Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wtryski AFN do 1Z.

ODPOWIEDZ
myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

[1.9TDI 1Z] Wtryski AFN do 1Z.

Post autor: myster » 21 sty 2009, 21:20

Koledzy mam okazje kupic wtryski od afna i sie zastanawiam czy jakis odczuwalny przyrost mocy bedzie, wtryski pchodza z passata b5 przebieg 180tys. i beda montowane w audi b4 94r na przeplywce pierbunga.
wiem ze po wymianie wtryskow trzeba skorygowac kat wtrysku , a jak jest z dawka trzeba korygowac ? jaki przebieg te wtryski afna wytrzymuja?i jak zachowuje sie silnik na tych wtryskach glosniej chodzi moze ciszej? dodam jeszcze ze nie planuje zadnego programu.
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dzienkuje.probowalem uzyskac odpowiedz przy pomocy szukajki ale ostatnio odmawia mi posluszenstwa wiec licze na pomoc wasza :)
Ostatnio zmieniony 23 maja 2009, 20:47 przez myster, łącznie zmieniany 2 razy.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 sty 2009, 22:24

podobno ze daja przyrost okolo 10KM nie wiem jak to jest odczuwalne w praktyce :mrgreen: ale jak wtryski zmieniasz to programik nowy tez by sie przydal hehe

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 sty 2009, 23:57

wtryski od AFN mają większą średnicę otworków w rozpylaczu ;-) kiedyś było sporo o tym na forum ale przez przypadek temat został usunięty i w odtworzonym toczyła się jedynie dyskusja z którego silnika da się więcej wyciągnąć :mrgreen:
odnośnie mocy to napewno da radę więcej a z ustawieniem kąta i dawki to kolega Solskier i WOJTEK26 wiedzą najlepiej ;-)
jeśli nie planujesz do tego programu a chcesz lepszego buta to możesz założyć rezystor ok 400ohm ale nie na stałe tylko na przełącznik i jeszcze gdzieś czytałem, że bezpieczniej z dodatkowymi diodami :-P

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 sty 2009, 00:44

Zakladaj wtryski od AFN i czipsuj coś kolo ~120/290 <ok>
i odpusc sobie rezystorki i inne alegrowe boxy... prosta droga do rozpieprzenia silnika...

Pozdr

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 sty 2009, 08:38

karol121 pisze:podobno ze daja przyrost okolo 10KM nie wiem jak to jest odczuwalne w praktyce :mrgreen:
10PS to lekka przesada ;-) Co do dawki paliwa korekcje odbędzie się automatycznie (czyli jeśli masz np obecnie dawkę na nastawniku 5mg to po zmianie wtrysków ulegnie to zmianie np na 7-8mg.) Dawkowanie w całym zakresie również się zmieni po mimo iż nie będziesz widział tego w logach i tutaj zmiany dokonać możesz tylko za pośrednictwem softu. Co do kąta wtrysku (oczywiście mowa tu o statycznym) może ale nie musi lekko się opóźnić, duże zmiany zazwyczaj wychodzą przy zmianie wtryskiwacza na taki z większym dolnym ciśnieniem otwarcia i z jeszcze większą średnicą otworu, w tedy kąt potrafi zmienić się o połowę - oczywiście w dół ;-)

Zapraszam też do tego wątku :arrow: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=25004 a następnym razem proszę o użycie wyszukiwarki ;-)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2009, 10:01

nie nie rezystory nie wchodza w gre, na dzien dzisisejszy nie planuje programu ale znowu nie wiadomo co to bedzie za jakis czas. Jedynie podniusl bym nastawnikiem dawke cos na 3.5 bo teraz cos mam kolo 5. co myslicie da to cos przy wtryskach z afna?

Solskier kolego a jakiego przyrostu kucy sie mozna spodziewac jak mowisz ze 10 nie bedzie?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 sty 2009, 15:51

Jeżeli zwiekszysz dawke na wolnych auto bedzie żawawiej reagowało na gaz, sama zmiana wtrysków bez ingerencji nie da żandego rezultatu lub bedzie on słabo zauwazalny.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2009, 16:39

Dzis przewalilem wtryski i jazda testowa powiem tak auto jest zwawsze czuc ze lepiej ciagnie co najwazniejsze na wyzszych obrotach jest ciszej wkabinie,wczesniej bylo dosyc glosno, moze dlatego ze stare byly juz dojechane (laly) nie wiem bo nie sprawdzalem ich . Kat wtrysku sie nie zmienil.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 sty 2009, 19:08

WOJTEK26 pisze:sama zmiana wtrysków bez ingerencji nie da żadnego rezultatu lub bedzie on słabo zauwazalny.
Sama zmiana wtrysków daje rezultaty, przy końcówkach 0,216 może to być nawet 8PS. Jak by nie było większy otwór - większa dawka, a co do dawni na nastawniku to i tak zwiększając dawkę zwiększamy ją tylko w dolnym zakresie - nie w pełnym!

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 22 sty 2009, 19:21

WOJTEK26, co za herezje piszesz

jak zmiana wtryskow nie daje rezultatow <mur>

zmiana z 1Z na AN juz daje przyrost maks 10 KM - sprawdzone na hamowni - auto mierzone na hamowni przed i po - ta sama hamownia ten sam dzien inne wtryski

auto golf III silnik 1Z

seria 96 KM
po wtryskach AFN 110 KM

nadal twierdzisz ze nic nie daje?


PS dawka nie byla ruszana

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 sty 2009, 08:27

Na hamowni widac różnice ale w jeździe nie jest to tak zauważalne dopiero poprawa programu w całym zakresie obrotów pozwana uwolnic moc drzemiącą w nowych wtryskach. Pisząc o rezultatach mam na mysli te odczywalne podczas jazdy a nie na hamowni

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 23 sty 2009, 09:08

A ktore wtryski bede najlepsze, chce uzyskac ok 130km.

Czy wystarcza od AFN czy jakies inne, i czy wymieniac cale wtryski czy tylko koncoówki?

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 23 sty 2009, 09:17

pilocik69 pisze:A ktore wtryski bede najlepsze, chce uzyskac ok 130km.

Czy wystarcza od AFN czy jakies inne, i czy wymieniac cale wtryski czy tylko koncoówki?
ja bym załadował od ASV albo od AXG... z tym, że te drugie na pewno są bardziej rozwojowe (rozmiar 0.216)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 23 sty 2009, 09:17

moze jakis hybrydzik obsada od ASV a rozpylacze od 2.5tdi 0,216mm ale bez zmiany programu jak i IC nie obejdzie sie

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 23 sty 2009, 09:26

WOJTEK26, uwierz mi ze sa odczuwalne zmiany, sam sie o tym przekonalem zmieniajac wtryski a nie majac programu, nie powiesz mi chyba ze 10 - 15 KM nie da sie odczuc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl