęt , załóż niezniszczalny nastawnik indukcyjny ,przepływkę pierburga ,kompa i ciesz sie normalną jazdą :mrgreen: Używka = kasa w błoto , padnie również wcześniej czy pużniej bo najmłodsza pochodzi z początku 94 roku i 99% ma za sobą kilka set tysięcy kilometrów,to samo tyczy się badziewnej przepływki klapkowej boschatomekbar21 pisze:.Mam AUDIczkę z 1994 roku i jest tam stety/niestety (nie mam na to wpływu ) nastawnik montowany w starszych wersjach czyli jak się doczytałem nastawnik potencjometryczny (powrót paliwa jest przykręcany z góry). Przeczytałem forum w miarę możliwości z prawa do lewa i odwrotnie i już nic nie wiem;P czytałem starsze posty, czytałem te nowsze i mam takie pytanie na podsumowanie tego wszystkiego...Czy nastawnik w tej pompie da się wyczyścić,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 maja 2011, 09:52
- Lokalizacja: Śląsk/Cieszyn
No ja mam już swoją 3 lata i jakoś nie śpieszno mi do zmiany modelu wiec może bym się pokusił na taki transfer. Z tego co doczytałem to trzeba kompa, przepływke i sam nastawnik. Teraz kilka pytań:
1. Czy do kompa trzeba zmieniać wiązkę?
2. Czy do przepływki trzeba zmieniać całą puche na filtr czy podejdzie pod bosch-owską?
3. Rozumiem że nastawnik wystarczy zmienić, dół pompy zostaje?
4. I jeśli chodzi o kompa...to jest wiecej modeli na przepływce PIERBURGA?? chodzi mi o 8 i 16 bit czy na PIERBURGu tylko 16 bit były montowane?
1. Czy do kompa trzeba zmieniać wiązkę?
2. Czy do przepływki trzeba zmieniać całą puche na filtr czy podejdzie pod bosch-owską?
3. Rozumiem że nastawnik wystarczy zmienić, dół pompy zostaje?
4. I jeśli chodzi o kompa...to jest wiecej modeli na przepływce PIERBURGA?? chodzi mi o 8 i 16 bit czy na PIERBURGu tylko 16 bit były montowane?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wystarczy przeszczep wtykitomekbar21 pisze: Czy do kompa trzeba zmieniać wiązkę?
Trzeba zmienić całą obudowętomekbar21 pisze: Czy do przepływki trzeba zmieniać całą puche na filtr czy podejdzie pod bosch-owską?
dół może zostaćtomekbar21 pisze:Rozumiem że nastawnik wystarczy zmienić, dół pompy zostaje?
Akurat w naszych b4 były tylko 8 bitowe ,w niektórych a4 również , praktycznie wszystkie 16 bit miały immo ,które trzeba wyłaczyć w sofcietomekbar21 pisze:I jeśli chodzi o kompa...to jest wiecej modeli na przepływce PIERBURGA?? chodzi mi o 8 i 16 bit czy na PIERBURGu tylko 16 bit były montowane?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 maja 2011, 09:52
- Lokalizacja: Śląsk/Cieszyn
Powoli rozglądam się za częściami do zmiany na pierburga, ale coś czuję że części w dobrej cenie bedą wymagać dużej pracy na allegro itp...tymczasem chciałem zapytać zaprawionych w boju czy ten nastawnik może powodować większe spalanie. Co tydzień pokonuje taką samą trasę i raz mi pali tak jak zawsze a np w następnym tygodniu zwiększa się spalanie około 1,3 l/100km...jak coś się dzieję raz na jakiś czas a nie systematycznie to wydaje mi się że trzeba szukać winy w elektronice...i pierwsze co mi przychodzi na myśl to ten nastawink...czy jest to możliwe??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
1,3 litra więcej powiadasz :roll: ... a jak Ty sprawdzasz tak małą róznicę w spalaniu :?: bo jeżeli po wskażniku paliwa to zapewniam cię że z taka dokładnością się nie da sprawdzić spalania według wskażnikatomekbar21 pisze:chciałem zapytać zaprawionych w boju czy ten nastawnik może powodować większe spalanie. Co tydzień pokonuje taką samą trasę i raz mi pali tak jak zawsze a np w następnym tygodniu zwiększa się spalanie około 1,3 l/100km...j
Zgadza się :mrgreen: Jak chcesz załatwić przekładkę na pierburga w jeden dzień to zapraszam do mnie w którąś sobotę Co prawda masz do mnie ok.400km ,ale masz pewność że osprzęt sprawny,nastawnik wyczyszczony a po kilku godzinach wyjedziesz ode mnie autem już na nowym osprzęcie ,jak zechcesz to nawet kompa z chipsem dostaniesz :mrgreen:tomekbar21 pisze:Powoli rozglądam się za częściami do zmiany na pierburga, ale coś czuję że części w dobrej cenie bedą wymagać dużej pracy na allegro itp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 maja 2011, 09:52
- Lokalizacja: Śląsk/Cieszyn
Tzn po wskaźniku to faktycznie ciężko sprawdzić, u mnie ten wskaźnik to na zakręcie potrafi 1/4 więcej pokazać, albo przy lekkim zjeździe z górki jak to sprawdzam...tak plus minus co tydzień zawsze tankuje 20 litrów i pokonuje trasę 300 km....i reszta co w baku to koło domu jeżdżę...i mam tak już 4 lat wiec mam dość dobrze to obliczone chyba a minimum w baku to mi akurat dość dobrze wskazuje bo jak mi dochodzi do tej 2 małej kropeczki przy rezerwie na prostym terenie to już trzeba jechać na stacje jak tego nie zrobię to muszę następny dzień rano silnikiem pokręcić kilka razy zanim zapali...ale do tego staram się nie doprowadzać....heh nie wiem czy dobrze to "rachuje" ale przez 3.5 lat dopóki mi się nie zaczęło robić z tym szarpaniem to z przybliżeniem do 10-20 kilometrów mógłbym powiedzieć kiedy trzeba na stacje jechać (student ma tak że się z każdym groszem i z każdą kropelką liczy ;P żeby ktoś nie pomyślał że mam jakąś obsesje na temat spalania po takim monologu) :mrgreen: heh a teraz na poważnie xD MUNIOR ile taka operacja u Ciebie by kosztowała, z tego co piszesz rozumiem że części wszystkie do tej operacji posiadasz?? czy musiałbym coś załatwić jeszcze??